Gå till innehåll

Liveturre, Finalbord, TJs i sb


JohnH

Recommended Posts

7 kvar(93), vi är ITM

 

1. 90 000 SEK

2. 61 000 SEK

3. 38 000 SEK

4. 26 000 SEK

5. 20 500 SEK

6. 15 500 SEK

7. 12 000 SEK

8. 9 000 SEK

 

Shipp1an har typ 350k

Shipp2an knappa 200k

Sen jämt fördelat

En shortstack på 15k, förutom UTG som har 18k då.

 

Blinds: 3000/6000

Ante: 600

 

UTG: 18000

Knappen: 80000

SB: 180000 chip2a TJs

 

 

 

UTG:AI

Knappen: syn

SB: ??

 

 

Knappen har inte sett SB spela mer än två varv totalt. SB ser ut att vara lite aggro men har inte visat några kort. Själv så har knappen varit ganska tight. Finns det en chans att han hittar fold om sb ställer? Syn från knappen känns inte stabilt. Vad har knappen? Vad har UTG? Ska sb folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte knapp synar utan någon form av hand och som Eury är inne på så är det lätt att bli dominerad med JT där.

Sen inte att förglömma att du har en bakom som inte har agerat än som vi andra inte vet stacksizen på. Jag hade vikt.

 

Pushar du kan du räkna med att BB vaknar upp med AA/KK :mrgreen:.

 

om sb har rätt hög foldprocent mot push.

 

OP är väl sb? Eller fattar jag dig fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag fattat det hela rätt så e potten på 60K om vi väljer alternativt att bara syna 15K till.

 

E det så iskallt att bara kallsyna i detta läge då det väldigt ofta kommer att checkas ner efter flop,(brukar bli så i turrar) du får gratis showdown väldigt ofta med en hyfsad draghand till ett REA-pris :) dessutom.

 

Vad säger att knapp inte synar med 77-99 KQ AX i detta läge, snubben som ställer har 3 BB klart som fan även en tight lirare dessutom i pos kommer syna lösare.

 

Brukar i princip förespråka raise eller fold men detta är väl ett ypperligt läge där man kan vinna stort och förlora minimum ?

 

Kan hålla med om att knapps range med största sannolikhet slår SB hand, men tycker ändå inte att vi lägger med det pris vi får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG kan ha vad som

 

Knapp har antingen stål eller bajs, stål för att han hoppas få med nån mer i potten eller bajs som han tror duger för att leda mot UTG.

 

Har knappen en hand som låga pockets upp till låt säga 1010 kommer hantroligen oftare vika eller dega då han knappast vill spela den handen multiway då alla är ganska short.

 

Jag hade nog både kunnat tänka mig att syna och folda, raise finns inte då vi bara får syn av bättre händer och vi inte kan vara säkra på att leda mot UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag fattat det hela rätt så e potten på 60K om vi väljer alternativt att bara syna 15K till.

 

E det så iskallt att bara kallsyna i detta läge då det väldigt ofta kommer att checkas ner efter flop,(brukar bli så i turrar) du får gratis showdown väldigt ofta med en hyfsad draghand till ett REA-pris :) dessutom.

 

Vad säger att knapp inte synar med 77-99 KQ AX i detta läge, snubben som ställer har 3 BB klart som fan även en tight lirare dessutom i pos kommer syna lösare.

 

Brukar i princip förespråka raise eller fold men detta är väl ett ypperligt läge där man kan vinna stort och förlora minimum ?

 

Kan hålla med om att knapps range med största sannolikhet slår SB hand, men tycker ändå inte att vi lägger med det pris vi får.

 

* Hur hade du spelat från knappen om du hade AA/KK?

* Hade du verkligen på knappen bara synat med en hand som 77? Blir svårt att spela floppen ur pos om nån annan vill prisa sig in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Hur hade du spelat från knappen om du hade AA/KK?

* Hade du verkligen på knappen bara synat med en hand som 77? Blir svårt att spela floppen ur pos om nån annan vill prisa sig in.

 

 

Förmodligen bara kallsynat, men kräver ju därför lite extra försiktighet efter flop, tycker ändå att priset vi betalar e lågt i förhållande till vad vi kan vinna.

 

 

 

Syn såvida jag inte e jätte rökesugen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ju givetvis fel bedömning av det hela med TJs.

 

Jag gjorde en horribel degning och knappen synade efter mycket stön och gnet. Han insåg ju, när han räknat klart, att han var tvungen att syna.

 

Jag hade väl nån förhoppning att han skulle vika de händer som dominerade mig hårt, AT,AJ, eller mellanPP el sämre A.. el tom AQ. Resten skulle han syna med. Han såg svag ut.. därav degningen.

 

SB hade 77 och knappen AQ så jag hade 2 kort som gick bra att ropa in.

 

Givetvis J på floppen, blank turn och river en 7a. AQ fick åka hem.

 

Världen är inte rättvis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...