Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, här kommer min första handhistory och jag tänkte höra vad ni har för tankar om detta.

Bakgrundsfakta

Har spelat poker (NL holdem) i ca 1½ år (till och från) och har på lång sikt varit en vinnande spelare i längden. Spelar 0.25/0.50 för det mesta men gör ibland ett besök på 0.5/1 med blandade resultat. Har haft en downperiod i månadsskiftet april/maj men från och med denna vecka har det gått väldigt bra.

Bordsstämning

Det är shorthanded för tillfället och stämningen är väldigt lös. MrMiro är en väldigt aggressiv spelare och bettar på drag såväl som stål. Anreb och jo9boy har jag inte spelat med så värst länge men det jag sett är att de har synat ner väldigt mycket utan att ha starka händer.

Spelet

Game # 72475737 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Trelleborg"

Game ended 2005-05-18 22:48:28 UTC

Players:

wehrner (EUR 42,00 in seat 3)

anreb (EUR 29,00 in seat 4)

jo9boy (EUR 23,25 in seat 5)

mrmiro (EUR 44,50 in seat 6)

Dealer: jo9boy

Small Blind: mrmiro (0,25)

Big Blind: wehrner (0,50)

wehrner was dealt: Jh - Jd

anreb Call (0,50)

jo9boy Call (0,50)

mrmiro Raise (0,75)

wehrner Raise (3,00)

(Får en, i denna situation, stark starthand och höjer som det brukar höjas på detta bord)

anreb Call (3,00)

jo9boy Call (3,00)

mrmiro Raise (5,00)

wehrner Call (2,50)

anreb All-In (25,50)

jo9boy All-In (19,75)

mrmiro All-In (38,50)

(Vad ska jag göra här? Det första jag tänkte var solklar fold, vilket jag tycker nu i efterhand också. Varför synade jag då? Självklart trodde jag att jag låg efter, jag menar QQ, KK, AA är väl rätt troligt i denna situation. Dock tror jag att jag leder stor över MrMiro (han kan ha ett A) och förlorar därför inte så mycket eftersom jag tror jag vinner sidpotten). Däremot kan jag vinna en hel del om ett J skulle falla på brädan, så jag pyntar jag med.)

wehrner All-In (36,00)

mrmiro Payback (2,50)

Flop 2h - 4c - 4d

Turn 2h - 4c - 4d - 3s

River 2h - 4c - 4d - 3s - Ks

mrmiro shows: Th - 9h (a pair of fours)

wehrner shows: Jh - Jd (two pairs, jacks and fours)

wehrner wins: EUR 26,00 side pot (with two pairs, jacks and fours)

anreb shows: 5s - 5d (two pairs, fives and fours)

wehrner wins: EUR 17,25 side pot (with two pairs, jacks and fours)

jo9boy shows: Jc - Qd (a pair of fours)

wehrner wins: EUR 91,00 main pot (with two pairs, jacks and fours)

Rake: EUR 2,00

Avslutning

Vad ska man säga? Bara att tacka och ta emot när man ser motståndarnas kort. Trodde jag låt betydligt sämre till preflop. Men vad skulle ni gjort i min situation innan floppen?

Hoppas det blev lättläst, tack och hej

* RP - QoS *

Postad

Ja, vad ska man säga. Vilka idioter. Är det här 24hPoker? Man kanske ska börja spela där.

Jag skulle nog ha lagt mig med tanke på just högre par, och att sidopotten är för liten för att täcka förväntad förlust. Men när man ser händerna ... jisses.

När du postar en handhistorik är det ofta en bra idé att inte berätta utgången av handen förrän senare. Det är omöjligt att inte låta sig färgas om man vet resultatet, tycker jag.

Postad

Ok att dom hade spelat lite konstigt tidigare men vilka händer tror du att dom har? :) Hade det varit en av spelarna som gjort ett sådant move hade det varit en annan sak men när alla går all in innan dig så känns en fold rätt lätt.

Postad

nja, jag haller med samtidigt som jag tycker emot.

Han har sakert battre an Miro om han har en bra read. Da vinner han tillbaka 27 euro typ.

Och pa den nivan pa 24h sa ar det inga genier precis. Staller garna in med any PP kvittar preflop action.

Jag hade nog ocksa synat, aven om jag tror det ar fel spelat i de flesta situationer, men jag hade haft tva pa AK, AQ, och en pa 99, och nar A;na tar ut varandra ligger du faktiskt riktigt bra till.