Gå till innehåll

iPoker: Cardoza


OJP

Recommended Posts

Jag hade ett konto på Cardozagames.com (som ingick i iPoker). Har inte varit inne på ett tag, men hade en liten rulle där som jag tänkte förvalta idag. Laddar klienten och får där veta att de har "closat" och att man kan kontakta support@cardozagames.com om man har frågor. Jag hade minst en fråga - var fan är mina pengar?

 

Mailet studsade såklart, med ett felmeddelande om att mottagaren inte gick att nå.

 

Detta är inte första sajten inom iPoker som stänger vad jag läst på senare tid. Är spelarnas pengar någorlunda säkra inom iPoker eller måste man casha ut snarast om det inte handlar om större aktörer? Finns det någon svart lista på online poker leverantörer som missköter sig eller är på väg att försvinna / konka?

 

Är det fler på forumet som drabbats av Cardozas Houdini Act?

 

Skriv gärna tips på vad mer man kan göra när en pokersajt försvinner tar med sig pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man fick väl en väldigt massa mail om att de skulle lägga ned och att man skulle ta ut pengarna?

 

 

På Propaganda fick man det (när de migrerade till Betsafe) men från Cardoza hörde jag ingenting alls. Tror inte de gick till Betsafe också. De gick nog mest upp i rök. Ska se om förlaget kan peka åt något håll eller ta ett visst ansvar men jag blir inte förvånad om de duckar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så pengarna på olika Ipoker klienter är inte garanterade av Ipoker? Låter skumt om så är fallet. Kan ju sidor bara lägga ner och ta all miljoner $ som sitter på alla spelares konton...

 

Det verkar vara så. Det har hänt minst två ggr inom Prima (Microgaming) vad jag vet och då tog inte nätverket något ansvar enligt det jag kunna läsa efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Propaganda fick man det (när de migrerade till Betsafe) men från Cardoza hörde jag ingenting alls. Tror inte de gick till Betsafe också. De gick nog mest upp i rök. Ska se om förlaget kan peka åt något håll eller ta ett visst ansvar men jag blir inte förvånad om de duckar.

 

Jag fick ett flertal mail från dem iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...