Gå till innehåll

Konstigt på Unibet


nutshellcracker

Recommended Posts

Med respekt för UNIBETs Online SM så postar jag inte detta förrän nu.

 

För ett tag sen så valde jag att använda self exclusion på Unibet. Anledningarna är rätt många. Men oviktiga.

 

Efter typ 2 timmar kom jag på att "fasen, jag hade ju kvalat in till Mörkpokern". Så jag mailade Unibet och frågade om jag fick ställa upp. "Nepp". Okej.

 

"Men då kan ni väl föra över de 100Euro i startavgift till det kort som jag tidigare både satt in och tagit ut pengar med".

 

"Nepp".

 

WTF? Så, nu får jag gott vänta i...jag vet inte hur många månader innan jag kan ta ut dem.

 

Är detta normalt, eller helt åt helvete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget konstigt alls.

Skulle du väl ha tänkt på innan du stängde av dig.

 

Okej.

 

Kan hålla med Drunken en del faktiskt.

 

Men nog måste de kunna betala ut pengarna dock. Vad skulle hända om nån av misstag skulle låsa ute Isildur på Tilt, eller de kanske har annorlunda regler.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

 

Kan hålla med Drunken en del faktiskt.

 

Men nog måste de kunna betala ut pengarna dock. Vad skulle hända om nån av misstag skulle låsa ute Isildur på Tilt, eller de kanske har annorlunda regler.....

 

Problemet här är väl att det är en ticket du har innestående, inte cash. Jag kan inte tänka mig att Unibet låser kontot för uttag, bara spel i alla former. Eftersom ticketen är non-refundable så går du miste om den.

 

Teorier givetvis efter de fakta jag har, påstår inte att det är exakt så det går till. Hur som helst så borde ju Unibet kunna ge dig svar på vad som händer med ticketen och inte bara skriva "nepp" som svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet här är väl att det är en ticket du har innestående, inte cash. Jag kan inte tänka mig att Unibet låser kontot för uttag, bara spel i alla former. Eftersom ticketen är non-refundable så går du miste om den.

 

Teorier givetvis efter de fakta jag har, påstår inte att det är exakt så det går till. Hur som helst så borde ju Unibet kunna ge dig svar på vad som händer med ticketen och inte bara skriva "nepp" som svar.

 

Kopierat från svaret från Unibet:

 

"Hej Jonas,

Tack för att du kontaktar Unibet.

Tyvärr kan vi inte öppna ditt konto innan din självavstägning har gått ut.

Du valde att stänga av dig den 2009-11-07 05:51 i 180 dagar, därmed kommer ditt konto öppnas den 2010-05-07 05:51.

Vi har redan krediterat inköpet till denna turnering tillbaka till ditt pokerkonto som du kommer att ha tillgång till så fort ditt konto öppnas igen."

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso har det kommit vettiga svar här, svar som jag till fullo håller med om. Men någonstans tänker jag ändå, good will?

 

Bagatellsak för ett så stort bolag som unibet.

 

Alltid denna good will. När bolagen gör fel blir det ett djävla liv. När bolagen har rätt - vilket dom oftast har - ska det visas good will.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid denna good will. När bolagen gör fel blir det ett djävla liv. När bolagen har rätt - vilket dom oftast har - ska det visas good will.

 

Nödvändigt inlägg. Faktum är väl att företagen om dom vill ha kunder vill undvika situatione som denna? Och det är också att faktum att det inte skulle kosta dom något att lösa en avreggning åt han när situationen är något speciell.

 

Jag tycker personligen att det hade varit en självklarhet att bara lösa det, men jag är inte unibet. Och jag är inte heller en uppenbart grumpig person som inte gillar good will.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...