Gå till innehåll

Frågor ang. winrate osv.


MrNuts

Recommended Posts

Tjena!

 

Har lirat poker sedan feb/mars och då främst Sng Doouble or nothing. Har varit plussande framtill att jag skottar på nivåer bankrullen inte tillåter och i somras gulade jag tyvärr min rulle som jag byggt upp från 500:- till ~$600.

 

Nu tänkte jag börja om från början med 500:- och sätta in dessa på FTP/Pstars. Börja grinda CG Fr 6-tabla för att sedan så småningom (vid NL50) gå över till SH. Men jag vill få erfarenhet om range osv.

 

Men nu till min fråga. Vad bör man ligga på BB/100 (big bets) på dessa nivåer? Tänkte börja med NL5/NL10.

 

/MrN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen winrate som man "bör" ligga på. De flesta backar på poker, även på låga nivåer. Plussar du är det bra, oavsett om du gör 2bb/100 eller 40bb/100.

 

Man brukar väl dock säga att om man gör 10bb/100 eller mer så slår man nivån med råge och kommer kunna kliva upp till högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår det du menar att man inte "bör" ligga på någon nivå. Men generellt sätt. :-)

 

När du säger 10bb/100, menar du 10 big blinds då eller 10 Big best (20 big blinds)?

 

Jag pratar personligen om big blinds. Det är himla rörigt det där, men vad jag vet så brukar man prata big bets i limitpoker och big blinds i no limit.

 

Sen är ju även det hugget som stucket. Det finns inga garantier för att du kan slå nästa nivå, oavsett vad din rate ligger på. Pokern förändras dessutom hela tiden, spelare blir bättre, det utvecklas nya verktyg som PT och HM som hjälper folk. Håller du 20bb/100 på NL10 i November kanske du bara håller 5bb/100 i December.

 

Vad jag försöker säga är alltså att du inte ska stirra dig blind på din winrate. Lägg istället energi på att försöka lära dig att ta så bra beslut som möjligt i varje hand. Plus är bra, och minus är okej om du tycker att poker är kul. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för hjälpen!

 

Har som sagt bara lirat SnG, så är ny inom cash games.

 

Vi säger att jag multitablar 6 bord NL$10 Fullring. Hur många händer i genomsnitt kommer jag spela i timmen? :-)

 

händer/timme totalt = antal bord x händer per timme i genomsnitt (går att se i alla lobbys hur många händer/h som spelas på ett bord)

 

Lite får du göra själv. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen winrate som man "bör" ligga på. De flesta backar på poker, även på låga nivåer. Plussar du är det bra, oavsett om du gör 2bb/100 eller 40bb/100.

 

Man brukar väl dock säga att om man gör 10bb/100 eller mer så slår man nivån med råge och kommer kunna kliva upp till högre nivåer.

 

Har läst det där tidigare och den sitsen är jag i att jag slår nivån med råge på svenska spel 0,25/0,5 men faktum är att jag vinner mer på den nivån än på 0,5/1... Så på ett sätt vill jag ju gå uppåt men mer pengar är också bra :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Du ska börja på 0.05 / 0.10 $ fullring. med 500 kronor ?

 

Till att börja med så startar du isåfall redan svårt underrullad.

bör ha minst 20 inköp för den nivå du ska spela på.

 

Bra winrate finns inte. Det är upp till dig vad du tycker är bra. När jag hade rulle för nästa nivå (har kört 40 inköp hela vägen) Då utmanade jag mig själv och sa "Jag får inte flytta upp före jag har spelat 20 000 händer med en winrate på 12 ptbb / 100" Så då körde jag tills jag fixade detta och sen flyttade upp.

 

Varför ska du börja med Fullring. Hoppa direkt in i 6 max. Läs Läs Läs Läs Läs och lär dig det spel du vill spela direkt. Onödigt att senare behöva byta till 6max från fullring och lära om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...