Gå till innehåll

KrillWest - From rags to..?

Recommended Posts

Postad

Tjena alla PFare, tänkte starta en dagbok nu när jag ska försöka att bygga upp en hyffsad rulle.

Lite om mig.

Jag är en 18 årig stockholmare som går andra året på gymnasiet, skulle egentligen gått tredje året men bytte gymnasium från hotell & restaurang till ett måleri program så jag fick gå om ett år men det är inget jag ångrar.:-)

Poker

Jag har lirat poker i 2-3 år mestadels freerolls, och har aldrig gjort någon insättning :roll:. Jag tycker bäst om SnGs och det är det jag kommer spela nu när jag ska försöka bygga rulle, kommer spela 6 manna turbo SnG's med 50 inköpsregel.

Rullen

Kommer som sagt spela på iPoker med 50% rakeback, rullen börjar på $130

Resultat

Nivå: $2+0.4

Antal spelade: 105

Placeringar:

1a: 23

2a: 19

3a: 30

4a: 16

5a: 7

6a: 10

Resultat: +$10,8

Nivå: $5+0,5

Antal spelade: 22

Placeringar:

1a: 4

2a: 6

3a: 5

4a: 5

5a: 2

6a: 0

Resultat: +$15,4

Totalt resultat: +$26,2

Nuvarande rulle: $156,2

Postad

Spelade 24 stycken $2+0.4 och så här såg placeringarna ut:

1a: 8

2a: 4

3a: 6

4a: 5

5a: 0

6a: 1

Resultat: +$24

Nöjd med spelet och resultatet men skulle kunna blivit ännu sturre vinst om jag hade lyckats vinna den sista flippen när vi är 3 stycken kvar, men som sagt jag är nöjd :-).

Jag har problem med mina HH's, dom sparas som Xml fil och vet inte hur man ändrar det, så hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med det så jag kan posta lite HH's här :-).

Nu ska jag spela Unibets 2.5K€ GTD, fick en 5+0.5€ turneringsbiljet där idag så ska klonka hem den nu :)

Postad
Riktigt galen hög rake. Dina 50% rb gör att du kommer ner till lika mycket rake som marknadens högsta (svs).

Jo raken är hög (20%) men det är bara på $1 och $2 nivåerna det är 20% rake , på $5 SnG's så är det 10% rake vilket ger mig 5% i turnerings avgift

Postad

Splade 10 stycken till och även dom med gröna resultat.

1a: 4

2a: 0

3a: 4

4a: 1

6a: 1

resultat: +$9,6.

Det ger ett resultat på +$33,6 vilket jag är väldig nöjd med, både resultat mässigt och hur spelet har fungerat.

Postad

Har spelat 28 stycken SnG's idag och har sprungit ruskigt dåligt, skulle vilja se hur mycket jag sprang under EV denna session, så här ser resultatet ut hittils idag:

1a: 2

2a: 9

3a: 2

4a: 7

5a: 3

6a: 5

Resultat: -$18,1

Gick inge vidare med HU spelet idag.

Tar ett litet break nu blir eventuellt lir senare ikväll.

Postad

Riktig piss dag igår , vann knappt en enda hand , kändes som att jag blev utdragen på rivern 90% av händerna när vi var all in så nu är rullen tillbaks där de började, men nu ska jag allt ta ochhämta tillbaks lite utav gårdagens förlust :-)

Postad

Äntligen lite flyt i spelet, klarade mig hyffsat bra ifrån att bli utdragen men får vara nöjd med resultatet endå.

Antal spelade: 18

1a: 7

2a: 3

3a: 7

4a: 1

6a: 0

Resultat: +$26.4

Postad

Spelat färdigt för dagen, blev grönt resultat men går fortfarande segt och kom på bubblan dvs 3e plats allt för många gånger idag vilket gjore att resultatet inte blev så bra men jag gick plus iaf så det får jag vara nöjd med.

Så här så resultaten ut idag:

Antal spelade: 33

1a: 9

2a: 5

3a: 15!

4a: 2

6a: 2

Resultat: +$14,4

Postad

Blev en kort session nu efter skolan, spelade 4 stycken $2+0.4 SnGs som mjukstart innan jag bestömde mig för att prova på $5+0.5 och jag spelade 8 stycken med bra resultat, eftersom jag inte kan posta HH's ifrån iPoker så får det bli på det här viset istället:

str8fl.jpg

Blev 8 stycken $5+0.5 SnGs där jag vann 2 av dem , kom 2a i 4 och 3a i 2 stycken som ger ett plus på $31. Ska ta en paus nu och käka lite mackor med Oboy och kolla på Paradis hotell :)

Har ett litet dilemma, kommer få $60 till mitt moneybookers konto imorgon och frågan är vad jag ska göra med dom, de alternativen jag har är 1) Sätta in på SnG rullen för att ha bättre rulle för $5 SnG's.

2) Ha kvar på moneybookers och sätta in en sajt för att kunna spela PF's inköps turneringar på diverse sidor.