Gå till innehåll

HU-SNG på FTP - $6 o $11


nudie

Recommended Posts

Tjabba. Har Haft någon dagbok här förut. Har dött ut ganska snabbt pga lite olika anledningar som cash-outs och dålig motivation. Jag är iallafall nu 19år och tog studenten i våras. Rykte därefter in i lumpen på K3 i Karlsborg där jag bor. Men tvingades avbryta efter två veckor då min rygg som jag har haft problem med i snart ett år blev helt fuckad.

 

Så den senaste månaden har varit i rehabens och pokerns tecken hemma i sängen då jag inte kunnat sitta upp. Nu har det blivit destu bättre och jag börjar känna mig någorlunda bra i ryggen. Så nu ska det börjas söka jobb, ta tag i körkort m.m som kan fördriva mina arbetslösa dagar.

 

Har bara spelat cashgame i princip, men tvingas ständigt till cash-outs för att klara övriga livet. Så nu efter att ha legat i sängen och inte haft någon rulle egentligen och bara slaskat på underrullad på NL50 både 6-max och HU så är det dags för nystart.

 

Jag testar att köra HU-Sngs till att börja med så får vi se hur det går, om det inte går bra övergår jag nog till 9sitsar. Satte in $100 igår men tappat till $90 så det är där vi kör ifrån. Som i rubriken så startar jag på $6 nivån. gl hf osv till mig själv, kommentera jättegärna de inläggen jag lägger upp, blir så mycket roligare då :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har nu spelat på i ca 2 timmar. Har blivit 40 stycken spelade varav 24 vinster och 16 förluster. Så plussat en 8inköp minus raken då som blir endel. Igår spelade jag 6 stycken varav 2 vinster och 4a förluster.

 

Har spelat på stabilt och aggresivt tycker jag och har kännt att jag haft edge på de flesta. Lite snöpliga utdragningar i några men det är ju standard. Ska nog spela lite kortare sessioner dock eller typ spela en 10 stycken och sen ta paus en 10 minuter för bli lätt lite okonsentrerad och spelar inte lika bra efter ett tag.

 

Ska kolla om jag kan finna några videos på cardrunners för hu-sng nu och ta det lite lugnt sen blir det mer lir.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelat ett tag till. Började riktigt bra, men sen kom utdragningarna, ush ush. Men plussade något inköp till och dagen slutar på +$55. Får ses som en bra start då jag ännu inte spelat så mycket SNG-HU.

 

Nu ska jag iväg o kolla CL och livebetslaska lite hos en kompis. Blir kanske mer lir inatt annars imorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen. Blev lite minus på livespelet men inte mycke tack vare att Real vann med mer än två mål. Ingen direkt rolig match o se på var det mellan united och wolsburg iallafall. Kommer nog lägga in lite bets också i dagboken. Har 150 kr på bwin som jag ska försöka trolla upp genom att framförallt spela på primera och bundesliga, kom gärna med tips på bra spel ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är man igång igen. Lirat en ca 10 stycken kanske, ligger en $15 plus så är väll 3 mer vinster än förluster typ. Ska se i Pokertracker sen ha rinte orkat sätta igång det än.

 

Vad är rimliga bankrullekrav till HU-sng? Känns som 20 räcker rätt bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sådära. Lirat rätt mycket idag. Är nu uppe i över 100 stycken totalt. Har varit en väldigt seg dag spelmässigt. Gått fram och tillbaka och bara trampat på stället har det kännts som. Ett plus på $2 så det är väll typ 1 vinst mer än förluster idag.

 

Totalt har jag nu 64 vinster och 51 förluster. Kommer lägga upp lite HH:s också framöver så att jag kan få lite kommentarer om svåra situationer. Blir nog inte mycket lir nu fram tills måndag då jag ska till tjejen ikväll och sen Fifa 10 premiärkväll imorn med polarna sen tjejen igen. Får ses som en okej start ändå de här två speldagarna. Hare gött alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är man igång igen. Lirat en ca 10 stycken kanske, ligger en $15 plus så är väll 3 mer vinster än förluster typ. Ska se i Pokertracker sen ha rinte orkat sätta igång det än.

 

Vad är rimliga bankrullekrav till HU-sng? Känns som 20 räcker rätt bra eller?

 

Om du ska vara seriös tycker jag 20 är för lite.

När jag vill vara seriös vill jag MINST ha 30, men då spelar jag iofs superturbo och lite högre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska vara seriös tycker jag 20 är för lite.

När jag vill vara seriös vill jag MINST ha 30, men då spelar jag iofs superturbo och lite högre nivå.

