Pokerrr Postad 23 December , 2009 Rapport Postad 23 December , 2009 Hej, jag har lite problem med tunerginsstrategi, att fatt rätt beslut i mitten av en tunering. Jag kan berätta om en hand som ja spelade i en tunering för ett tag sedan, jag hade en stack på 14 tusen och average låg på 12 tusen. jag får j-10 offsuit på lilla mörken. Blindsen låg på 400/800. Iallafall så läggs det fram till mig och jag väljer att syna. Kanske skulle ha höjt nu i efterhand men stora mörken checkar och floppen är 9-Q-2. Jag checkar och stora mörken bettar ut med 800 i en pott på ungefär 1600. Potten låg nu på 2400 och jag behövde syna 800. Jag hade en rättså bra read på han och jag satt han på antingen par 9:or och en mellan kicker eller så kunde han ha haft Q och någon ganska bra kicker. Om han hade hög kicker skulle han nog ha raisat mig preflopp. Jag väljer att syna för att få bra betalt om jag träffar stegen. Kan säga att denna kille var rättså tight. Turnen visar 4 och denna gång bettar han 3000 i en pott på 3200, nu så står jag inför ett svårt beslut. Jag har 12800 och behöver syna 3000 för mitt stegdrag. Är det en fold i detta läge? Citera
Mickeboyy Postad 23 December , 2009 Rapport Postad 23 December , 2009 hur stor var hans stack? Citera
Pokerrr Postad 23 December , 2009 Författare Rapport Postad 23 December , 2009 hur stor var hans stack? Hans stack låg på ungefär 30 tusen Citera
_ante_ Postad 24 December , 2009 Rapport Postad 24 December , 2009 Jag säger som MattiasJ men jag är inte så bra på turneringar Citera
klippan Postad 24 December , 2009 Rapport Postad 24 December , 2009 du måste i princip folda turn om du inte tror att en all in kan få han att folda, dock brukar det vara lite väl risky i blind battles d folk synar mer light. Tycker det är ok att bara syna pre men beta gärna ut på den där floppen. Din linje är dock helt ok, går att spela på många sätt. Citera
vetgirig Postad 25 December , 2009 Rapport Postad 25 December , 2009 Inga pottodds att syna turn - folda turn som spelat. Citera
Recommended Posts