rickie Postad 16 Maj , 2005 Rapport Postad 16 Maj , 2005 Hallå. Lyckades åka ut ur en sng på 5e plats. Så här såg det ut. En bigstacker till vänster om mig, med ca 4000 marker. Resten hade mellan 1-2000, jag låg på ca 1500, efter att torskat ca 1000 marker när jag försökte sno blindsen från the button med A6 (fick syn av A10 från BB). Blindsen var uppe i 150/300. I den här leveln så steals d ju en hel del blinds. Det var rätt sällan det sågs nån flop. Hursomhelst, jag blir big blind, och plockar upp AJ. Killen som satt före button går näst intill all in, av nån anledning sparar han några hundra marker. Iaf, tanken jag fick då, var att han hade AK eller AQ på handen, därför att den här spelaren har spelat tajt under spelets gång jämfört med oss andra som snodde till oss mera... Men sen så tänker jag att han kanske har insett att han behöver sno blinds för att överleva på den här nivån och har tryckt med en sämre hand, som Ax (eller möjligtvis lågt par, då blir det ju en coinflip iaf) så jag väljer att synar och åker ut mot AQ. Så, hur skulle ni välja att spela AJ i den här situationen? Jag kanske skulle lyssnat på min instinkt... Aja, tacksam för åsikter * RP - QoS * Citera
dlinder Postad 16 Maj , 2005 Rapport Postad 16 Maj , 2005 Nu missade jag iofs din read, men rent generellt ska han ju ställa in där med både det ena och det andra, varav det allra mesta är sämre än AJ. Citera
Recommended Posts