Gå till innehåll

Floppad broadwaystege, turn parar...


Recommended Posts

***** Hand History for Game 1116373641 ***** (Poker Stars)

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, January 02, 03:18:57 ET 2010

 

Seat 3 is the button

Seat 1: rastyc ( $47.19 USD )

Seat 2: patmas38 ( $43.51 USD )

Seat 3: verolurch ( $28.50 USD )

Seat 5: molesy ( $113.25 USD )

Seat 6: jonasmedz ( $50.55 USD )

molesy posts small blind [$0.25 USD].

jonasmedz posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to jonasmedz [ :Kd::Ts: ]

rastyc calls [$0.50 USD]

patmas38 folds

verolurch folds

molesy calls [$0.25 USD]

jonasmedz checks

** Dealing Flop ** [ :Js:, :Ad:, :Qc: ]

molesy checks

jonasmedz bets [$1.50 USD]

rastyc raises [$6.00 USD]

molesy folds

jonasmedz raises [$14.50 USD]

rastyc calls [$10.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :Qh: ]

jonasmedz ...

 

Fi spelar sin första runda så kan inte säga nått om honom än. Hur får vi in det bäst? Annat spel på flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar ditt spel på floppen även om det kan vara bra att då och då välja att bara syna hans omslag... Du kan såklart aldrig vika turn, så bet-syna av är väl det mest logiska. Frågan är vad FI har, då det är limpat pre. Känns som om ni ofta har samma hand, om han är någorlunda vettig. Kanske ett slowspelat AA i sann Glimne-anda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimneuträkningen säger att du vinner ofta.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

2,332 games 0.005 secs 466,400 games/sec

 

Board: As Jd Qh Qd

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 49.571% 40.05% 09.52% 934 222.00 { KcTd }

Hand 1: 50.429% 40.91% 09.52% 954 222.00 { AA, QQ-JJ, AQs-AJs, KTs, QJs, JTs, AJo+, KTo, QJo, JTo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt att sätta fi på en hand när vi inte vet något om honom. Men skulle väll spontant sätta honom på J-Q.

 

Skulle nog dock aldrig inte hitta fold här då random fisk kan spela vad som helst hur som helst och potten ger oss för bra odds. Känns väll som bett och syna eventuell all-in är bäst. Ingen idé att checka och ge honom chansen att dra ut om vi nu har bästa handen. Chansen att han ska bluffa eller betta med en sämre hand på turn är nog väldigt liten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt att sätta fi på en hand när vi inte vet något om honom. Men skulle väll spontant sätta honom på J-Q.

 

Skulle nog dock aldrig inte hitta fold här då random fisk kan spela vad som helst hur som helst och potten ger oss för bra odds. Känns väll som bett och syna eventuell all-in är bäst. Ingen idé att checka och ge honom chansen att dra ut om vi nu har bästa handen. Chansen att han ska bluffa eller betta med en sämre hand på turn är nog väldigt liten...

 

Om han aldrig bluffar eller värdebetar svagare händer på turn vet du ju exakt vad du ska göra. Check och invänta info. Betar han foldar du, checkar han har du bäst hand (enligt ditt eget argument).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han aldrig bluffar eller värdebetar svagare händer på turn vet du ju exakt vad du ska göra. Check och invänta info. Betar han foldar du, checkar han har du bäst hand (enligt ditt eget argument).

 

Men du ger han då 6 kort till chans att få en splitt stege. Ytterligare 8 kort som gör att border kan hjälpa han få kåk. Så samanlagt 14 kort som är dåliga för din hand på river. Så ganska dummt att låta han köpa ut gratis på en sådan bräde.

 

Har inte sagt att jag aldrig tror fi kan bluffa eller värdebetta tunnt, men som handen spelats och ser ut tror jag fallet är så i denna handen. Jag ser det väldigt osannolikt han skulle komma till turn med en bluff hand. Han kan sitta med många combos av semiträff+drag vilket jag ofta tror han kommer välja att check turn på och ta ett gratis eller för att han är rädd för vart han står.

 

Dessutom får vi egentligen ingen info av att det blir check/check på turn. Fi kan mycket väl checka kåk bakom på turn och så lär pengarna ändå åka in på river...

 

Så min slutsatts är att vi helt enkelt bettar turn och hoppas få betalt av K-Q, Q-10 eller A-10. Sitter han på Q-J får vi helt enkelt betala av. Anser det helt enkelt för osannolikt att han limpat och synat flopp med AA-QQ-JJ för att ta med det i beräkningarna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns kanske inte så mycket att säga. det är väl bara att betta och få in det mot random. som sagt kan split vara rätt vanligt.

 

jag blev mest förvånad över att jag själv spelade så konstigt på turn. får väl skylla på att jag blev överraskad över att min floppade nöt såg så äcklig ut.

 

jag checkade. Fi bettade 5 och då går jag allin =/

han hade QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, vi har en pot kvar med typ nästnöten och vi kan lätt sätta fi på sämre händer innan turnkortet och som säkert kan betala av. De som faktiskt foldar denna räcker upp en hand...

 

iaf, hade nog bettat 1/3 eller 1/2 pot bara därför att ^^ check kan bli så jobbiga scarecards för honom på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...