Gå till innehåll

turningstilt


lillaskuggan

Recommended Posts

hej hej

Allvarligt talat hur ska man spela det här spelet när man kan lira bra i turnering upp till mittenposition o sen hela tiden bli utslagen en sjuk suckout

Jag vet att jag som marginell spelare alltid kommer springa in i väggen o slå ut mig själv men hur fan kommer man förbi detta

Vad ska man läsa på, vad ska man göra hur ska man avancera i spelet?

Senaste handen i en 2.20 turning på pokerstars

plockar upp AA och sitter med runt 60BB BB 300 min stack runt 18k

Höjer till 3BB från mittposition till 900

Får drag av en idiot på knappen som spelar alldeles för marginella händer men plockat en del potter med ren jävla röta på rivern

alltid underdog alltid landar på fötterna

flop kommer 469 rainbow jag hårdhöjer med 3500 för att inte ska sitta på nåt tokdrag o dra

Han funderar länge o pressar sen in det han har

Jag vet att hans hand är max A6 A9 K9 eller nåt liknande o han pressar felaktigt på toppair

Jag synar o han visar 910 off

Givetvis som alltid för mig prickar den fan en 10 på turn o man e bye bye

Det här e scenariot hela hela tiden

O då vet jag bättre än att syna all ins med färgdrag eller mot färgdrag, jag kan känna lite vad dom prickat o när jag är före men lik förbannat ska man bli utslagen på en sinnesrubbad out

Vad ska man göra? lägga ner o inse att man aldrig kommer ha turmarginalen på sin sida? Eller spelar man bara så jävla kasst så man ska förtjäna att bli utdragen hela tiden oavsett hur hård press man sätter på motståndarna?

Handen innan slutade med att man prickade mellanset o pressade. Givetvis fick man syn av en idiot med 2 långväga outs till en stege som han fick in

Kan ju fan inte vara meningen att man bara ska spela när man sitter safe med ett fyrtal?

Kanske bara e bettningen som e knas

o varenda gång man faktiskt får in nåt (stege, färg) så ere alltid nån som får in en högre

Sen tittar man hur alla andra lirar

Dom vinner monsterpotter på par i 3or

Jag loosar med kåk

hur fan ere möjligt?

Nåt råd om vad man ska läsa på eller göra skulle uppskattas annars lägger jag ner o pressar in mina pengar på trisslotter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du får in pengarna innan de träffar sina "omöjliga" outs så spelar du ju rätt. Slagen av bad beats blir alla.

 

Det är ju betydligt värre om du låter dem se kort billigt för att sen inte kunna lägga dig när de träffat sina nötter och trycker dig all in.

 

Posta lite händer så vi kan se hur det faktiskt såg ut om du verkligen vill ha hjälp men jag gissar att du ville skriva av dig efter några bad beats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet man också men börjar tror att varje gång det finns en chans att vinna på en omöjlig out så kommer folk syna

Här är turneringen innan

Sitter med stora stacken och plockar upp AK i mittposition

höjer 3BB o lillstack går all in typ 10% av min stack

Jag synar o han visar 77. jag träffar inte ett skit

hand 2 jag får AK o höjer igen

Samma lillstack pressar all in

Jag synar han visar 88 o jag missar totalt

40% av stacken borta nu

Hand 3 plockar upp KK o pressar i mittposition

får syn av storstack som visar AK

Givet träffar han sitt A o man e bye bye

3 händer på raken o man gick från storstack till ute trots att man inte ens tog onödiga risker

Seriöst ska man lägga AK när lillstacken pressar? Det är ju ett hur easy call som helst men för mig betyder det utslagen tydligen

Höjde 3 gånger efter varann med JJ QQ KK o varje gång ploppade ett A på flopen o det kostar fläsk

Känns ju fan inte i rimligt detta eller?

