Gå till innehåll

NLT - Trn, hur spela skaplig hand med lite chips?


EL_FishkO

Recommended Posts

Var med i STHLMPokers liveturnering i lördags.

Måste säga att jag är ruggigt nybörjig på poker och speciellt turneringspoker.

 

Aja, hade 950 i chips, hade 4000 från början.BB=300. sitter ca halva bordet ungefär från BB och alla har lagt sig fram till mig, förrutom en som bara har synat.

Jag får upp QK och går all in så fort det blir min tur. alla utom han som hade synat lägger sig. han satt på KK och jag åker ut. hade han raisat hade jag förmodligen foldat men men... hur skulle jag ha agerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl generellt vara lite skeptisk till folk som limpar men det där måste väl varit relatit tidigt i turneringen så folk kanske fortfarande limpar med lite vad som.

 

Du har bara 3BB kvar och KQ är ju en helt okej hand så jag skulle nog spelat precis lika. Det var inte nära bubblan eller nåt sånt heller gissar jag som skulle kunna gjort att du "väntade så länge som möjligt"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är bubblan?som sagt lite nybig 8-) var nära att få stege iaf...och jag hade fått skitkort ungefär hela tiden och när jag hade fått hyffsade startkort kom det helt galna floppar.

 

Kom förresten på nu att han satt på BB så jag hade väl lite otur antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är bubblan?som sagt lite nybig 8-)

 

Precis utanför ITM alltså pengarna

 

nejnej, var låååångt kvar så på det sättet är det ju bra att åka ut snarare än precis innan den där bubblan.

 

På vilket sätt är det bättre att åka ut tidigt? Det du sparar på tid och frustration förlorar du i erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte synaren notoriskt limpar in i tidig position med AA och KK eller du av någon annan anledning misstänker att han har en superstark hand så känns all-in som standardspelet där med KQ.

Det hänger väl på om han är en megatomte eller inte. För det är ju vad som krävs för att limpa en sämre hand än KQ alternativt folda en bättre när han får 650:1700.

 

Mot någon som inte är totalt, eh QoS-aktig på poker så har man alltså 0% chans att vinna potten osynad och 0% att få möta en sämre hand.

 

Så för mig är det här en rätt enkel fold. Jag ställer hellre med J3o först in i potten om det då faktiskt finns någon möjlighet att vinna osynad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...