Gå till innehåll

Life Is Short - Flip It


kingsofcards

Recommended Posts

Efter lite övervägande har jag bestämt mig för att ändå öppna en dagbok. Mest för att sexyterran tyckte det var okej att jag inte gjorde det.

 

Har inga planer på att göra detta till en skön dagbok som få 5 stjärnor här på forumet. Kommer inte bli några hh-orgies, inga intressanta diskussioner och inga homoerotiska bilder (oftast). Jag kommer bara att använda denna till att skriva lite randomsaker när jag får lust. Det kan vara storys ur mitt vardagliga liv, ur någon annans liv, ur någon annans liv sett ur mina eller någon annans ögon. Kommer stå en hel del skit mao.

 

Lite poker ska det väl bli också då det faktiskt är ett pokerforum. Jag behöver verkligen rycka upp mig på den biten om hela den här "heltidsspelare" biten ska fungera.. Bor för tillfället i en egen lägenhet som är på tok för stor för mina behov och hyran är därefter. Jag ligger väl ute med ca 10-12k i månaden i levnadskostnader, så pokermässigt är det en summa som bör komma in varje månad om jag inte ska börja kasta saker. Faktum är att det inte gått så bra på den biten på senare tid. Har väl 3 backmånader av de 5 senaste och kommer från en kass månad i september då endast 11k spelades in.. Detta hoppas jag kunna ändra på nu i oktober då alla förutsättningar finns.

 

Spelar för närvarande 5/10-10/20 på svs med majoriteten på 5/10. Den här månaden kommer det bli uteslutande 5/10 spel, då lite för mycket försvann på dumma 10/20 "skott" förra månaden. Nicket på svs kommer jag hålla hemligt så länge som möjligt då jag föredrar att vara lite anonym iaf i början. Det finns ett gäng som redan känner till nicket, så är väl bara en tidsfråga innan det sprider sig, men skulle uppskatta om de som vet är lite diskreta.

 

Målet för oktober och resten av året är att spela mera än jag gjort tidigare och hitta tillbaka till plussandet. Att sätta upp några resultatmål brukar aldrig funka bra för mig så jag kör på "handmål" istället. Under oktober är det målet 40k händer 5/10. Om jag mot förmodan skulle nå detta mål innan månaden är över så får jag spela andra nivåer också (även PLO).

 

Det känns som det bara är en tidsfråga innan det lossnar på allvar då jag tycker mig ha löjlig edge på 5/10 just nu. I september sprang jag ganska äckligt under rätt långa perioder men höll ändå en bb/100 på 11.8 över ca 30k händer. Om jag då kunde springa lite bättre så borde den siffran lägga sig närmare 15.

 

Okej, nog med pokersnack. Här kommer lite bilder för att rädda dagboksstarten.

 

Joanna-Krupa-20090204063747.jpg

 

20070122-jessica-biel-ass_3.jpg

 

jessica_alba_butt_1.11.08.jpg

 

Hoff.JPG

 

 

Bettingprojekt:

 

 

Spel 1. Färjestad - Södertälje (hcp 0-1) - 1a 350kr. Vinst 644kr. Profit 294kr.

Spel 2. Pittsburgh Peguins - Pheonix Coyotes - 1a 364kr. Vinst 0kr. Profit 364kr.

Spel 3. Lindköping - Frölunda - 1a 346kr. Vinst 692kr. Profit 346kr.

Spel 4. Södertälje - Brynäs - Under 4.5 mål 329kr. Vinst 0kr. Profit 329kr.

Spel 5. Skellefteå - HV71 - 2a 347kr. Vinst 0kr. Profit 347kr.

Spel 6. St Louis Rams - Minnesota Vikings - (hcp 2a -10) 313kr. Vinst 579kr. Profit - 266kr.

Spel 7. Detroit Lions - Pittsburgh Steelers - Over/Under 44. Over 297kr. Vinst 564kr. Profit 267kr.

Spel 8. NFL trippel. Vinst 0kr. Profit 283kr.

Spel 9. Carolina Panthers - Washington Redskins - 1a 268kr. Vinst 375kr. Profit 107kr.

Spel 10. Baltimore Ravens - Cincinnati Bengals - Totalt gjorda poäng av hemmalaget över/under 25. 255kr över. Vinst 0kr. Profit 255kr.

Spel 11. New York Rangers - Anaheim Ducks - 1a 330kr. Vinst 693kr. Profit 363kr.

Spel 12. Denver Broncos - New England Patriots - Over/Under 41.5. Under 242kr. Vinst 472kr. Profit 230kr.

