finliran Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Detta spelas live: FI sitter i CutOff 3000, Jag i BB 3000, standard raisen ligger på 120. Jag har AsKd Fi: Raise 160 Jag: ReRaise 500 Fi: Syn Flopp: Td 7d 4d Fi: Check Jag: 1000 Fi: 2500 All-in Jag: ??????????? Vill gärna få lite synpunkter här. Fi var ingen reg, jag hade bara visat upp bra händer och träffar sedan han satte sig vid bordet. Citera
jonasmedz Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 hur många satt vid bordet? blinds? känns som en enkel syn iaf... även utan stove vågar jag säga att du har mer än 25% eq. Citera
finliran Postad 2 December , 2009 Författare Rapport Postad 2 December , 2009 9 eller 10 satt vid bordet. Blinds 20/20. Citera
upandcoming Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 given betfold. jag betar dock lite större för att han inte ska kunna spela vidare med sina mediokra händer. Citera
finliran Postad 2 December , 2009 Författare Rapport Postad 2 December , 2009 Antingen Bet-fold, dvs spela vidare med 1500 i stacken eller casha in och ha chansen på en 6k pot för 1500... Citera
mr-flow Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 En del ironi i tråden, men du ska aldrig betfolda här vill du inte betsyna som är bäst så checka. Citera
jonasmedz Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 casha in och ha chansen på en 6k pot för 1500... FYP finns inget alternativ. du har potodds för att spela mot alla händer utom AdAx eller AdXd (nöten)! du betalar 25% av den totala potten. du har 35% eller mer mot alla andra färdiga färger, set, tvåpar, AA (utan Ad alltså)... dessutom ligger du före QdQx, JdJx, AdTx (alltså tptk OCH nötfärgdrag). Alla dessa händer är rimliga att han checkraisar med. Lägg dessutom till några Ad utan träffad kicker och kanske nån bluff, om du nu visat att du bara tar dig till showdown med stål är detta ett möjligt läge att få dig att lägga en halvstark hand, så ska du se att du inte är långt ifrån att flippa mot hans range... Citera
archtila Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 blixt FOOOOOOOOOOOOOOOLD =) Citera
dafvor Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 FYPfinns inget alternativ. du har potodds för att spela mot alla händer utom AdAx eller AdXd (nöten)! du betalar 25% av den totala potten. du har 35% eller mer mot alla andra färdiga färger, set, tvåpar, AA (utan Ad alltså)... dessutom ligger du före QdQx, JdJx, AdTx (alltså tptk OCH nötfärgdrag). Alla dessa händer är rimliga att han checkraisar med. Lägg dessutom till några Ad utan träffad kicker och kanske nån bluff, om du nu visat att du bara tar dig till showdown med stål är detta ett möjligt läge att få dig att lägga en halvstark hand, så ska du se att du inte är långt ifrån att flippa mot hans range... +1 Citera
mr-flow Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 FYPfinns inget alternativ. du har potodds för att spela mot alla händer utom AdAx eller AdXd (nöten)! du betalar 25% av den totala potten. du har 35% eller mer mot alla andra färdiga färger, set, tvåpar, AA (utan Ad alltså)... dessutom ligger du före QdQx, JdJx, AdTx (alltså tptk OCH nötfärgdrag). Alla dessa händer är rimliga att han checkraisar med. Lägg dessutom till några Ad utan träffad kicker och kanske nån bluff, om du nu visat att du bara tar dig till showdown med stål är detta ett möjligt läge att få dig att lägga en halvstark hand, så ska du se att du inte är långt ifrån att flippa mot hans range... Nej han flippar QQ och JJ med och utan färgdrag 50 kontra 52 procenet för AK handen och han ligger enormt efter AdTx. Citera
jonasmedz Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Nej han flippar QQ och JJ med och utan färgdrag 50 kontra 52 procenet för AK handen och han ligger enormt efter AdTx. ouch, jag räknade med KK =/ Citera
finliran Postad 3 December , 2009 Författare Rapport Postad 3 December , 2009 FYPfinns inget alternativ. du har potodds för att spela mot alla händer utom AdAx eller AdXd (nöten)! du betalar 25% av den totala potten. du har 35% eller mer mot alla andra färdiga färger, set, tvåpar, AA (utan Ad alltså)... dessutom ligger du före QdQx, JdJx, AdTx (alltså tptk OCH nötfärgdrag). Alla dessa händer är rimliga att han checkraisar med. Lägg dessutom till några Ad utan träffad kicker och kanske nån bluff, om du nu visat att du bara tar dig till showdown med stål är detta ett möjligt läge att få dig att lägga en halvstark hand, så ska du se att du inte är långt ifrån att flippa mot hans range... Tack för bra svar, kom fram till samma slutsats som du skrev här. Satte honom på JJ eller QQ och spelade för mina 14 outs (9std, 2stA 3stK) Citera
Cyntax Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Nej han flippar QQ och JJ med och utan färgdrag 50 kontra 52 procenet för AK handen och han ligger enormt efter AdTx.Dito. Jag tror vi är uppe mot dvs 52-48 och potodds så det gör ont... SYN!ouch, jag räknade med KK =/Nej. Fi har inte KK. Då hade han gått all-in preflop.Tack för bra svar, kom fram till samma slutsats som du skrev här. Satte honom på JJ eller QQ och spelade för mina 14 outs (9std, 2stA 3stK) Du synade? Vad hade han? Vem vann? Citera
finliran Postad 3 December , 2009 Författare Rapport Postad 3 December , 2009 Jag synade. Han hade TT, och fick in kåken på turn och jag färgen på river så det sket sig iaf. Så då packade jag mitt pick o pack och drog hem snabbt och effektivt. Nya tag ikväll blir det. Citera
jonasmedz Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Nej. Fi har inte KK. nej och inte vi heller... jag satt o pillade i nått oddsprog, men hade satt in att hero hade KK så de siffrorna var ganska mycket för positiva. nvm. Citera
JohahH Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Ja inte mycket säga om. Du har pottodds mot alla händer utan 4st. AdAx Ad+par. Väldit långsökt att han har någon av dessa. Så given syn som spelat... Citera
el_kryddo Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Andra live-HHn på kort tid där nån inte har koll på positioner, eller har man nåt experiment på CC för tillfället? Snyggt av fi å checkraisa i pos liksom. Citera
Zaky89 Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Antar att du menar att han fick set på turn? Och kåk på river? Bordet var väl inte parat på flopp så...? Citera
Steel Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Antar att du menar att han fick set på turn? Och kåk på river? Bordet var väl inte parat på flopp så...? Hehe, värt att bumpa tråden för detta... Han fick set på floppen och kåk på turn. Citera
Recommended Posts