Iggan Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 FI spelar 23/15 postflop agg.f. 4.3 över 83 händer. Standard öppning för mig på MP. Jag checkar flopp för att jag tror att Fi kommer c-betta den brädan nästan 100%. Jag checkade turn för att jag trodde att tyckte att min hand såg ut som ett mellanpar i hans ögon men egentligen är det bet där va? För han kommer väl inte betta när han inte har ess väl? När han sedan bettar river känner jag mig slagen tbh, tror inte han shovar här som bluff någonsin nästan och kan inte se han valuebetta mkt sämre. Vad gör ni? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.20(BB) Replayer SB ($36.77) BB ($14.09) Hero ($26.60) CO ($1.09) BTN ($39.19) Dealt to Hero T:heart: A:spade: Hero raises to $0.80, CO raises to $1.09 (AI), BTN calls $1.09, fold, fold, Hero calls $0.29 FLOP ($3.57) 2:heart: A:club: 3:diamond: Hero checks, BTN bets $2.67, Hero calls $2.67 TURN ($8.91) 2:heart: A:club: 3:diamond: 7:heart: Hero checks, BTN bets $6.68, Hero calls $6.68 RIVER ($22.27) 2:heart: A:club: 3:diamond: 7:heart: J:diamond: Hero checks, BTN bets $16.70, Hero ? Citera
Joeduck Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Den kan man nog lägga, ja. Kanske redan på flop t.om.- men jag föredrar Turn. Finns ju de som bettar speciellt KK som att de sitter på AK, men det vet man ju om isåfall. Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 kan fungera att öppna A10o där när killen efter dig är så short, men i normala fall folda pre. Som spelat gör jag det lätt för mig och cbetar... Om du inte cbetar dina tp vad går du då för med värde? Citera
schumme Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Enda handen som han vevar med tre ggr där skulle väl i så fall vara AJ. Vete fan om han inte checkat river med AQ/AK, eller är jag helt ute och cyklar? Annars tror jag han är helt tom. Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Enda handen som han vevar med tre ggr där skulle väl i så fall vara AJ. Vete fan om han inte checkat river med AQ/AK, eller är jag helt ute och cyklar? Annars tror jag han är helt tom. setsetsetset, btw tror jag också han har en jättepolariserad range där. Citera
schumme Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Och set, skulle just säga det Citera
BjornL1491910513 Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Beta flop, som spelad vik turn. Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 kan fungera att öppna A10o där när killen efter dig är så short, men i normala fall folda pre. Som spelat gör jag det lätt för mig och cbetar... Om du inte cbetar dina tp vad går du då för med värde? Helt ärligt tycker jag inte det är så dåligt att öppna ATo som standard på MP på min nivå för att det folk inte 3-bettar så ofta och att jag många av spelarna är fiskar. Tycker du att det är en anledning till att ha ATo som standard då? Jag kan hålla med om att kanske på högre nivåer där folk är mer kompetenta och när du riskerar att bli 3-bettat oftare att ATo kanske inte är optimalt att öppna varje gång. Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Helt ärligt tycker jag inte det är så dåligt att öppna ATo som standard på MP på min nivå för att det folk inte 3-bettar så ofta och att jag många av spelarna är fiskar. Tycker du att det är en anledning till att ha ATo som standard då? Jag kan hålla med om att kanske på högre nivåer där folk är mer kompetenta och när du riskerar att bli 3-bettat oftare att ATo kanske inte är optimalt att öppna varje gång. MP=UTG i min värld så sure att det är ganska close att öppna den men du kommer öppna en ganska bred range om du kommer ända ner till A10o.. Men denna gång funkar det fint iom du får in det för värde mot CO och att han stack inte direkt påverkar resten av handen så man kan typ säga att ni är 4handed.. Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 MP=UTG i min värld så sure att det är ganska close att öppna den men du kommer öppna en ganska bred range om du kommer ända ner till A10o..Men denna gång funkar det fint iom du får in det för värde mot CO och att han stack inte direkt påverkar resten av handen så man kan typ säga att ni är 4handed.. Hur kan du räkna det som UTG om det är bara två spelare bakom hela tiden och inte tre? Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Hur kan du räkna det som UTG om det är bara två spelare bakom hela tiden och inte tre? för att jag räknar bort hijacken istället... definitionsfråga ofc Citera
