Gå till innehåll

Invitational 28/5 eller 4/6


Ska vi ha invitational den 28/5 eller den 4/6  

19 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska vi ha invitational den 28/5 eller den 4/6



Recommended Posts

Då var det dags att avgöra när vi ska spela invitaitonal. Det är endast de som är berörda (topp 30) som bör rösta (kan inte kontrollera detta men jag tror inte folk gör dumma saker). Denna omröstning kommer hålla på fram till lördag då jag måste ta några beslut om andra turneringar som berörs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde vi redan hade pollat om detta, men där hade man kanske fel? Jag trodde det redan var bestämt att vi hade bytt datum.

 

Vi hade pollat om detta och jag minns att då var det 7/7 och spelade inte så stor roll då det kan ha varit vilka som helst som röstat (alltså sådana som inte är topp 20)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde vi redan hade pollat om detta, men där hade man kanske fel? Jag trodde det redan var bestämt att vi hade bytt datum.

 

Vi hade pollat om detta och jag minns att då var det 7/7 och spelade inte så stor roll då det kan ha varit vilka som helst som röstat (alltså sådana som inte är topp 20)...

 

Pollen då var inte 7/7 utan 7 mot 5. och sedan kanske man kan tycka att det e märkligt om man ändrar datum efter det att folk har kvalat in i en bonusturnering då de endast kan vissa datum. e_novella skrev tidigare även "Det är väl bara att flytta den till den 4/6... " på min direkta fråga hur vi skulle göra med invitationalturneringen efter den gamla pollen var avslutad.

 

Om det e upp till de topp 20 att bestämma vilket datum när det närmar sig bonusturneringen så kanske man även borde köra en poll om vilket spel som skall spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju inte vara helt fel med att skjuta upp inviten ännu en vecka eller två tills det att alla eller de allra flesta i top 20 kan spela turneringen. Något att diskutera kanske?

 

Som det ser ut nu skulle det vara mycket bra om folk kunde tänka sig att börja turneringen lite senare på eftermiddagen (btw vilken tid gäller för närvarande?).

 

OT: Vad är det egentligen som händer 28/5 som inte tillåter folk att spela poker det datumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju inte vara helt fel med att skjuta upp inviten ännu en vecka eller två tills det att alla eller de allra flesta i top 20 kan spela turneringen. Något att diskutera kanske?

 

Som det ser ut nu skulle det vara mycket bra om folk kunde tänka sig att börja turneringen lite senare på eftermiddagen (btw vilken tid gäller för närvarande?).

 

OT: Vad är det egentligen som händer 28/5 som inte tillåter folk att spela poker det datumet?

 

 

Alla helger e det tillåtet att spela poker Smokey men Elitloppshelgen skall avnjutas på Solvala inte i Uppsala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot att vi pollar om vilket spel som ska spelas... Jag vet dock vad som kommer att vinna (eller gamler som jag e så är jag beredd att sätta en slant på NL texas)...

 

PS: jag tror inte du behöver oroa dig minken 4/6 leder ju... :P

 

en slant på NL Texas, det var inte mycket till gambling du hade i kroppen..... :P

 

Bara jag vet ifall man skall komma o försvara sin position på söndag, men vice ordförande kanske lovar att detta e sista pollen om saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju tänkt ordna en 300 kr turneringen 28/5, och som jag förstod det gick det bra att göra det i UPS lokaler så det vore väldigt bra om turneringen inte körs den 4/6.

 

Nu blev det konstigt det här, du menar så klart att det är bra(!) om turneringen hålls den 4/6 då det inte crockar med din turnering... vi har så pass många bord nu ändå att det går att annordna två turneringar samtidigt... så även om det vore olyckligt finns det inga riktiga hinder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan å andra sidan tycka att det är jäkligt trevligt om man håller sig till det ursprungliga tävlingsschemat så mycket som möjligt. Det är lite trist när man har planerat efter det samtidigt som man inte får reda på ändringar eller diskussioner kring ändringar annat än om man hänger i detta forum. Jag lägger en röst på 28:e. Är det någon som vill köpa min plats den 4:e annars :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När några av oss insåg att Elitloppshelgen kanske skulle vara en svår dag för vissa att vara med (för att det är en klassisk travhelg och pokerhelg) föreslog vi en ändring av dag. Detta gjordes inte nån vecka innan utan redan i Januari för att folk i sådana fall skulle kunna planera efter det.

 

Att sedan de ansvariga inte tagit den förfrågan om flytt av datum helt seriöst och informerat exakt vad som gäller kan möjligen kännas lite slappt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sedan de ansvariga inte tagit den förfrågan om flytt av datum helt seriöst och informerat exakt vad som gäller kan möjligen kännas lite slappt 8-)

 

uhu, vi gjorde schemat ganska schablonmässigt ngn gång i december. Vi har hållit oss till den så långt som möjligt. Det kommer alltid att vara som så att vissa tillfällen kan inte några och andra kan inte andra osv. Att det alltid kommer vara folk som är missnöjda är nog det enda som är säkra. :?

 

Då resultatet talar sitt tydliga språk så kommer invitaional hållas 4/6 och det kommer i stället vara en wsop struktur turnering den 28/5. Mer info om turneringen den 28/5 kommer inte komma från oss då det inte är vi som annordnar den (vilket betyder att den inte kommer påverka rankingen)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Invitational är flyttat till 4/6(!), jag rekommenderar dock starkt att alla som vill spela kommer då vi kommer gå ned i listan (mao om inte nr 14 dyker upp så får nr 21 chansen osv). Vi kommer ha en turnering vid sidan av invitational med samma struktur och blindar men antagligen billigare (det får de som kör den rösta om saken, e inte demokrati underbart?). Det ser ut som det kommer vara 3 100 kr added till invitational just nu ( har inte fått reda på raken för de två senaste speltillfällen så vet inte exact siffra än). Jag har heller inte fått reda på hur det gick förra veckan på freezouten ( så mao har det inte gjorts en slutgiltig ranking för terminen).

 

UPS kommer inte ha ngn verksamhet denna vecka dock så kommer det spelas en turnering på lördag på 2kockar, men då det inte är vi som håller i det så är det heller inte vi som får annonsera ut det... dock så kan nog de som vill komma under kvällen och spela cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sedan de ansvariga inte tagit den förfrågan om flytt av datum helt seriöst och informerat exakt vad som gäller kan möjligen kännas lite slappt 8-)

 

uhu, vi gjorde schemat ganska schablonmässigt ngn gång i december. Vi har hållit oss till den så långt som möjligt. Det kommer alltid att vara som så att vissa tillfällen kan inte några och andra kan inte andra osv. Att det alltid kommer vara folk som är missnöjda är nog det enda som är säkra. :?

 

Då resultatet talar sitt tydliga språk så kommer invitaional hållas 4/6 och det kommer i stället vara en wsop struktur turnering den 28/5. Mer info om turneringen den 28/5 kommer inte komma från oss då det inte är vi som annordnar den (vilket betyder att den inte kommer påverka rankingen)!

 

Vad drc vände sig mot var inte att du/ni inte planerade in elitloppshelgen utan att inget beslut togs i frågan när den kom upp redan i januari, det kördes ju en poll redan då. Och det håller jag med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...