Gå till innehåll

NL30 - 3-bet med AT


Recommended Posts

Fi är okänd, lirade typ 22/22 över 9 händer eller något.

 

Vet inte om min 3-bet är den bästa, kunde kanske flatta bara men tycker den är lite svår att spela OOP så jag valde att 3-betta och den är för stark för att folda vs a steal.

 

Standard c-bet antar jag.

 

När han synar så tror jag att han ofta har TT-QQ, Ax händer och de Ax händer han synar med ofta dominerar mig väl för när han synar min 3-bet har han ofta AJ+. Så jag valde checka på turn för att kunna komma till showdown rätt billigt och tänkte att han ofta kommer checka för att komma till showdown med TT-QQ. När han bettar sätter jag han oftast på Ax hand, ofta med en dominerande kicker. Jag måste väl syna en gång till?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) Replayer

Hero ($29.70)

BB ($32.75)

UTG ($51.84)

CO ($31.16)

BTN ($29.85)

 

Dealt to Hero T:heart: A:spade:

 

UTG raises to $0.90, fold, fold, Hero raises to $3.45, fold, UTG calls $2.55

 

FLOP ($7.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade:

 

Hero bets $4, UTG calls $4

 

TURN ($15.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: K:heart:

 

Hero checks, UTG bets $7.65, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är okänd, lirade typ 22/22 över 9 händer eller något.

 

Vet inte om min 3-bet är den bästa, kunde kanske flatta bara men tycker den är lite svår att spela OOP så jag valde att 3-betta och den är för stark för att folda vs a steal.

 

Standard c-bet antar jag.

 

När han synar så tror jag att han ofta har TT-QQ, Ax händer och de Ax händer han synar med ofta dominerar mig väl för när han synar min 3-bet har han ofta AJ+. Så jag valde checka på turn för att kunna komma till showdown rätt billigt och tänkte att han ofta kommer checka för att komma till showdown med TT-QQ. När han bettar sätter jag han oftast på Ax hand, ofta med en dominerande kicker. Jag måste väl syna en gång till?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) Replayer

Hero ($29.70)

BB ($32.75)

UTG ($51.84)

CO ($31.16)

BTN ($29.85)

 

Dealt to Hero T:heart: A:spade:

 

UTG raises to $0.90, fold, fold, Hero raises to $3.45, fold, UTG calls $2.55

 

FLOP ($7.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade:

 

Hero bets $4, UTG calls $4

 

TURN ($15.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: K:heart:

 

Hero checks, UTG bets $7.65, Hero ?

 

Ja, du måste syna en gång till. Kommer det bet river är det en enkel fold. Det funkar också att dubbelbarrella här, men jag är nog mer för check/call turn linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lägen då man kan 3beta ATo profitabelt, men det är typ BB mot SB, SB mot btn t.ex där HDn hos öppnaren är jättebred. 3beta aldrig UTG med AT om han inte går totalt crazy och då gör du det för värde, inte som bluff.

 

Även fast det står UTG är det bara 5-handed så skulle säga hans range är lösare, förmodligen som i hijack men jag tror jag håller med ändå att det kanske inte är bästa idén att 3-beta mot en early open raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...