 

okej. Jo 30 är ju det jag kört på när jag lirat cashgame. Men känns som 20 räcker på $6 nivån som är väldigt dålig känns det som. När jag klättrar uppåt så bör jag nog ha minst 30 som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite nu på förmiddagen. Har plussat en 5 inköp totalt. Har spelat aggresivt och bra tycker jag, har edge över alla jag spelat mot typ men ibland blir jag lite oseriös och skiter i matcher då jag typ vunnit två stycken innan. Det måste jag ändra på!

Cashgamesuget smyger sig verkligen på nu också, tycker inte det är så roligt egentligen o spela dessa Hu-sngs men det går ju sakta och säkert uppåt iallafall och det är det jag behöver i nuläget. Så en fortsatt paus från cashgamet ska jag försöka hålla mig till.

 

Har nu dubblat rullen och har lite över $200. Ska få upp den till $300 sen går jag på $11 nivån. Kommer in en rakeback från förra månaden på $200 också den 12e, så om jag inte spelat mig uppåt tills dess så går jag väll upp då om jag känner mig redo.

 

Nu ska jag spela handbollsmatch, bler mer lir ikväll då en polare kommer över också.

 

************

Undrar fortfarande om man kan skilja på MTTs och SNGs i pokertracker för vill skapa ne graph med bara HU-sngs. Tacksam för svar.***********

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar. Löste det på annat sätt men tack för svaret :).

 

Hemma igen med en hemmapremiärvinst i ryggen, betryggande siffror 43-25. Dock mötte vi nog det sämsta laget i serien men, skönt ändå.Nu blire det lir snart ska ta en fika med familjen först bara.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då har jag spelat klart för aftonen. Spelade först här hemma ett tag, sen drog jag till en polare o lirade lite. Har gått riktigt bra idag, har spelat motiverat och bra balanserat spel. Har spelat totalt 44 stycken, varav 30 vinster och 14 förluster. Testade på och lira några på 11$ nivån som jag tycker är minst lika dålig, om inte dåligare iallafall de jag fått möta. Där blev det vinst i 7/11. Lånade ut 20$ till en också så när jag får tillbaka dom är rullen nära tripplad och $300.

 

Har även spelat på svenskaspel ikväll där jag haft en rulle inne för ett tag som svängt som en bergodalbana. Satte in 3000 för typ 2 veckor sedan och förlorade på fre-lördag 2700 av dessa på slaskigt cg. Men har nu lyckats klonka upp mig till breakeven genom en 3e plats i fredags i 200krs turre där jag gick 1400kr och vinst i dagens Duell kl 21.00 för 100kr, vilket gav en vinst på 1250 kr:-D :-D.

 

Sammanfattningsvis en riktigt bra dag:

* Vinst i hemmapremiär

* Bajen på kvalplats

* 1000kr plus på svs

* $90 plus på fulltilt

 

 

Nu blir det somna in till något avsnitt av Entourage, Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sådär då var man uppe igen. Ska gå en sväng med hunden och sen gå till högstadieskolan och lämna in min ansökan som lärarvikarie haha. Ska även söka jobb som tidningsutbud, som jag kommit på vore nöt. Börjar man väll vid en 4 och jobbar till 7 tror jag. Kan man sitta o spela poker hela natten och sen ta cykeln o dra ut bara o sen lägga sig när man kommer hem:-).

 

Blir inte så mycket spel idag ska åka in till flickvännen i eftermiddag. Imorgon har jag också tid på KSS för röntgen av min rygg, så får vi se om de hittar nått fel.

 

Satte in en 150kr på bwin igår för att beta lite. Betade en trippel i NFL som satt dock bara 2x pengarna. Losade en singel på Baltmore Reavens mot New England Patriots. Brorsan som är insatt i NFL och jag tror jag också ska bli det , riktigt rolig sport o kolla på när man kan regelerna o spelet.

 

La in ett par spel på Elitseriens omgångar imorgon:

Brynäs vs Hv71 , 2a 50kr.

DIF vs Frölunda, 1a 50kr.

FBK vs Södertälje, 1a 100kr.

 

Rygga! men gör det till en trippel för ca 7x pengarna istället, kommer sitta promise ;)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar sessionen på +$20 så är väll en 4 fler vinster än förluster på spelet idag. Har spelat på lugnt och diciplinerat:) Har även kollat en video på cardrunners som gav en lite mer motivation.

 

Är lite klyven för tillfället för tycker inte dessa är så roliga egentligen men den senaste tiden då jag spelat cashgame har det varit väldigt svängigt och jobbigt. Med dessa HU-sngs går det ju 2 steg framåt 1 steg bakåt hela tiden iallafall så det känns väldigt tryggt. Man vinner ju inga stora summor direkt på en dag men samtidigt har jag inte haft en minusdag nu på fem dagars spel av dessa. Har som mål att hålla mig till dessa oktober ut iallafall så får vi se vart vi står då:).

 

Ska åka in till Skövde nu till tjejen, och imorgon väntas röntgen av ryggen. Så kommer väll hem på eftermiddagen imorgon då blir det nog mer spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar också hu sngs då på lite högre nivå men kommer nog följa den här dagboken.

