Gå till innehåll

GotChIcKs Stäng+Banna mig forever på PF


GotChIcKs

Recommended Posts

Sonnyravestation=spelade mkt mot han på 1/2 för minst 6 månader sen typ.

Guybrush=29/25/12 kille verkar sjukt bra.

Jacmar= skum kille seplar 22/16/6 men 3 b mig i bb med 85o.mycket bluffar överlag.

Bajselof är han vinnande? vet att man inte ska stirra sig blind på statsen men han lirar 30/17/5.

 

Knaso verkar stabil,Gabroll,strxlen,bobbyfjr hyffsade iaf.

 

listan kan ju göras lång.

Kallebalik,ante88,keingeld,limmet.

 

Stabilast hitills jag lirat mot är Nickleeson han verkligen dominerar borden totallt det lilla jag sett.

 

Guybrush är imo den bästa i det här gänget, NickLeeson är bra också men har bara fått uppfattningen om honom som årets ABC-spelare. Inte spelat mkt med honom senaste månaderna dock så kan vara ganska fel ute. Kallebalik, strxlen, Limmet, Ante, Gabroll och bobby är alla okej men inte lika bra som ovanstående, har inget emot att spela dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 338
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Back 2 K idag so far. 5 tablade 5-10 vilket inte var så lyckat åkte på lite setups. Kommer inte posta allt whine. Utan tar några jag vill ha lite hjälp med.

 

Vill ducka A K mot slask. raise andra floppar. 40/28/16 % 3b. PCHANNEL lirar 27/20/5 % 3b, med en 4 bt range på 27%. var väl därför jag pusha flopp, var ju nära och hitta viket. vem är för syn? Han borde väl kunna ha 10-JJ också tkr man ju.

iaf

 

***** Hand History for Game 1192828910 ***** (Party)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 15, 03:17:28 ET 2009

Table Eva Djup 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: SJB ( $2629.56 USD )

Seat 2: Knaso ( $3266.31 USD )

Seat 3: PCHANNEL ( $2081.01 USD )

Seat 4: SlaskTask ( $3533.83 USD )

Seat 5: VaNiaL ( $2099.38 USD )

SJB posts small blind [$5.00 USD].

Knaso posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to VaNiaL [ Qs Qh ]

PCHANNEL raises [$35.00 USD]

SlaskTask raises [$120.00 USD]

VaNiaL calls [$120.00 USD]

SJB folds

Knaso folds

PCHANNEL raises [$290.00 USD]

SlaskTask folds

VaNiaL calls [$205.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8s, 5c, 9s ]

PCHANNEL bets [$530.00 USD]

VaNiaL raises [$1774.38 USD]

PCHANNEL calls [$1226.01 USD]

** Dealing Turn ** [ Td ]

** Dealing River ** [ 2d ]

PCHANNEL shows [Ad, As ]

VaNiaL shows [Qs, Qh ]

VaNiaL wins $18.37 USD from main pot

PCHANNEL wins $4282.02 USD from main pot

 

Nästa hand är lite lurig med, fortsätter med en passiv linje. Fi spelar 24/14/5 över 200 händer. När han raisar tillbaka på flopp måste ju kunna vara rätt mkt händer förrutom AA och set känns det ju som. Kallt och Dega och över hans raise?

 

***** Hand History for Game 1192840356 ***** (Party)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 15, 03:36:53 ET 2009

Table Eva Djup 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: VaNiaL ( $2000.00 USD )

Seat 2: MrsDiamond ( $1917.47 USD )

Seat 3: PCHANNEL ( $6719.73 USD )

Seat 4: gr1llen ( $1904.51 USD )

Seat 5: SJB ( $3505.32 USD )

MrsDiamond posts small blind [$5.00 USD].

PCHANNEL posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to VaNiaL [ Kd Kh ]

gr1llen raises [$60.00 USD]

SJB folds

VaNiaL calls [$60.00 USD]

MrsDiamond folds

PCHANNEL folds

** Dealing Flop ** [ 9c, 2c, 3h ]

gr1llen bets [$90.00 USD]

VaNiaL raises [$266.00 USD]

gr1llen raises [$512.00 USD]

VaNiaL raises [$1674.00 USD]

gr1llen calls [$1242.51 USD]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

** Dealing River ** [ 2h ]

VaNiaL shows [Kd, Kh ]

gr1llen shows [Ad, As ]

VaNiaL wins $95.49 USD from main pot

gr1llen wins $3809.02 USD from main pot

 

 

PCHANNEL säger seriöst i chatten att han hade färg, säger också att Pt3 visar det för han, hoppas han skojjar för det lät som han var seriös, hur som helst han spelar väl inte denna Ak:n speciellt bra, sen att han +:ade 9 K på dom borden jag satt på är ju en annan sak....

