Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi spelar 51/1 över 83 händer.

Det är väl en fold? Jag kan inte se honom betta något sämre än kung. Skulle jag skita i att betta turn?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($127)

Hero ($99.61)

CO ($59.18)

BTN ($155)

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

fold, Hero raises to $3.50, CO calls $3, BTN calls $2.50

FLOP ($10.50) 8:club: 3:spade: T:diamond:

CO checks, BTN checks, Hero bets $9, CO folds, BTN calls $9

TURN ($28.50) 8:club: 3:spade: T:diamond: K:club:

BTN checks, Hero bets $20, BTN calls $20

RIVER ($68.50) 8:club: 3:spade: T:diamond: K:club: 5:heart:

BTN bets $45

Postad

Det är väl en fold? Jag kan inte se honom betta något sämre än kung. Skulle jag skita i att betta turn?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($127)

Hero ($99.61)

CO ($59.18)

BTN ($155)

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

fold, Hero raises to $3.50, CO calls $3, BTN calls $2.50

FLOP ($10.50) 8:club: 3:spade: T:diamond:

CO checks, BTN checks, Hero bets $9, CO folds, BTN calls $9

TURN ($28.50) 8:club: 3:spade: T:diamond: K:club:

BTN checks, Hero bets $20, BTN calls $20

RIVER ($68.50) 8:club: 3:spade: T:diamond: K:club: 5:heart:

BTN bets $45

Text results appended to pokerstove.txt

82 games 0.005 secs 16,400 games/sec

Board: 8c 3s Td Kc 5h

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.780% 48.78% 00.00% 40 0.00 { QdQh }

Hand 1: 51.220% 51.22% 00.00% 42 0.00 { TT, 88, 55, 33, AKs, KTs, QJs, J9s, T8s, 97s, AKo, KTo, QJo, J9o, T8o, 97o }

Bluff(aka missad drag) eller nötter, nivån gör ju att detta är en ganska osannolik bluff men om denn range är vettig så är det nog syn på river. Imo ska du betta turn

Postad
Text results appended to pokerstove.txt

82 games 0.005 secs 16,400 games/sec

Board: 8c 3s Td Kc 5h

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.780% 48.78% 00.00% 40 0.00 { QdQh }

Hand 1: 51.220% 51.22% 00.00% 42 0.00 { TT, 88, 55, 33, AKs, KTs, QJs, J9s, T8s, 97s, AKo, KTo, QJo, J9o, T8o, 97o }

Bluff(aka missad drag) eller nötter, nivån gör ju att detta är en ganska osannolik bluff men om denn range är vettig så är det nog syn på river. Imo ska du betta turn

Ja den rangen ser okej för han på rivern men är det inte annorlunda när han donkar istället?

Varför ska jag betta på turn?

Postad

Nej cbeta även turn imo, men ja du lär va slagen på river så fold imo imo

Postad
Ja den rangen ser okej nu för han på rivern men är det inte annorlunda när han donkar istället?

För att du troligtvis leder och för att ta betalt av alla ensamma T eller 8 och dragen.

Postad
Ja den rangen ser okej nu för han på rivern men är det inte annorlunda när han donkar istället?

För att du alltid kommer skjuta denna turn tom och QQ ligger en bra bit upp i din lämpliga värderange här.

Postad
För att du alltid kommer skjuta denna turn tom och QQ ligger en bra bit upp i din lämpliga värderange här.

Okej, låter logiskt, tack!

För att du troligtvis leder och för att ta betalt av alla ensamma T eller 8 och dragen.

Okok tack. :)

Men vad tycker ni, Akim och Joof om rivern?

Postad
Ja den rangen ser okej för han på rivern men är det inte annorlunda när han donkar istället?

Du bettar ju turn. Hur kan CO och BTN sitta ur position mot dig?

Rangen på fi är värdelös

Postad
Du bettar ju turn. Hur kan CO och BTN sitta ur position mot dig?

Rangen på fi är värdelös

Sorry det är cp, blir så när man convertar händer från SvS. :( Någon som vet hur man fixar det?

Postad
Syn, det är ganska close på den här nivån dock.

Min erfarenhet säger typ TK på FI, eller missat drag. Du lär dock oftast va slagen här. cppassivtspelat triss kanske oxå.

edit.

alltså, du har ju en jäkligt bra starthand, men fact är ju att du inte ens har TP liksom...

Postad
Min erfarenhet säger typ TK på FI, eller missat drag. Du lär dock oftast va slagen här. cppassivtspelat triss kanske oxå.

edit.

alltså, du har ju en jäkligt bra starthand, men fact är ju att du inte ens har TP liksom...

Detta blir mitt sista inlägg i denna tråden. Även om det fetmarerade skulle vara sant s¨å betyder det inte att man ska folda, syna 45 för att vinna 158 lixom.

Postad

edit.

Vi behöver bara vara bra här minst 28,5% typ, jag tror inte heller att vi leder ofta men vetifan om vi är mer än 28,5%.

Postad

Det är ju stört ofta som åsnor donkar missade drag i det där läget. Någon mysig J,9 och liknande får du säkert se.. Eller en 10 som han plötsligt är rädd att du dragit ut. Bet på turn är given mot en sådan fisk.

Postad
Det är ju stört ofta som åsnor donkar missade drag i det där läget. Någon mysig J,9 och liknande får du säkert se.. Eller en 10 som han plötsligt är rädd att du dragit ut. Bet på turn är given mot en sådan fisk.

Det här borde räcka som förklaring för alla, lägg inte energi på att börja folda sånna här rivers med såpass fördelaktiga pottodds och dåligt motstånd.

Postad
Syn. Tycker det är gränsfall för turnbet.

Vilken range ska vi beta turn med och i så fall borde inte QQ ingå i den?

Edit: Checkar nog mer svaga T och 8 än qq. Speciellt på denna nivå så kan ju fi ha vad fan som helst.

Postad
Vilken range ska vi beta turn med och i så fall borde inte QQ ingå i den?

Edit: Checkar nog mer svaga T och 8 än qq. Speciellt på denna nivå så kan ju fi ha vad fan som helst.

Fördelen med turncheck tycker jag mest är bluff induce för rivern där jag lutar åt att syna det mesta. Värdebet på turn funkar nog också fint. Svårt att avgöra vilket som är bäst ev-mässigt.
Postad
Fördelen med turncheck tycker jag mest är bluff induce för rivern där jag lutar åt att syna det mesta. Värdebet på turn funkar nog också fint. Svårt att avgöra vilket som är bäst ev-mässigt.

På andra nivåer där det finns mer tänkande spelare så kan det ju helt klart funka men utan att säga allt för mycket så måste det nog vara + ev att beta här på NL100svs