Har kommit till den nivån att man inte vågar spela AK ens med en höjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet man också men börjar tror att varje gång det finns en chans att vinna på en omöjlig out så kommer folk syna

Här är turneringen innan

Sitter med stora stacken och plockar upp AK i mittposition

höjer 3BB o lillstack går all in typ 10% av min stack

Jag synar o han visar 77. jag träffar inte ett skit

hand 2 jag får AK o höjer igen

Samma lillstack pressar all in

Jag synar han visar 88 o jag missar totalt

40% av stacken borta nu

Hand 3 plockar upp KK o pressar i mittposition

får syn av storstack som visar AK

Givet träffar han sitt A o man e bye bye

3 händer på raken o man gick från storstack till ute trots att man inte ens tog onödiga risker

Seriöst ska man lägga AK när lillstacken pressar? Det är ju ett hur easy call som helst men för mig betyder det utslagen tydligen

Höjde 3 gånger efter varann med JJ QQ KK o varje gång ploppade ett A på flopen o det kostar fläsk

Känns ju fan inte i rimligt detta eller?

Har kommit till den nivån att man inte vågar spela AK ens med en höjning

 

 

När du spelar turneringar med lågt inköp är det inte fel att bara limpa in och se floppen. Missar du så med din AK så kommer du billigt undan och träffar du så är det bara att ta betalat. Du gör det enkelt för shortstacken när du höjer innan och han har 88.

Sen är KK värdelös de flesta gånger det kommer A på floppen, alltid någon fisk som synar med A3off preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej

Allvarligt talat hur ska man spela det här spelet när man kan lira bra i turnering upp till mittenposition o sen hela tiden bli utslagen en sjuk suckout

Jag vet att jag som marginell spelare alltid kommer springa in i väggen o slå ut mig själv men hur fan kommer man förbi detta

Vad ska man läsa på, vad ska man göra hur ska man avancera i spelet?

Senaste handen i en 2.20 turning på pokerstars

plockar upp AA och sitter med runt 60BB BB 300 min stack runt 18k

Höjer till 3BB från mittposition till 900

Får drag av en idiot på knappen som spelar alldeles för marginella händer men plockat en del potter med ren jävla röta på rivern

alltid underdog alltid landar på fötterna

flop kommer 469 rainbow jag hårdhöjer med 3500 för att inte ska sitta på nåt tokdrag o dra

Han funderar länge o pressar sen in det han har

Jag vet att hans hand är max A6 A9 K9 eller nåt liknande o han pressar felaktigt på toppair

Jag synar o han visar 910 off

Givetvis som alltid för mig prickar den fan en 10 på turn o man e bye bye

Det här e scenariot hela hela tiden

O då vet jag bättre än att syna all ins med färgdrag eller mot färgdrag, jag kan känna lite vad dom prickat o när jag är före men lik förbannat ska man bli utslagen på en sinnesrubbad out

Vad ska man göra? lägga ner o inse att man aldrig kommer ha turmarginalen på sin sida? Eller spelar man bara så jävla kasst så man ska förtjäna att bli utdragen hela tiden oavsett hur hård press man sätter på motståndarna?

Handen innan slutade med att man prickade mellanset o pressade. Givetvis fick man syn av en idiot med 2 långväga outs till en stege som han fick in

Kan ju fan inte vara meningen att man bara ska spela när man sitter safe med ett fyrtal?

Kanske bara e bettningen som e knas

o varenda gång man faktiskt får in nåt (stege, färg) så ere alltid nån som får in en högre

Sen tittar man hur alla andra lirar

Dom vinner monsterpotter på par i 3or

Jag loosar med kåk

hur fan ere möjligt?

Nåt råd om vad man ska läsa på eller göra skulle uppskattas annars lägger jag ner o pressar in mina pengar på trisslotter

 

kan vara något att arbeta med, till en början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelar turneringar med lågt inköp är det inte fel att bara limpa in och se floppen. Missar du så med din AK så kommer du billigt undan och träffar du så är det bara att ta betalat. Du gör det enkelt för shortstacken när du höjer innan och han har 88.

Sen är KK värdelös de flesta gånger det kommer A på floppen, alltid någon fisk som synar med A3off preflop

 

Jag skulle inte rekommendera att limpa med AK, tycker inte att ditt argument håller riktigt här. Jag vill få in så mycket marker som möjligt innan floppen med AK och synar såklart omslag allin om vi inte är jättdjupa.

 

Kan hålla med om att det är svårt att spela KK när A kommer på floppen men handen är ju såklart inte värdelös, speciellt om handen spelas HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...