Spel 13. Boston Bruins - Colorado Avalanche - Över/Under 5.5 mål. Över 346kr. Vinst 616kr. Profit 270kr.

Spel 14. NY Islanders - Los Angeles Kings - 2a 364kr. Vinst 819kr. Profit 455kr.

Spel 15. Frölunda Indians - Södertälje SK - Över/Under 4.5 mål. Under 150kr. Vinst 412kr. Profit 262kr.

Spel 16. Buffalo Sabres - Detroit Red Wings - Över/Under 5.5 mål. Under 250kr. Vinst 0kr. Profit 250kr.

Spel 17. Uruguay - Argentina - 2a 400kr. Vinst 1100kr. Profit 700kr.

Spel 18. Dubbel elitserien. Vinst 0kr. Profit 280kr.

Spel 19. Frölunda - Färjestad - 2a 150kr. Vinst 0kr. Profit 150kr.

Spel 20. Dubbel elitserien. Vinst 935kr. Profit 635kr.

Spel 21. NHL dubbel. Vinst 0kr. Profit 138kr.

Spel 22. Djocovic - Simon - 2a 100kr till 4.10ggr. Vinst 0kr. Profit 100kr.

Spel 23. Nadal - Ljubicic - 2a 100kr till 7.25ggr. Vinst 0kr. Profit 100kr.

Spel 24. Dallas Stars - Boston Bruins 1a 430kr. Vinst 0kr. Profit 430kr.

Spel 25. Aston Villa - Chelsea - 1a 250kr. Vinst 1187kr. Profit 937kr.

Spel 26. Dubbel premier league. Vinst 0kr. Profit 250kr.

Spel 27. Nadal, R - Lopez, Feliciano - 2a 170kr. Vinst 0kr. Profit 170kr.

 

Resultat sen starten: 1487kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 343
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svårt att inte rösta femstjärnigt på en db som har albas rumpa i första inlägget så var tvungen att rösta ändå.

 

Sturedenstore, right?

 

GL

 

Vem jag är och var jag kommer från låter jag än så länge vara osagt. Gått rykten om att jag är en viss sturedenstore, men jag kommer varken bekräfta eller dementera detta. Ni får helt enkelt leva i ovisshet än så länge :-)

 

Och tytyty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadens första session avklarad. Blev 1165 händer och ett ruggigt skönt + på drygt 8 inköp (1inköp är 100bb i den här dagboken). Riktigt nöjd med spelet, sånär som på någon enstaka hand. Givetvis sprang jag rätt bra också.

 

Några intressanta potter var det iaf.. Tänkte se vad ni säger om dessa..

 

Fi spelar 27/22/8.8 över 1.6k händer. Är aggressiv och rätt duktig. Orkar man fullfölja river här med en push? Problemet är att jag inte direkt har många nakna J i min range här utan kan typ bara reppa J9, J8 och AJ spader typ.. Jag fegade ur lite och valde att checka och ge upp. Men när han pushar blev jag mer och mer sugen på att syna ner. Känns som att hans range är nästan lika snäv som min för att komma till river med en J här.. Och de enda riktiga händerna jag kan se är typ QJs och KJs. Annars bör det finnas en del bustade drag och annat. Valde iaf att folda när tidsbanken tog slut.

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

 

saw flop

 

Button ($2840.66)

SB ($1990)

Hero (BB) ($1699.53)

UTG ($1985)

MP ($2135.13)

 

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, 10spade.gif

UTG bets $35, 1 fold, Button calls $35, 1 fold, Hero calls $25

 

Flop: ($110) 9spade.gif, 8spade.gif, Jheart.gif(3 players)

Hero checks, UTG bets $82.50, Button calls $82.50, Hero raises $295, 1 fold, Button calls $212.50

 

Turn: ($782.50) 8heart.gif(2 players)

Hero bets $420, Button calls $420

 

River: ($1622.50) Jdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $2090.66 (All-In), Hero folds

 

Total pot: $1622.50

 

 

Den här handen är skum.. Floppar obv en bra hand, men kan fi nånsin göra det här spelet med en sämre hand? Fi spelar 28/15/5.3 efter 800 händer. Jag är iaf ganska övertygad om att folden var bra.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

Hero (BB) ($1993.65)

UTG ($2085.32)

MP ($663.57)

Button ($688.35)

SB ($2227.42)

 

Preflop: Hero is BB with 6club.gif, 6spade.gif

UTG bets $28.75, 1 fold, Button calls $28.75, SB calls $23.75, Hero calls $18.75

 

Flop: ($115) Qheart.gif, 6heart.gif, Kheart.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $95, 1 fold, SB raises $220, Hero calls $220, UTG calls $125

 

