Gå till innehåll

KK vs supertight 2.5/5 SvS 150bb djupt


Recommended Posts

tror det är en fold :(

ninjaedit: Hold'em Simulation

 

35,640 trials (Exhaustive)

board: 2d3s9d

Hand Pot equity Wins Ties

AA 90.71% 32,328 0

KK 9.29% 3,312 0

yep är en fold.

 

edit igen varför 6 sidor? 0.6% trebet=AA mer eller mindre . nu har vi ju aldrig sett han 4betta förut men jag gör en jättevild chansning :att han inte fyrbetklickar som bluff när han obvs bara 3bettar AA :) bra så. som sagt varför ens använda stats :( ni kan ju roa er med att kolla hur många spelare med mindre än 1% trebets som har en 4betsminraise range bredare än 3bet% och hur ofta den är viktad mot bluff.

 

på så vis får vi en bra fingervisning och slipper gissa fram och tillbaka om det är ok att explofolda här vilket det troligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite grovt så ska statsen ska användas för att särskilja mellan personer som fyrbetar JJ-AA+ och någon som bara fyrbetar AA. För det behöver man en skattning dels för hur troligt det är att någon som fyrbetar JJ-AA+ får statsen i fråga, hur sannolikt det är för någon som bara gör det med AA samt hur vanliga spelartyperna i fråga är.

 

Exempelvis, så skulle det kunna vara 20 gånger troligare att någon som bara 4betar AA får sådana stats och det på siten är 10 gånger vanligare med folk som trebetar JJ eller bredare. Då får man ett klart vik. Men det är syn om det är 5 gånger troligare för en AA-fyrbetare att få sådana stats medan det är 6 gånger vanligare med JJ+-fyrbetare än AA-fyrbetare.

 

Det kan man göra med antingen servettsberäkningar eller långt gående dataanalys över miljontals händer. Vad jag kan se har ingen närmare analys än "jag tycker att det är så" gjorts. Problemet förtjänar kanske inte så våldsamt mycket mer tankemöda, men då ska man inte heller vara så bombsäker på sin sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjort jkag må vara lite full men kan du förkorta ditt svar i ett ja eller nej.

 

 

 

och vill du vika så är min värld upsidedown sas :shock:

 

Han menar att vi har för lite underlag rent statistiskt sett för att vara tillräckligt säkra på att fold är korrekt här...... tror jag i alla fall :)

 

Med andra ord push it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjort jkag må vara lite full men kan du förkorta ditt svar i ett ja eller nej.
Skulle tro att en längre titt slutar på "ja" till vik. IRL hinner jag inte tänka närmare på det och stoppar in.

 

Det vet nog ingen förutom Hjort och Nebbis. Vore lite roligare för oss sakkunniga om han kunde prata normal svenska då & då så man kan ta in något.
wtf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att en längre titt slutar på "ja" till vik. IRL hinner jag inte tänka närmare på det och stoppar in.

 

Där hamnar jag förmodligen också ofta men det gör det inte mer rätt.

 

Skulle tro att en längre titt slutar på "ja" till vik.IRL hinner jag inte tänka närmare på det och stoppar in.

 

ty och :h:

 

Missade du den första delen? Din värld är upsidedown sas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyfiken på vad en servettsberäkning är?

 

Trodde jag skulle hitta det när jag googlade men nej, uttrycket är i alla fall bekant för mig.

 

Kommer från när mattenördar äter middag, som vanligt får ett oemotståndligt behov av att räkna ut något och bara har penna och servett till hands.

 

Se:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Back-of-the-envelope_calculation

 

A similar phrase is "back of a napkin"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på vad du skrivit hittils på detta forum blir det väldigt svårt att urskilja vad som är en levling och inte.

 

Bara det faktum att du har gjort ett nytt konto här i oktober efter att obv hängt här i flera år gör mig väldigt avundsjuk på vad dina oerhörda kunskaper måste innebära. Vågar du dela med dig eller rädd för att bli sågad? För man blir oftast sågad här oavsett vad man skriver, det borde ju du veta. Testa med att skriva att du tyckte Hitler var en ond människa, jag lovar du kommer bli motbevisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara det faktum att du har gjort ett nytt konto här i oktober efter att obv hängt här i flera år gör mig väldigt avundsjuk på vad dina oerhörda kunskaper måste innebära. Vågar du dela med dig eller rädd för att bli sågad? För man blir oftast sågad här oavsett vad man skriver, det borde ju du veta. Testa med att skriva att du tyckte Hitler var en ond människa, jag lovar du kommer bli motbevisad.

 

Du svamlar som vanligt i nattmössan, mina oerhörda kunskaper? Har väl inte uttalat mig som om jag hade några oerhörda kunskaper, du kanske ska läsa exakt vad jag skrivit i tråden. Spelar ganska sällan poker och då jag spelar blir det på low/midstakes och aldrig riktigt antytt något annat. Det enda jag antyder är att du snackar en jävla massa skit, visst det kommer en del kloka inlägg från dig ibland men man minns ju bland annat en diskussion du hade med Nebbis för ett antal månader sedan då du bara gjorde bort dig om och om igen. Med tanke på att har du levererat diverse idiotiska uttalanden kontinuerligt på detta forum, du fuskar (se 2+2 skandal), du drar enormt idiotiska paraleller till ditt tennisspelande osv är det svårt att veta om du levlar eller inte nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså... bara för att han 3-bettar 0.6% betyder det inte att han 3-bettar topp 0.6%... han kan lika gärna slowspela sina ess 100% av gångerna och bara 3-betta lite då och då när han tycker det går segt.

 

skeppa.

 

Det som talar emot detta är dock att han är passiv-fisken no. 1. Bara för att det finns en chans för spazz så betyder det inte att den chansen är större än risken att han har AA 100% av tiden.

 

Med andra ord: Bara för att han inte nödvändigtvis alltid har AA så har han det mycket oftare än han har något annat därav är det fortfarande fold. Annars kan du lika gärna syna ner i alla lägen eftersom folk bluffar ju faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som talar emot detta är dock att han är passiv-fisken no. 1. Bara för att det finns en chans för spazz så betyder det inte att den chansen är större än risken att han har AA 100% av tiden.

 

Med andra ord: Bara för att han inte nödvändigtvis alltid har AA så har han det mycket oftare än han har något annat därav är det fortfarande fold. Annars kan du lika gärna syna ner i alla lägen eftersom folk bluffar ju faktiskt!

 

det är förstås väldigt svårt att uppskatta, men detta, ihop med missclicks, statistisk felaktighet osv, så tror jag att vi har bäst hand här oftare än 1/3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...