Gå till innehåll

VMware/Bootcamp/Parallels


knakis

Recommended Posts

Ohoj!

 

Nu har jag äntligen fått en ny dator och således kan börja spela lite poker igen. Kruxet är att det i datorn sitter Snow Leopard och inte Windows vilket genast för mig till min fråga: Hur är det bäst att spela poker på min mac? Är det via Parallels, vmware eller bootcamp? Senast jag körde vmware (5 år sedan) gick det läskigt långsamt (ie tog mycket prestanda), och jag är allergisk mot strul vilket gör att jag uppskattar problemfritt joxande.

Jag är inte vidare intresserad av att köra något hokus pokus via firefox eller dylikt, utan jag vill ha klienten/klienterna nedladdad/nedladdade och körbara. Jag kommer även köra PT.

 

Jag sökte, utan att finna.

 

Visste inte var jag skulle lägga tråden, därför kan den tills någon flyttar den eventuellt ligga fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bootcamp med Win 7 är väll det mest optimala, Jag brukar köra via VMware i unity läge det funkar bra, men blir lite fel om du har överlapp på borden. Grafiken är också lite seg men jag tycker det funkar för att spela. Kan kanske spela in en demostrationsvideo senare om du vill ha. Fusion ska du dock ha oavsett om du tänkt lira poker eller inte imo. Parallels har jag tyvärr inte testat.

 

Vore intressant och se om det går att få igång någon pokerklient i codeweavers crossover projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna. Problemet med Win 7 är att det tydligen inte går att ladda ned någon candidate version längre. I övrigt har jag en XP-nyckel på en gammal laptop som vägrar starta. Eventeullt kan jag få microsoft att begrava den nuvarande registreringen och låta mig använda den på nytt.

Klart är väl dock att jag ska använda Bootcamp, men vilket OS återstår att se. Har just öppnat börsen för datorn i sig och känner mig mindre glad över att sprätta fler tusenlappar för ett OS skull. Hur jag skulle få tag i Win 7 på alternativ väg vet jag lika lite som det antagligen är tillåtet att prata om.

 

Så hur ser ni på XP home i Bootcamp? Det är väl 32-bitar?

 

Värt att tillägga är väl att jag fick min mac i förrgår och har tidigare mest bara flyktigt Tittat på macar. Alltså har jag inte riktigt lärt känna min bästis fullt ut än. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju värt att tillägga att det finns flera klienter till mac numera. FTP och ongame är det jag prövat och det fungerar utmärkt.

 

Ongame fungerar väll inte utmärkt till mac? eller har dem fixat att man kan förminska borden på mac nu?

 

fö tycker jag b2bs webclient funkar över förväntan lite problem med bord storleken på borden men om du drar upp några bord och tilear så håller de sig till den mindre storleken sedan.

 

En till sak: Finns det något PT HM eller liknande för mac än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar precis lika uruselt som på en PC.

 

Ptja, för att spela poker fungerade det gott nog för mig tidigare. För annat/mer än så kan jag inte uttala mig.

 

Tack för alla bidrag. Blir helt enkelt Bootcamp med det Windowset jag får tag på utan att betala än mer, förmodligen XP home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...