Gå till innehåll

Kan man skriva dagbok om en mjukvara!

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag utvecklar en mjukvara och tänkte att jag skulle skriva om mina upplevelser runt det. Vet inte om det finns något intresse runt det men jag ställer i allafall frågan!

Det jag är intresserad av är att skriva om är hur jag ser på tillvaron i denna bransch och det allra viktigaste punkten, eran input. Utan input/förslag/kritik/ideer/"vad som helst" så finns inte det här! Jag är övertygad om att det finns väldigt många duktiga personer här i forumet som har massor av kunskap att förmedla till oss! Det skulle var intressant att ta del av denna kunskap och lyssna och lära av det.

/kolten

Postad
Låter intressant. Något som jag skulle följa i alla fall. Är du entreprenör eller anställd? Vad är det för mjukvaror du utvecklar?

Mjukvaran utvecklar jag själv och den är tänkt som ett hjälpmedel för pokerspelare. Jag driver en firma oxå men just detta gör jag på fritiden.

Postad

Hej!

Jag antar att det vanligaste hjälpmedlet för att spela poker är PT & HEM! Min erfarenthet av dessa program är att det finns otoligt mycket information att ta del av, men att omsätta detta till någonting användbart för mig var svårt!

Hur ser ni på detta, vad tycker ni om mitt påstående?

/kolten

Postad

Felformulering av mig, var mer inne på folk här i forumet!

Det finns ju mängder av trådar där vi diskuterar mjukvaror. På 2+2 finns långa trådar om så gott som alla program värda namnet. Förstår inte metadiskussionen dock, men det kommer väl..

Hej!

Jag antar att det vanligaste hjälpmedlet för att spela poker är PT & HEM! Min erfarenthet av dessa program är att det finns otoligt mycket information att ta del av, men att omsätta detta till någonting användbart för mig var svårt!

Hur ser ni på detta, vad tycker ni om mitt påstående?

/kolten

Hur lång tid har du lagt ner till att förstå statsen?

Förutom att spela alltså.

Postad
Det finns ju mängder av trådar där vi diskuterar mjukvaror. På 2+2 finns långa trådar om så gott som alla program värda namnet. Förstår inte metadiskussionen dock, men det kommer väl..

Hur lång tid har du lagt ner till att förstå statsen?

Förutom att spela alltså.

Det är väl ett par år. Då det krävs ordentligt med data för tillförlitlighet så tycker jag att det är svårt att tillämpa informationen som finns tillgänglig. Jag tror dock att det finns andra sätt att använda sig av samma information. XXXXXX som jag utvecklar tittar mer på en spelares tendenser, denna information presenteras på ett annorlunda sätt så att du som spelare skall ha enklare att fatta beslut.

//Länk raderad pga egenreklam - TotalFarsa

Postad

Verkar intressant, men ändå inte. Jag vill inte att FI ska få det enklare.

Risken lär iofs vara ganska hög att ditt prog blir bannat på rätt många sidor ifall det "nästan" säger vilket beslut som är bäst. Kolla pokerstars hemsida tex.

Om du har "tur" så kommer du med på deras lista av förbjudna program.