 

***** Hand History for Game 1192839043 ***** (Party)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 15, 03:34:43 ET 2009

Table Eva Djup 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: VaNiaL ( $2028.01 USD )

Seat 2: MrsDiamond ( $1912.47 USD )

Seat 3: PCHANNEL ( $4671.72 USD )

Seat 4: gr1llen ( $1919.51 USD )

Seat 5: SJB ( $3530.32 USD )

PCHANNEL posts small blind [$5.00 USD].

gr1llen posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to VaNiaL [ Ad Qs ]

SJB calls [$10.00 USD]

VaNiaL raises [$45.00 USD]

MrsDiamond folds

PCHANNEL raises [$155.00 USD]

gr1llen folds

SJB folds

VaNiaL calls [$115.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jd, 4d, Th ]

PCHANNEL checks

VaNiaL bets [$255.00 USD]

PCHANNEL calls [$255.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

PCHANNEL checks

VaNiaL bets [$730.00 USD]

PCHANNEL raises [$2462.50 USD]

VaNiaL calls [$883.01 USD]

** Dealing River ** [ 7s ]

PCHANNEL shows [Ac, Kd ]

PCHANNEL wins $849.49 USD from main pot

PCHANNEL wins $4061.02 USD from main pot

 

Nu gym, kanske mer grind ikv. Antingen Redbet lr SvS. Har satt upp nu att jag måste ha minst 100 K online på SvS för och spela 5-10 kanske blir i Januari lr ngt. Swingsen känns ju lite för rullen där uppe. Även om jag är rullad för 5-10 30 inköp + iaf. En tanke som slår mig också är vilken sjukt stor skillnad det är på nivåerna, här bluffar folk mycket mer, mer floats osv.

Tror det kan vara många 2.50-5 Grinders som fastnar på 2/5 Pga spelet där uppe.

 

Skriv gärna vad ni tkr om följande.

 

Sonnyravestation=spelade mkt mot han på 1/2 för minst 6 månader sen typ.

Guybrush=29/25/12 kille verkar sjukt bra.

Jacmar= skum kille seplar 22/16/6 men 3 b mig i bb med 85o.mycket bluffar överlag.

Bajselof är han vinnande? vet att man inte ska stirra sig blind på statsen men han lirar 30/17/5.

 

Knaso verkar stabil,Gabroll,strxlen,bobbyfjr hyffsade iaf.

 

listan kan ju göras lång.

Kallebalik,ante88,keingeld,limmet.

 

Stabilast hitills jag lirat mot är Nickleeson han verkligen dominerar borden totallt det lilla jag sett.

 

vad har du för note på Truebluff och CS PROFFS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang handen med QQ så satt jag ju på bordet då, vet inte om jag är paranoid lr något men när slask skriver "msn???" en bit innan osv känns det som du kanske ska vara försiktig med att sitt apå samma bord som de båda. Säkert inge colluding där men man vet aldrig (han hade faktiskt 3bettat en hel del på det där bordet). I övrigt om själva handen tror jag det är ganska neutral ev. En fråga är bara 27% 4b, vilken sample size har du på det? För du bör ha en ett antal händer på honom innan du stirrar dig blind på 4bet-stats (tro mig gjort/gör samma misstag).

 

Har bara spelat på kontinuerligt sedan mitten av november på SVS men skulle säga att de regs du identifierat representerar väl egentligen de 5/10 regs du skall akta dig för. Sonny/Guybrush/Bajselof (mot elof är det dock en dum bluff och en setup som gjort att jag är ner mot hnm) är nog några av de få regsen som jag förlorat pengar mot so far, även om min sample size inte är mer än en 30-35k händer så ska väl inte ge det allt för stor vikt.[/quote

 

Kan nog var att dom gjorde de:S, satt på ett till bord sen och båda käfta med mig chatten osv. iaf så suger ju båda 2, ska man anmäla dom till SvS om man misstänker fusk? såg ju även att slasktask skrev till RCHANNEL en massa som verkade som dom va polare. Precis 27% 4-bet efter 500 händer ändå ett hyffsat sample för 4 b tycker jag. Men ska ju folda slår ju inte spec mkt egentligen. Sonny och Bajs spelar jag gärna mot inte rädd för dom. Guy spelar jag också men försiktigare så han inte kör över mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv spelat drygt 60k händer på nivån och man kan ju säga att Guybrush är den jobbiga reggen på nivån, han spelar dock oftast bara 5/10 i slutet av långa sessioner eller om det är extremt dåligt värde på nivåerna över. Han spelar ju minst 10h/dagen. Däremot är SONNY i mina ögon inte ett dugg bra så jag sitter gärna mot honom. Bajselof har jag inte spelat så mycket mot men det är ingen spelare som jag fått upp ögonen för direkt. Limmet- verkar hyffsad, ElderSerbo är en nitreg som det inte finns något speciellt värde i men inte heller någon man undviker. Kein_Geld som du nämner är ju verkligen inte en bra reg. Där finns mycket värde att hämta.

