Gå till innehåll

Jake gör allt för att inte gula


jaketheman

Recommended Posts

Okej, alla startar pokerdagböcker så det får väll jag med hänga på då.

Min pokerbakgrund är ganska tom, spelat live några ggr, annars bara spelat freerolls.

Min br idag är extrem liten, 90$ :oops: . Jag är ingen stor spelare, men vill gärna gå plus. Det behöver inte vara mycket, målet är igentligen att inte gå minus :D.Well, spelar på empire så det blir 10$ inköp på minsta FL-nivån. Jag hade tänkt att börja spela min första session nu, så får vi se hur det går. Postar kanske några HH:s med. Positiv och negativ kritik på mitt kommande spel efterfrågas ;). Jag börjar med att spela ett bord.

mvh

jake :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppar nyss set i K. Flopp: 10 K Q.

 

Jag betar, fi höjjer, jag höjjer. Turn: X. Fi betar.

 

Ska jag syna här? Har inte koll på vilken spelstil han har.

 

Fortsättning följer

 

Klart du ska syna. Att han har A,J är inte så sannolikt och om han har det är det bara att betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min br idag är extrem liten, 90$ :oops: . Jag är ingen stor spelare, men vill gärna gå plus. Det behöver inte vara mycket, målet är igentligen att inte gå minus :D.Well, spelar på empire så det blir 10$ inköp på minsta FL-nivån.

 

Sitt aldrig med mindre än 12BB (alltså $12 för 0.5/1) vid starten av en hand på ett FL-bord. Har du mindre så kan du inte maximera vinsten vid de härliga tillfällen då det blir cappat på alla gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hade ju 13 outs för att slå stege och färg med en kåk eller bättre. (en kung och sedan 4 brädkorten * 3 för parad bräda.

 

Det är ungefär ~26%.. klar syn då ju om det är fyra pers med?

 

Däremot kan nog några av dina outs vara borta då några motståndare kan ha två par och grejer om det är fyra med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena igen, 80 dollar nu, hade 130 igår, upp och ner hela tiden. orkar inte med alla j*vla tomtar på empire, överallt är dom. Blir utdragen hela tiden. Någon som har nåttt tips nu? Är lite smått frustrerad :spade::heart::diamond::club:

 

Och hur definierar du en "tomte" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena igen, 80 dollar nu, hade 130 igår, upp och ner hela tiden. orkar inte med alla j*vla tomtar på empire, överallt är dom. Blir utdragen hela tiden. Någon som har nåttt tips nu? Är lite smått frustrerad :spade::heart::diamond::club:

 

Och hur definierar du en "tomte" ?

 

Jag tycker då om tomtar, fast alla är vi ju olika och tur är väl det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...