Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Full Tilt Poker Game #17210548647: Table Upland (6 max) - $0.02/$0.05 - Pot Limit Omaha Hi - 18:33:53 ET - 2009/12/30

Seat 1: PRunk69 ($10.66)

Seat 3: gummyintilt ($5)

Seat 4: HERO ($5.64)

Seat 5: Cynblade ($6.60)

gummyintilt posts the small blind of $0.02

HERO posts the big blind of $0.05

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of Diamonds2 of DiamondsAce of SpadesAce of Hearts

Cynblade calls $0.05

PRunk69 calls $0.05

gummyintilt has 15 seconds left to act

gummyintilt raises to $0.25

HERO raises to $0.85

Cynblade calls $0.80

PRunk69 folds

gummyintilt calls $0.60

*** FLOP *** Jack of Hearts5 of Spades10 of Hearts

gummyintilt checks

HERO checks

Cynblade bets $2.60

gummyintilt calls $2.60

HERO?????????

Vad gör man här?

Är det rätt att checka?

Cynblade satte ej just ned och har vinnit förra handen, gummyintilt verkar spelar löst och aggressivt han har 43/26/2 på endast 50 händer och ligger back vid bordet.

Postad

Limp-pot innan floppen (om de andra brukar höja) och som de 2 andra spelat på floppen så är det bara att lägga sig. Par i Ess är inte mycket att ha på den floppen och åtminstone den ena har något hyffsat bra.

Hade troligtvis själv stormat in om jag haft minst 40% av stacken inne innan floppen...

Postad
Full Tilt Poker Game #17210548647: Table Upland (6 max) - $0.02/$0.05 - Pot Limit Omaha Hi - 18:33:53 ET - 2009/12/30

Seat 1: PRunk69 ($10.66)

Seat 3: gummyintilt ($5)

Seat 4: HERO ($5.64)

Seat 5: Cynblade ($6.60)

gummyintilt posts the small blind of $0.02

HERO posts the big blind of $0.05

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of Diamonds2 of DiamondsAce of SpadesAce of Hearts

Cynblade calls $0.05

PRunk69 calls $0.05

gummyintilt has 15 seconds left to act

gummyintilt raises to $0.25

HERO raises to $0.85

Cynblade calls $0.80

PRunk69 folds

gummyintilt calls $0.60

*** FLOP *** Jack of Hearts5 of Spades10 of Hearts

gummyintilt checks

HERO checks

Cynblade bets $2.60

gummyintilt calls $2.60

HERO?????????

Vad gör man här?

Är det rätt att checka?

Cynblade satte ej just ned och har vinnit förra handen, gummyintilt verkar spelar löst och aggressivt han har 43/26/2 på endast 50 händer och ligger back vid bordet.

sry, jag hittar inte folden. du checkar för att höja, bara att ställa in och hoppas att du foldar ut någon, och att ingen sitter på ett set eller kombodrag.

Känns som att en stor del av gummyintilts range är överpar och eller flushdrag. Sen skulle det vara intressant att veta din egen image, har du checkfoldat mycket som pfaggressor, checkraisat?

cynblade kan väl ha floppat ett set kanske, men brädan lagomt dragig för att ställa in degen. Men det är ju jag det...

Postad
sry, jag hittar inte folden. du checkar för att höja, bara att ställa in och hoppas att du foldar ut någon, och att ingen sitter på ett set eller kombodrag.

Känns som att en stor del av gummyintilts range är överpar och eller flushdrag. Sen skulle det vara intressant att veta din egen image, har du checkfoldat mycket som pfaggressor, checkraisat?

cynblade kan väl ha floppat ett set kanske, men brädan lagomt dragig för att ställa in degen. Men det är ju jag det...

Spelar du alltid AAxx för stack mot två spelare när du får in 15% av stacken pre?

Du tror alltså på allvar att någon nånsin foldar för $2.19 i en pott på $12.59 på floppen?

Postad

5c7h7c4s är snap-call för han med sämst odds på floppen.

5777r är nästan close.

Detta är naturligtvis inte helt sant. Det gäller bara om han vet vår hand.

edit: Det var visst snap ändå

board: JhTh5s

Hand Pot equity

10% 42.46%

10% 42.54%

5h7c7d4s 15.01%

Postad

Set, kombodrag, flushdrag?

Gutters och par och liknande mördar oss. Även om en av deras händer är parad.

Naknast möjliga överpar måste utgöra typ 80% av den enes range

Hand Pot equity

AhAsJd2d 42.20%

KcKs2c3c 8.20%

40% 49.61%

Hand Pot equity

AhAsJd2d 29.48%

70% 34.82%

60% 35.69%

Vi har alltså inte ens odds att gå AI mot denna range. Även om dom spelar alla dessa händer PF, vilket är högst osannolikt, så är det helt osannolikt att den ene betar och den andra synar floppen med EXAKT alla dessa händer. Foldar tex båda dom 5% sämsta av dessa så är vi illa ut. Mer realistiskt är väl att dom foldar dom 40% sämsta eller nåt?

Postad
.....bara att ställa in och hoppas att du foldar ut någon, och att ingen sitter på ett set eller kombodrag.

...

Välkommen att lira på mina bord ;)

Vi är ägda av allt som gillar floppen och flippar mot slumpmässiga händer:

Omaha Hi Simulation

600,000 trials (Randomized)

Hand Equity Wins Ties

1. AsAhJd2d 33.50% 198,257 5,535

2. **** 33.23% 194,942 8,918

3. **** 33.27% 195,172 8,867

Instämmer med Johan m.m. Eazzzzzy fold.

Skulle nog ofta skita i att 3betta såpass kassa ess preflopp om du inte får in mer på micro. Är ju i princip endast Axx-floppar som du kommer gilla.

Postad

på microbord ser jag fanimej ständigt att folk synar sig all in till och med med andrapar och nån halvdålig backdoorgutter eller liknande skit. De betsynar sig all in med tp osv... har inget emot att checkraisa denna flop all in med AA här, speciellt som vi har blockers till bägge nötfärgerna.

Nåja, allt beror på historiken, och att checkraisa all in kan vara ett misstag, men jag tycker checkfolda känns värre, óch att fortsätta spela handen ur position är naturligtvis bara vidrigt.

Postad
speciellt som vi har blockers till bägge nötfärgerna.

Ja, dina blockers-ess är ju grymt mycket värda på micro där alla drar mot nötter.

Du flippar alltså mot RANDOM 4 kort på den floppen och funderar allvarligt på att få in det när minst en spelare visat att han gillar sin hand.... omahan går bra eller?

Edit: Inser nu att du troligen levlar, sluta med sånt när folk ber om seriösa råd