 

mm Guy verkar lira sjukt mkt, även sett han på 25/50 och om jag inte minns fel, har han nog varit reg till och från på 5-10+ i 2-3 år??

+1 på dom andra, mm Kein är sjukt kass, är dock back mot han efter hans rr BD st8. glömde iofs skriva in dig med, du verkar tight och stabil det lilla jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guybrush är imo den bästa i det här gänget, NickLeeson är bra också men har bara fått uppfattningen om honom som årets ABC-spelare. Inte spelat mkt med honom senaste månaderna dock så kan vara ganska fel ute. Kallebalik, strxlen, Limmet, Ante, Gabroll och bobby är alla okej men inte lika bra som ovanstående, har inget emot att spela dem.

 

+1 tkr också guy är bäst. Precis dom andra sitter man lätt mot dock vinner man inte spec mkt pengar av dom so far. Vet ju iaf vad dom håller på med. Även om jag får uppfattningen av att vissa grinders kan ha runt 10-15 % i skillnad mellan VPIP och PFR. Pottoddds du är stabil med glömt och nämna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang note på truebluff och CS proffs.

 

Truebluff är en örebroare som jag själv vet dock inte vem det är.

 

21/17/6 typ, gulade på 10-20 för någon månad sen. Ser han inte ofta dom enstaka ggr är det på 2/4 kvällstid.

 

CS proffs såg jag mkt i sommras på borden för och avta nu framåt.

då lirade han mkt 2/5. Är han nere på 1/2 och bombar nu?

Har för mig att dett är en spewig typ som vägrar släppa ett drag i pos, tror inte jag sett hna checka bakom för frikort nån gång faktiskt, där han har 0 fold eq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bobbyfjr kanske har skärpt till sig och slutat spewa på sistone, men tidigare har han iaf varit väldigt synstationig. Sonnyrave tycker jag också kan balla ur lite, men han kan snarare va överaggro och skjuta tre dåliga gator osv.

 

Är ganska nittig med table selection så tar inte så mycket notes på regs som Guybrush, Limmet, Gabroll osv utan undviker dom bara så gott det går. Eller framförallt så försöker jag inte hamna ur pos på bråkiga regs men har gärna tex ante88 efter mig. Försöker hitta bord då jag har pos på fisk och fisk har BB när jag har knappen.

 

Apropå NickLeeson, är det bara jag som varit med om att han 4betat allin när jag sitter med 100BB? Tror det hänt två gånger iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NickLeeson är nog bland de absolut jobbigaste att möta på nivån enligt mig. även Guybrush och 3lendil men han har jag inte sett på ett tag så han kanske bara spelar högre nuförtiden. Kein Geld är värde som alla säger. tvivlar på att han är vinnande. sen är väl de flesta andra du nämnde såna som jag inte har nåt emot att möta men inte heller har nåt värde mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guybrush är dock ibland på total tilt/(är full?).

 

Har mest respekt för NickLeeson på 5/10, han gör inga misstag.

 

Har inte mött honom spec mkt, men du lär väl ha koll på honom sedan din tid på 5-10? såg dig 100 bb stacka 5-10 häromdagen, testar du för fun lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CSPROFFS tycker jag är sjukt värde (?), sätter mig direkt mot honom när jag ser han på 1/2. Han släpper som sagt inga drag, och missar han drag ställer han ändå.

 

haha aa precis släpper inget, skulle jag lira 1/2 skulle jag spela på alla hans bord, bara vänta tills han bluffar bort sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bobbyfjr kanske har skärpt till sig och slutat spewa på sistone, men tidigare har han iaf varit väldigt synstationig. Sonnyrave tycker jag också kan balla ur lite, men han kan snarare va överaggro och skjuta tre dåliga gator osv.

 

Är ganska nittig med table selection så tar inte så mycket notes på regs som Guybrush, Limmet, Gabroll osv utan undviker dom bara så gott det går. Eller framförallt så försöker jag inte hamna ur pos på bråkiga regs men har gärna tex ante88 efter mig. Försöker hitta bord då jag har pos på fisk och fisk har BB när jag har knappen.

 

Apropå NickLeeson, är det bara jag som varit med om att han 4betat allin när jag sitter med 100BB? Tror det hänt två gånger iaf.

 

Bobbyfjr såg jag spewa litegrann igår dock inte jättemkt. Du som nickar El_greko lr? tänkte på ditt nick här:P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NickLeeson är nog bland de absolut jobbigaste att möta på nivån enligt mig. även Guybrush och 3lendil men han har jag inte sett på ett tag så han kanske bara spelar högre nuförtiden. Kein Geld är värde som alla säger. tvivlar på att han är vinnande. sen är väl de flesta andra du nämnde såna som jag inte har nåt emot att möta men inte heller har nåt värde mot.