Snusarn Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Ni vill nästan inte öppna AT 5handat alltså? Stört tight tycker jag. Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Ni vill nästan inte öppna AT 5handat alltså? Stört tight tycker jag. eller öppna AJo utg 6max, im the original nit! Citera
speltorsk_LOL Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Ni vill nästan inte öppna AT 5handat alltså? Stört tight tycker jag. AT UTG är väl i gränsland om det är för tight eller inte. Är man vass på postflopp-spel är den helt klart profitabel att öppna, men om man som OP har problem att spela den i situationer som denna så kan & bör man låta bli. Ingen jättelucka att mucka, hehehe Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 AT UTG är väl i gränsland om det är för tight eller inte. Är man vass på postflopp-spel är den helt klart profitabel att öppna, men om man som OP har problem att spela den i situationer som denna så kan & bör man låta bli. Ingen jättelucka att mucka, hehehe Men hur kan det vara UTG när det är två spelare bakom oss? Jag räknar det som MP och har samma range där som jag har i MP 6-handed för det är lika många spelare bakom oss och ser ingen anledning till att se det som UTG. Citera
hampulito Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 kan fungera att öppna A10o där när killen efter dig är så short, men i normala fall folda pre. Som spelat gör jag det lätt för mig och cbetar... Om du inte cbetar dina tp vad går du då för med värde? lol på att openfolda at från hj. Jag skulle troligen syna river om det inte var en shorti med i potten för att du underreppat handen så mycket. I det här läget bör fis range för att beta flop vara betydligt tightare än vanligt eftersom shortin är allin, så här kan du troligen vika både turn och river med gott samvete. Citera
Snusarn Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 pasteta, hero agerar ju först pre, hur kan det inte vara utg? Citera
-PK- Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 pasteta, hero agerar ju först pre, hur kan det inte vara utg? För att slippa att hela tiden poängtera att det är 5-handat vi spelar så är det ju lite lättare att säga att vi öppnar från HJ. Citera
Snusarn Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 För att slippa att hela tiden poängtera att det är 5-handat vi spelar så är det ju lite lättare att säga att vi öppnar från HJ. mm ok, det är ju helt sant. Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 pasteta, hero agerar ju först pre, hur kan det inte vara utg? Jo kanske är det UTG för att vi agerar först men nu jag menar mer om positionen vi är på, vi har två spelare bakom oss så därför ser har jag samma range där som på MP på 6-handed och därför väljer jag att kalla det MP. Tycker du man ska en range som du har på UTG på 6-max eller som du har på MP? Citera
hampulito Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Jo kanske är det UTG för att vi agerar först men nu jag menar mer om positionen vi är på, vi har två spelare bakom oss så därför ser har jag samma range där som på MP på 6-handed och därför väljer jag att kalla det MP. Tycker du man ska en range som du har på UTG på 6-max eller som du har på MP? Uppenbarligen bör du spela likadant utg 5handat som från hj på 6max. Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 Uppenbarligen bör du spela likadant utg 5handat som från hj på 6max. Okej tack, då borde väl inte ATo vara för löst 5-max, right? Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 lol på att openfolda at från hj. Det är min bästa hand som jag foldar i hijack, någonstans måste man ju dra gränsen osv.. men marginellt imo Citera
speltorsk_LOL Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Tycker du man ska en range som du har på UTG på 6-max eller som du har på MP? Nej, men jag tror du förstod vad jag menade Givetvis bör du ha samma range från UTG 5max som från HJ 6max. Kasta på turn imo. Citera
hampulito Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Okej tack, då borde väl inte ATo vara för löst 5-max, right? Ja det är ok utg 6max också imo. Citera
Recommended Posts