Turn: ($775) 4club.gif(3 players)

SB bets $360, Hero calls $360, 1 fold

 

River: ($1495) 3club.gif(2 players)

SB bets $1618.67 (All-In), Hero folds

 

Total pot: $1495

 

Här känns som jag gör bort mig ganska hårt som betar river.. Fi är duktig och spelar 27/24/15 över 470 händer. Mycket aggressiv och kapabel till luriga och trixiga linjer.. Checkar flopp för att dölja min hand lite, samtidigt som en cr från fi sätter mig i en ganska olustig spot. Hans turnspel skriker ju inte direkt styrka och jag är väldigt säker på att jag leder. River är ju inget orgasmkort direkt men har han en AJ, TT typ hand så kanske han kan hjältesyna nån gång. Däremot så särar jag ju på benen sjukt mkt för bluffar från en bra aggro fi. Lätt att vara efterklok, men jag spydde lite i munnen när pushen kom och jag tvingades vika. Inte bra.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

UTG ($286.02)

MP ($2370.05)

Hero (Button) ($6924.07)

SB ($800)

BB ($584.87)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Aspade.gif

UTG calls $10, MP bets $45, Hero raises $160, 3 folds, MP calls $115

 

Flop: ($345) 9heart.gif, Jclub.gif, 6diamond.gif(2 players)

MP checks, Hero checks

 

Turn: ($345) 8club.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $215, MP calls $215

 

River: ($775) 5club.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $485, MP raises $1995.05 (All-In), Hero folds

 

Total pot: $1745

 

 

Edit: Glömde nästan:

 

Carmen-Electra.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elitseriegrind ikväll. Har lirat en dubbel på Timrå och Frölunda samt en bomben tillsammans med ett gäng från forumet, en ding skulle smaka. Kanske tar en kvällssession senare också, beror på hur pigg jag känner mig, blev inte mkt sömn inatt.

 

Ska slösurfa lite http://www.fmylife.com nu, by far den bästa sidan på the interweb. Hittar alltid små guldkorn.

 

Dessa skrollade jag ner på efter 1 min, guld.

 

Today, my crush was talking to me on Facebook. He said, "Did you know that 99% of the time a guy is talking to a girl it's because he wants to go out with her? Yeah, well, this is that 1%." FML

 

 

 

Today, I called my boyfriend crying to tell him I had the most terrible day. He said I should come over, and he would make me feel better. I said I just want to snuggle, and I was impressed with his sincerity. Then he said, "can we snuggle... with my dick in you?" FML

 

Hahahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hockeybettingen blev totalmissär då vi bommade bomben så grovt man kan i stort sett. Missade även min dubbel på Frölunda mot dif som skulle agera dagens bank.. De gick ju bra. Degen som man är så kan man ju inte acceptera ett sådant nederlag så la en dubbel på Valencia och Fulham också. Efter mycket om och men så satt den iaf och dagens betting slutar lillback istället för i ett djupt skithål.

 

Blir ingen mer poker idag då det är vid den här tiden på dygnet som min influensa jag för närvarande dras med gör sig som mest påmind.. Känner mig duktigt seg i skallen och allmänt okapabel till att tänka. Blir att samla krafterna nu med nån film och en lång nattsömn så jag är fit tills morgondagens fredagsgrind då åtminstånde 2.5k händer bör spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken jävla skitdagbok

 

Haha fuck you right back.

 

---------------------------------------------------------

 

 

Satt och bläddrade runt lite bland mina hundratals kanaler (baller) för att hitta en lämplig avslutning på kvällen. Så hittade jag klassikern "Tandläkaren 2" på Showtime, fan vilken nötfilm.

 

Omslaget säger mer än tusen ord:

 

THE%20DENTIST%202%20%281998%29.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nere på golfklubben idag och provade lite nya klubbor på ranchen.. Känns som de är dags att uppgradera bagen lite inför nästa säsong så man kan rusha ner sitt hcp till rättvisare siffror..

 

Ingen poker än så länge idag. Beror dock inte på lathet utan är helt medvetet.. Vill inte trötta ut mig under dagstid en fredag som denna utan kollar nu idol (första avsnittet jag sett i år) smuttar på en kopp kaffe och laddar inför nattens "lockdown" som officefolket kallar det. Siktar på 2500 händer.

 

Imorgon fyller en polare år och ska ha lite middag. Förhoppningsvis ska influensan jag dras med ha blivit ännu bättre tills dess så jag kan släppa loss lite iaf. Men tvivlar på att det blir nån galen utgång pga detta. Funderar på att kolla in "Krukan" på kvällen då jag hört att de ska vara bra drag, nån som ska dit kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...