 

Tja Ante88? skön AA igår där;) 3lendil lirar nog 7/15-10-20 mestadels vad jag har sett. +1 på Kein, ser alltid att han vinner när jag lirar på samma bord, lär ju dock inte hålla i längden iaf=).

 

NickLeeson själv kanske kan gå in och berätta lite om alla grinders han lär ju ha stenkoll.

 

för övrigt +4K på 700 händer 2/5. inte utdragen en gång. Och sprang över SvS EV med 300 kr(vet att det inte stämmer) men det är fan inte ofta man springer över=).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte mött honom spec mkt, men du lär väl ha koll på honom sedan din tid på 5-10? såg dig 100 bb stacka 5-10 häromdagen, testar du för fun lr?

 

Tänkte att jag skulle köpa in för 100bb först på 5/10 och sen bara ladda upp till 200bb om jag ser anledning till det, typ att det sitter fisk med stor stack. Tror det kan minska variansen lite och göra att man kan spela grundare de ggr det sitter nån jobbig till höger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Ante88? skön AA igår där;) 3lendil lirar nog 7/15-10-20 mestadels vad jag har sett. +1 på Kein, ser alltid att han vinner när jag lirar på samma bord, lär ju dock inte hålla i längden iaf=).

 

NickLeeson själv kanske kan gå in och berätta lite om alla grinders han lär ju ha stenkoll.

 

för övrigt +4K på 700 händer 2/5. inte utdragen en gång. Och sprang över SvS EV med 300 kr(vet att det inte stämmer) men det är fan inte ofta man springer över=).

 

japp det är jag. hehe jo den var fin när det kommer triss på brädan och allt. blev lite rädd för att pusha dock när 9an också parar på river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att jag skulle köpa in för 100bb först på 5/10 och sen bara ladda upp till 200bb om jag ser anledning till det, typ att det sitter fisk med stor stack. Tror det kan minska variansen lite och göra att man kan spela grundare de ggr det sitter nån jobbig till höger.

 

Yes kan ju vara smart ibland, tror dock du har edgde på flertalet av alla grinders på 5-10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markus800 va på tilt igår eller är han apdålig?

 

Tilt tror jag iaf. Synade ner mig med Q7 på Q9253 i 3b pott. för totallt 1500 kr.

lite väl spewig tycker jag han showade bla en 103 s 4 b UTG efter jag flattat den med KJs på knapp. flopp A29 var ju sugen och slå om, men vek i sista:P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bobbyfjr såg jag spewa litegrann igår dock inte jättemkt. Du som nickar El_greko lr? tänkte på ditt nick här:P.

 

Nä, jag är KlonkBerra på svs. Så var det outat, fanns väl iofs att läsa i nån gammal db här på pf... Senaste två veckorna har jag lirat en del 2/4 och 2,5/5 men annars brukar det mest bli 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp det är jag. hehe jo den var fin när det kommer triss på brädan och allt. blev lite rädd för att pusha dock när 9an också parar på river

 

Ok nice. mkt snö uppe i Luleå nu lr? vi fick ju första snön i förrgår rätt mkt nu faktiskt. spelar du mest 5-10 lr? sett dig på både 2/5-7/15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag är KlonkBerra på svs. Så var det outat, fanns väl iofs att läsa i nån gammal db här på pf... Senaste två veckorna har jag lirat en del 2/4 och 2,5/5 men annars brukar det mest bli 5/10.

 

Ok=) ska kika vad jag har för stats på dig sen. är hos en polare just nu. Lite Fifa 10 på G=).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok=) ska kika vad jag har för stats på dig sen. är hos en polare just nu. Lite Fifa 10 på G=).

 

Väntar mig en rejäl sågning:lol: Nämen stoppar in lite för mycket pre och 3betar för lite bla, men har inte haft cg som main game så länge, körde HU SNGs i typ två år, och innan dess mest turrar. Har bara haft HEM i två månader så jobbar konstant på spelet. Dock är ju nivån på SvS rätt dålig så har haft bra och stabila resultat sen jag började i somras, mycket tack vare bra table selection tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NickLeeson är nog bland de absolut jobbigaste att möta på nivån enligt mig. även Guybrush och 3lendil men han har jag inte sett på ett tag så han kanske bara spelar högre nuförtiden. Kein Geld är värde som alla säger. tvivlar på att han är vinnande. sen är väl de flesta andra du nämnde såna som jag inte har nåt emot att möta men inte heller har nåt värde mot.

 

Håller med om Nl.. riktigt jobbig och möte, känns som han spelar abc poker men dyker alltid upp med nöthanden ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...