 

gl :-)

 

Sen å tycker jag 50 inköp är minimum om man kör turbo

 

Trevligt, gör gärna det!:-) Så kanske jag kan få lite kommentarer när jag kommer till ork med att lägga upp HH:s:-).

Turbos är det jag spelar men det känns verkligen inte som det behövs 50 inköp på 6$ och 11$ nivån iallafall. Där tror jag det räcker med 30. Får man fråga vilken site och mer vilka nivåer du spelar på?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, gör gärna det!:-) Så kanske jag kan få lite kommentarer när jag kommer till ork med att lägga upp HH:s:-).

Turbos är det jag spelar men det känns verkligen inte som det behövs 50 inköp på 6$ och 11$ nivån iallafall. Där tror jag det räcker med 30. Får man fråga vilken site och mer vilka nivåer du spelar på?:-)

 

Spelar på ongame och ipoker spelar på $50-100 nivån men kan vara så att jag börjar spela på ftp i veckan ska se om jag gör ett koto. Beror ju också på hur du spelar om du är TAG så kanske du inte behöver så många inköp som om du är lag jag är LAG så jag kör med ca 80-90 inköp. sen är inköp i hu sng inte lika viktigt som om hur du tycker du trivs på din nivå.

 

Posta lite HH du ska blir roligt att se hur du spelar. Vad nickar du eller du kanske inte vill säga.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på ongame och ipoker spelar på $50-100 nivån men kan vara så att jag börjar spela på ftp i veckan ska se om jag gör ett koto. Beror ju också på hur du spelar om du är TAG så kanske du inte behöver så många inköp som om du är lag jag är LAG så jag kör med ca 80-90 inköp. sen är inköp i hu sng inte lika viktigt som om hur du tycker du trivs på din nivå.

 

Posta lite HH du ska blir roligt att se hur du spelar. Vad nickar du eller du kanske inte vill säga.:-D

 

Okej härligt, hoppas på att snart vara där;). M det är klart, beror ju på spelstilen, har svårt o sätta på på om jag är tight eller lös är nog något mitt emellan:-). När ja går upp helt till 11or snart så kommer ja nog stanna där tills jag har en lite mer bekväm rulle som 50+bi.

 

Japp ska börja posta HHs så jag kan få lite kommentarer om mitt spel, posta lite grapher o stats också kanske vore intressant?

Jodå vi spelar ju knappast samma nivåer eller så så nicket kan du få, Birinho nickar jag på fulltilt.:-)

 

 

 

 

Har varit och gjort röntgen nu. Så ska åka hemåt snart. Sitter för tillfället på ett nätcafe i Skövde bland småkidsen som lirar cs, man får minnen altså. Tänk på den tiden då man var lika tiltad på minusstats o badrun i cs som man är nu när man har en tung period i poker, vet inte vilket är att föredra?:)

 

Tiltande att bussarna går som röv också. Har ett busskort som jag åker gratis på efter 16 men första bussen hem går då 16.30. Palla sitta och vänta mer, får man punga ut en enkelbiljett för 80kr istället till en buss som går nu om en kvart. Blir spel ikväll igen med en polare. Men ska hålla i en handbollsträning för b-pojkarna och träna själv först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Har varit och gjort röntgen nu. Så ska åka hemåt snart. Sitter för tillfället på ett nätcafe i Skövde bland småkidsen som lirar cs, man får minnen altså. Tänk på den tiden då man var lika tiltad på minusstats o badrun i cs som man är nu när man har en tung period i poker, vet inte vilket är att föredra?:)

 

CS är fan nästan värre tbh =), När man sitter i vent lr skype , blir haxxad, slänger musjäveln i väggen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS är fan nästan värre tbh =), När man sitter i vent lr skype , blir haxxad, slänger musjäveln i väggen ;)

 

haha m tror fan jag håller med :).

 

80-90 BI känns lite overkill. Mellan 30-50 BI tycker jag är lagom. glglgl

 

Japp låter lagom. Thanks:)

 

 

Behövde tydligen inte komma upp till träningen för b-pojkarna så blir lite mat och lir nu innan min egen träning 19.30 istället :)

Förövrigt sjukt jobbig bussresa, hade varit värt att vänta tills 16.30. Fick sitta längst bak, helt knökfullt i hela bussen. Hamnar bredvid 4-5 jobbiga ungdomar som tjatar konstant och som garvar med farligt hög decibel. Så sitter maa där o försöker läsa pokerteori i Firstpoker, fick nog börja om samma stycke en 10 gånger inna jag kom framåt:evil:. Busschauffören tog mig för vuxen också så fick betala 95kr istället för 79. Men mer ev+ att inte säga till liksom när någon för en gång skull tar en som en vuxen människa:-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...