Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För drygt 10 år sedan gick den underbara serien Ren och Stimpy på Nickelodeon! De tog sedemera bort den från denna kanalen, av kanske förklarliga anledningar.. (Rens frekventa psykoser till exempel)

Tyckte det kunde vara kul att höra om någon kommer ihåg denna serien? :-)

Har dessutom slarvat bort mitt gamla band med den.. Har sökt lite men har bara hittat med engelskt tal tyvärr. Den svenska dubbningen som gick på Nickelodeon var sjukt mycket roligare! PMa mig gärna eller posta i tråden om ni vet vart det går att få tag på!

Postad

Tack :-)

Det verkar dock som om det främst är engelska DVDer på den länken tyvärr! Tro mig, det är vansinningt mycket roligare på svenska :-D

Men ska bumpa upp den där tråden på Hembioforumet iallafall, man kanske har tur där!

Postad

Vilket språk var roligast?

Hur som helst, jag missade många lektioner på gymnasiet på grund av en polares närbelägna bostad med Nickelodeon. Jag tror avsnittet med babianen var vår favorit. "Vad är det för mening med att ha en babian om man inte låter den sarga en ibland?".

Postad

Svenska menar jag självklart. Lite snabbt ihopskrivet på jobbet där!

Jag menar att dubba en kyckling som svarar i telefon med "guuulaaa?" istället för "yello?" förtjänar ju en del cred.

Tror jag skolkade ett par dar från skolan bara för att kunna spela in avsnitt från Nickeloden, tyvärr så är bandet nu försvunnet =/

Babianen var för övrigt riktigt kul, han hade väl egentligen inte mycket till val av sidekick där? En annan klassiker är ju den när Ren är elak och skrämmer vettet ur några stackars fågelungar.. "lyssna.. jag hör honom än.. skriker, skriker, SKRIKER!" :-D

Postad

Roligast och mest tragiskt var när "fisen" rymde!

Vilket språk var roligast?

Hur som helst, jag missade många lektioner på gymnasiet på grund av en polares närbelägna bostad med Nickelodeon. Jag tror avsnittet med babianen var vår favorit. "Vad är det för mening med att ha en babian om man inte låter den sarga en ibland?".

Svenska menar jag självklart. Lite snabbt ihopskrivet på jobbet där!

Jag menar att dubba en kyckling som svarar i telefon med "guuulaaa?" istället för "yello?" förtjänar ju en del cred.

Tror jag skolkade ett par dar från skolan bara för att kunna spela in avsnitt från Nickeloden, tyvärr så är bandet nu försvunnet =/

Babianen var för övrigt riktigt kul, han hade väl egentligen inte mycket till val av sidekick där? En annan klassiker är ju den när Ren är elak och skrämmer vettet ur några stackars fågelungar.. "lyssna.. jag hör honom än.. skriker, skriker, SKRIKER!" :-D