_Fibonacci Postad 15 November , 2009 Författare Rapport Postad 15 November , 2009 Går ju att få in det på blank turn. Skulle tro att du plussar mer på Omaha, eftersom du inte verkar vara typen som har hjältesyne/bluff-egenskaper direkt. För fixed limit så rekommenderar jag lite teori och full ring samt ta på dig stora tålamodsjackan. Det är vanligt att man blir utdragen i fixed. Jag håller med dig Joe. Jag har problem i NL allra helst shorthanded mot agressiva spelare. Fullring klarar jag mig ganska bra, där de flesta är ganska passiva och man klarar sig ganska långt på tight abc-lir. Går givetvis inte på högre nivåer där heller. Jag tror att jag ska testa lira lite av de olika spelen som ingår i 7-game för att se vad som kan passa en bäst. Självklart är det ju så att NL Holdem inte är det bästa spelet för alla. Får leta lite på 2+2 om teori etc för de olika spelen. Citera
_Fibonacci Postad 15 November , 2009 Författare Rapport Postad 15 November , 2009 Skulle i och för sig kunna lira lite HA på FTP. Mixar ju upp spelet ngt samt Potlimit spel också. Plus Omahan så kan nog iaf bli roligare med variation. Får fundera litegrann. Någon annars som lirar Stud eller Omaha hi/lo eller razz?? Citera
_Fibonacci Postad 15 November , 2009 Författare Rapport Postad 15 November , 2009 Detta är väl ganska standard va? Topset med färgdrag? Dock så hade de båda andra bättre färgdrag men det draget var ju relativt dött då inte många spader kvar i leken. FullTiltPoker Game #16037815461: Table United (6 max) - $0.01/$0.02 - Pot Limit Omaha Hi - 7:32:01 ET - 2009/11/15 Seat 1: hatrox ($2.04) Seat 2: FIBONACCI ($2.91) Seat 3: Dudeh92 ($2.12) Seat 4: adamzia ($0.59) Seat 5: SethD123 ($1.35) Seat 6: donpfsr ($1.88) Dudeh92 posts the small blind of $0.01 adamzia posts the big blind of $0.02 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to FIBONACCI SethD123 calls $0.02 donpfsr has 15 seconds left to act donpfsr calls $0.02 hatrox calls $0.02 FIBONACCI calls $0.02 Dudeh92 folds adamzia checks *** FLOP *** adamzia checks SethD123 checks donpfsr bets $0.11 hatrox folds FIBONACCI raises to $0.44 adamzia folds SethD123 raises to $1.33, and is all in donpfsr calls $1.22 FIBONACCI raises to $2.89, and is all in donpfsr calls $0.53, and is all in FIBONACCI shows SethD123 shows donpfsr shows Uncalled bet of $1.03 returned to ChristerHedl *** TURN *** *** RIVER *** FIBONACCI shows a full house, Jacks full of Fours donpfsr shows two pair, Aces and Fours FIBONACCI wins the side pot ($0.99) with a full house, Jacks full of Fours SethD123 shows two pair, Sixes and Fours FIBONACCI wins the main pot ($3.83) with a full house, Jacks full of Fours Citera
Recommended Posts