Gå till innehåll

River: Check eller Bet?


Recommended Posts

Fi spelar 18/17 och verkar vara en medelkompetent fisk.

 

Själv känner jag att det inte finns nåt annat än check här men vill höra hur ni resonerar.

 

No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed)

 

UTG ($44.50)

BB ($6.84)

SB ($25)

MP ($5.05)

Hero (Button) ($25)

CO ($25.52)

 

Preflop: Hero is Button with 9diamond.gif, 10diamond.gif

UTG bets $0.75, 2 folds, Hero calls $0.75, 2 folds

 

Flop: ($1.85) 9spade.gif, 5spade.gif, 10club.gif(2 players)

UTG bets $0.88, Hero raises $3.30, UTG calls $2.42

 

Turn: ($8.45) 8heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $6.02, UTG calls $6.02

 

River: ($20.49) 2spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 18/17 och verkar vara en medelkompetent fisk.

 

Själv känner jag att det inte finns nåt annat än check här men vill höra hur ni resonerar.

 

No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed)

 

UTG ($44.50)

BB ($6.84)

SB ($25)

MP ($5.05)

Hero (Button) ($25)

CO ($25.52)

 

Preflop: Hero is Button with 9diamond.gif, 10diamond.gif

UTG bets $0.75, 2 folds, Hero calls $0.75, 2 folds

 

Flop: ($1.85) 9spade.gif, 5spade.gif, 10club.gif(2 players)

UTG bets $0.88, Hero raises $3.30, UTG calls $2.42

 

Turn: ($8.45) 8heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $6.02, UTG calls $6.02

 

River: ($20.49) 2spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero ?

 

Vad tror du själv att han har för range efter synen på floppen? Med två overs och färgdrag, hade han bara synat på floppen? Hade han haft en stege hade han antagligen C-R dig på turn. Har han höjt med S-C i spader preflop med färgdrag på flop hade han haft ett superdrag och dessutom satt stegen på turn, eller haft par + färgdrag på flop. En kvalificerad gissning är att han sitter på ett överpar och vill få en billig showdown -- betta halvpot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade handen hade jag en stark känsla av att det var väldigt troligt att han satt med JJ-AA, dock så är jag fundersam om det räcker för att beta här eftersom han lika gärna kan sitta med ett set, ett drag(som förmodligen träffat stege eller färg nu).

 

Är det inte vettigt att bara checka ner, eftersom jag ändå har en del showdown value och minimerar risken som ändå känns överhängande?

 

Medelkompetent fisk = Han är inte helt under isen, men spelar väldigt underligt ibland. Minraises, mycket passivt syna ner, etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade handen hade jag en stark känsla av att det var väldigt troligt att han satt med JJ-AA, dock så är jag fundersam om det räcker för att beta här eftersom han lika gärna kan sitta med ett set, ett drag(som förmodligen träffat stege eller färg nu).

 

Är det inte vettigt att bara checka ner, eftersom jag ändå har en del showdown value och minimerar risken som ändå känns överhängande?

 

Medelkompetent fisk = Han är inte helt under isen, men spelar väldigt underligt ibland. Minraises, mycket passivt syna ner, etc...

 

Du vill ju maximera vinsten och inte minimera risken. Du måste fundera på vad som är en rimlig range för din motståndare givet stats, historik och hur handen utspelat sig. Sätt upp vad du tror är rimligt att han har för händer på rivern och utgå från det. Ju mer information du har om fi, desto snävare range brukar det bli -- åtminstone om det inte är en duktig motspelare -- och därmed är det lättare att ta ett beslut om det är +EV eller inte att betta rivern mot den här motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överpar, bustat drag eller TPTK. Och så några få procent set. Min gissning är att alla överparn och TPTK betalar av till dig på åtminstone ett halvpotbet. Set känns inte troligt som spelat, eller heller straight. Jag har själv problem att inte fegchecka i de här lägena, men det är lättare att inse när man inte själv sitter bakom stacken att det här är en typ av situation där man måste försöka få ut mer värde. Även en av många ansedd nit som Harrington anser att "refusal to bet the river" är en av de större vinstläckor många CG-spelare har. Man får inte vara så rädd för den där checkraisen, särskilt som den rädslan är lättexploaterad på flera sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överpar, bustat drag eller TPTK. Och så några få procent set. Min gissning är att alla överparn och TPTK betalar av till dig på åtminstone ett halvpotbet. Set känns inte troligt som spelat, eller heller straight. Jag har själv problem att inte fegchecka i de här lägena, men det är lättare att inse när man inte själv sitter bakom stacken att det här är en typ av situation där man måste försöka få ut mer värde. Även en av många ansedd nit som Harrington anser att "refusal to bet the river" är en av de större vinstläckor många CG-spelare har. Man får inte vara så rädd för den där checkraisen, särskilt som den rädslan är lättexploaterad på flera sätt.

 

Amen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt ger ni mycket givande svar och jag märker att jag inte var helt fel ute.

Eftersom jag bedömde att jag tillräckligt ofta, mer än varannan gång, hade han slagen och skulle få betalt av ett överpar eller TPGK så pushade jag.

Tyvärr hade han :As::4s: och jag blev osäker på mitt tänk och agerande.

 

Var det smart av honom att checka färgen till mig?

 

 

Och här en gång när det gick vägen, standard och okej agerat?:

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed)

 

SB ($25)

UTG ($30.89)

Button ($34.52)

MP ($31.05)

Hero (CO) ($25)

BB ($26.35)

 

Preflop: Hero is CO with 4heart.gif, 3heart.gif

2 folds, Hero bets $1, 2 folds, BB calls $0.75

 

Flop: ($2.10) 3diamond.gif, Qspade.gif, 4club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $2, BB calls $2

 

Turn: ($6.10) Jheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $5.80, BB calls $5.80

 

River: ($17.70) 5club.gif(2 players)

BB checks, Hero raises to $16.20 (All-In), BB calls $16.20

 

Total pot: $50.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han checkar så måste han vara rimligt säker på att du kommer att beta även rivern. För checkar du bakom för ofta så är det här naturligtvis ett förlorande spel för honom i längden eftersom han synar två gator med för dåliga direkta odds med sitt drag. Jag tror det är bättre att beta där för honom eftersom du lär få svårt att låta bli att syna åtminstone ett halvpottbet. Även om det verkar suspekt och skriker "träffad färg" att plötsligt beta ur pos. Men om han inte har en fantastisk read på dig att han alltid får in hela stacken om spadern träffar så är det ett dåligt spel att syna turn och sen checka.

 

Förhoppningsvis får du in och veva mot honom i liknande potter i framtiden och vet då att han är villig att betala för mycket för att dra (dessutom dra ur position). Försök få in så mycket det går på flopp och river och om ett drag fullbordas på ett liknande sätt och han checkar ur pos så betala inget mer på river om du inte tycker att hans linje i handen talar mer för någon annan hand som du fortf. slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...