Gå till innehåll

MTT$10r-A7c


Rette

Recommended Posts

Lite osäker på denna, hur spelar ni?

 

eat 1: biood1 (1715 in chips)

Seat 2: Amok303 (12965 in chips)

Seat 3: Brumselbiene (170 in chips) is sitting out

Seat 4: xskinx (12175 in chips)

Seat 5: ikus (14899 in chips)

Seat 6: Laggdig (7450 in chips)

Seat 7: Barny78 (20594 in chips)

Seat 8: spuft (8720 in chips)

Seat 9: schmandt (12142 in chips)

ikus: posts small blind 100

Laggdig: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Laggdig Ace of Clubs7 of Clubs

Barny78: folds

spuft: folds

schmandt: folds

biood1: folds

Amok303: folds

Brumselbiene: folds

xskinx: raises 400 to 600

ikus: folds

Laggdig: calls 400

*** FLOP *** 8 of DiamondsQueen of HeartsAce of Spades

Laggdig: checks

xskinx: bets 800

Laggdig: calls 800

*** TURN *** 8 of DiamondsQueen of HeartsAce of Spades9 of Hearts

Laggdig: checks

xskinx: bets 2211

Laggdig: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju en av de knepigaste situationer man kan hamna i i en turnering: Ess med halvhög kicker där esset träffar men man får mothugg av en spelare som man inte riktigt vet var man har...

 

Med en bräda utan jätteuppenbara drag (om inte hålstegen med JT sitter)så känns det som att du sätter din turnering på spel på att han väljer denna linje med ett par i damer. Annars har han troligen ess med högre kicker, kanske rentav ett redan träffat tvåpar som du drar dött mot. Som spelat lägger jag nog handen här på turn och drar mig tillbaka och slickar såren med de återstående 6000 (30bb djup fortfarande så än finns tid att vänta på bättre lägen).

 

Kan ett alternativt spel vara att höja honom till säg 2000 på flopp och folda mot en återhöjning? Jag tror att de flesta spelar lägger ett dampar i det läget då risken att den som försökte stjäla satt med en ess-hög hand är så uppenbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju en av de knepigaste situationer man kan hamna i i en turnering: Ess med halvhög kicker där esset träffar men man får mothugg av en spelare som man inte riktigt vet var man har...

 

Med en bräda utan jätteuppenbara drag (om inte hålstegen med JT sitter)så känns det som att du sätter din turnering på spel på att han väljer denna linje med ett par i damer. Annars har han troligen ess med högre kicker, kanske rentav ett redan träffat tvåpar som du drar dött mot. Som spelat lägger jag nog handen här på turn och drar mig tillbaka och slickar såren med de återstående 6000 (30bb djup fortfarande så än finns tid att vänta på bättre lägen).

 

Kan ett alternativt spel vara att höja honom till säg 2000 på flopp och folda mot en återhöjning? Jag tror att de flesta spelar lägger ett dampar i det läget då risken att den som försökte stjäla satt med en ess-hög hand är så uppenbar.

 

Raise/fold på flopp måste vara jättedåligt här. Varför vill du höja bort ett par i damer?

 

Svårt läge på turn dock, synar du måste du nog syna typ alla rivers. Tror jag synar men jag är synfisk :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise/fold på flopp måste vara jättedåligt här. Varför vill du höja bort ett par i damer?

 

Svårt läge på turn dock, synar du måste du nog syna typ alla rivers. Tror jag synar men jag är synfisk :oops:

 

Bra fråga. Jag vill höja för att få information här och för att en fi som ev. också har Ax och är resonabelt försiktig åtminstone nöjer sig med att syna och sen checka ner handen. Återhöjer han oss igen så måste det väl däremot vara en ganska enkel fold om han inte är väldigt lös? Jag är medveten om att vi kan gå miste om värde från dampar här. Å andra sidan kommer vi att förlora mycket av, kanske hela vår stack de gånger vi är uppe mot ett bättre ess.

 

Det kan dock hända att jag tänker för tight här. Det här är definitivt inte ett spot där du ska spela bort din stack tidigt i en turnering. Men nu kanske du måste våga spela lite hårdare. Kanske är en nyckel vad Xskinx är för typ av spelare. Är han den sorten som aldrig släpper ett ess och kan tänkas ha synat här med AJ-AT, ja då blir det här ett dyrt krig för oss. Är han å andra sidan en tänkande spelare med endera par i damer eller ett ess med en sån kicker (observera dock risken för tvåpar här som nu ökar på turn när nian kommer!) så kommer han kanske att vika för ett omslag på turn.

 

Att syna kan väl i varje fall inte vara rätt spel? Betar han river (typiskt då med ett bet som tvingar dig allin) så får du såna odds att det blir knepigt att låta dina kort gå i mucken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad synar du med?, vad ställer du med?

 

Vet inte om jag fattat din fråga rätt. Jag viker som standard A7s pre i dessa läge mot en raisare. Skulle jag mot förmodan syna gör jag ju det i så fall för att jag tror jag leder om mitt A träffas. Och nu när det gjorde det handlar det väl om att få in degen med en så bred rang från FI som möjligt, och det gör vi nog enklast genom att checksyna flopp och checkpusha turn.

 

Men just handen illusterar ju ganska väl varför man inte ska spela A+skräp då man är semidjup, och om man gör dt hade jag hellre trebettat så han sätter oss på en starkare range och troligen kan vika pre eller vika mot vårt Cbet på flopp.

 

Att försöka sätta FI på en range är ju inte det enklaste, det kan såklart vara en range som A2+ QJ+ 22+ samt en massa SC´s, men kan också vara 22+A10+ KQ+. Och efter att han skjutit pre, på flopp och på turn kan man nog fundera på vilken del av rangen som finns kvar, och den är ju starkt viktad mot händer som har oss megapiskade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vik pre, för dålig hand

 

du lägger en hand som är top14%

 

Men just handen illusterar ju ganska väl varför man inte ska spela A+skräp då man är semidjup

nej

 

det kan såklart vara en range som A2+ QJ+ 22+ samt en massa SC´s

så en lös hd innehåller inte QTs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...