Gå till innehåll

FLT - AKo mot LAG


morberg

Recommended Posts

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

UTG är lös och aggressiv.

 

Preflop: Hero is UTG+2 with Ac, Kh.

UTG raises, 1 fold, Hero 3-bets, 5 folds, SB calls, 1 fold, UTG caps, Hero calls, SB calls.

 

UTG kan ha ganska många händer, men sannolikt är högt PP eller AJ och högre.

 

Flop: (13 SB) 8d, 8s, 2s (3 players)

SB checks, UTG bets, Hero raises, SB calls, UTG 3-bets, Hero calls, SB calls.

 

Ingen träff för mig, men UTG påstår sig vara nöjd. Jag tror inte på honom, och är ganska säker på att han hade bettat ut med vilken hand som helst som han cappar pre-flop. Jag höjer och väljer att syna när jag blir återhöjd. SB smyger med.

 

Turn: (11 BB) Ks (3 players)

SB checks, UTG bets, Hero calls, SB calls.

 

Jaha. Träffar min kung, men tre till färgen på brädan. Nu måste jag i alla fall syna ner UTG känns det som. Eller ska jag trycka på mer och höja?

 

River: (14 BB) 9s (3 players)

SB checks, UTG bets, Hero calls, SB calls.

 

Och en spader till. Jag som inte har någon. Fold?

 

Final Pot: 17 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han är lös och aggresiv så ligger du troligtvis före på turn när du träffar kungen och det är kanske rätt att höja. Men jag brukar ändå ofta spela som du och bara syna i detta läget, intressant att se vad proffsen tycker :) Fördelen med att syna kan vara att aggresiva spelare då fortsätter bluffa på river också och du vinner en extra bet om de har absolut ingenting.

 

River är en lätt syn tycker jag i dessa lägen måste man normalt se handen för det är ett så uppenbart bluffläge när sista spadret kommer. Kanske något paradoxalt tänkande men limit är ett konstigt spel 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt inte det är rätt att höja floppen, han kommer inte lägga något par och inte sakta ned med bättre händer så jag vet inte riktigt vad det kan uppnå som är positivt.

 

På turn så kan det vara på plats med en höjning om det är många händer som han betalar av med. Säg att han betalar av med 99-QQ och trebetar med AA, AK, KK färg, kåk och färgdrag samt kanske några händer till i så fall tror jag att du har en värdehöjning. Jag antar också att du synar ned mot trebet.

 

På rivern så tror jag du får grina och betala av färgen han just fått in med 3d3s. Åtminstone om du bara synat på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt inte det är rätt att höja floppen, han kommer inte lägga något par och inte sakta ned med bättre händer så jag vet inte riktigt vad det kan uppnå som är positivt.

 

Intressant. Call är alltså rätt i detta läget? Min tanke var att jag kunde ligga före om han hade ett sämre A.

 

På turn så kan det vara på plats med en höjning om det är många händer som han betalar av med. Säg att han betalar av med 99-QQ och trebetar med AA, AK, KK färg, kåk och färgdrag samt kanske några händer till i så fall tror jag att du har en värdehöjning. Jag antar också att du synar ned mot trebet.

 

Jo, det kändes lite vekt att syna ner när jag ändå träffar hyfsat. Jag var lite bekymrad över SB bakom mig också.

 

På rivern så tror jag du får grina och betala av färgen han just fått in med 3d3s. Åtminstone om du bara synat på turn.

 

Men fold är motiverad om jag hade höjt turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Call är alltså rätt i detta läget? Min tanke var att jag kunde ligga före om han hade ett sämre A.

Visst, det kan du ju också men han har cappat ur position preflopp och du har ett av essen. Han har ju bättre hand än dig oftare än han har sämre.

 

Men fold är motiverad om jag hade höjt turn?

Vet fan inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...