Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PartyPoker, $0.1/$0.25. Hade nyligen satt mig vid bordet så jag har ingen read på dessa spelare. Men som vanligt på kvällen brukar de vara ganska rejält med fisk.

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: lofty6947 ( $23.05 )

Seat 2: lrd_hullan ( $62.35 )

Seat 3: eddiecash7 ( $25.65 )

Seat 4: muszu ( $25 )

Seat 5: AlmightyNick ( $64.16 )

Seat 6: pokerpartyaa ( $21 )

Seat 7: NYY0719 ( $25 )

Seat 8: nordstar10 ( $6.5 )

Seat 9: jzmagic ( $55.65 )

Seat 10: juan1904 ( $26.7 )

eddiecash7 posts small blind [$0.1].

muszu posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to juan1904 [ J :heart: A :diamond: ]

AlmightyNick folds.

pokerpartyaa folds.

NYY0719 folds.

nordstar10 raises [$0.5].

jzmagic folds.

juan1904 calls [$0.5].

lofty6947 folds.

lrd_hullan folds.

eddiecash7 folds.

muszu folds.

Miniraise, tyder väl inte på en allt för stark hand, KJ/QJ/JTs kanske? Synar för att få se floppen iallafall.

** Dealing Flop ** [ K :spade:, T :spade:, K :club: ]

nordstar10 checks.

juan1904 bets [$1.5].

nordstar10 calls [$1.5].

Check från nordstar10, tyder det på att han missade floppen och är rädd för att jag har K? Troligen ja, bettar pott och ser vad som händer, har ju t o m position på honom.

** Dealing Turn ** [ 7 :diamond: ]

nordstar10 checks.

juan1904 bets [$4].

nordstar10 is all-In [$4.5]

juan1904 calls [$0.5].

Han synade på floppen, en som söker lyckan i ett flushdraw? Troligen är det så eller så check-callar han mig med KJ/KQ, men varför inte raisa där? Isåfall, nä tror på flushdraw. Bettar pott igen nu när han har så lite pengar kvar på bordet. Ska han syna så blir han potcomitted.

** Dealing River ** [ 7 :heart: ]

juan1904 shows [ Jh, Ad ] two pairs, kings and sevens.

nordstar10 shows [ Tc, Th ] a full house, Tens full of kings.

nordstar10 wins $12.7 from the main pot with a full house, Tens full of kings.

Ajaj, inte bra alls detta. Själv tyckte jag det var en ganska fin bluffsituation då han checkar när två kungar ligger ute i en tvåvägspott. Gjorde jag fel på turn och borde ta ett gratiskort där? Jag kanske borde vara lite mer försiktig i och med att det faktiskt var ett parat bord så kanske han skulle checka på rivern också i och med att det blev tvåpar på bordet och då skulle jag endast förlora $2 i den här potten istället för $6.5.

Säg vad ni tycker, jag kanske borde ta ett gratiskort redan på floppen i och för sig?

Postad

Spelar mest NL25 och NL50, en check-call på flop är nästan garanterat monster. Har märkt detta mönster hos alla svaga spelare, de check-raisar aldrig. Callar de på flop ger jag upp handen i stort sett om jag inte har något.

Tycker din bett på flop är korrekt, men efter det skulle inte jag fortsätta. Förövrigt kan en miniraise betyda vad som helst på den här nivån. Visa spelar som om det vore limit poker. Bluff = miniraise, monster = miniraise. :)

De slowplayar i stort sett allt.

Postad

Tycker inte man ska försöka bluffa lowstackade killar. Av två andledningar dels är de ofta ganska kassa och bryr sig inte om vad du kan tänkas ha utan kommer i ett sånt här läge vara med även om de har 33. Sen har de inte så mycket att förlora heller så i en sån här pott där kanske en kille med storstack är orolig att bli indragen i en all-in så spelar det ingen större roll för den killen du spelar mot. Tror om jag ska vara ärlig att man tjänar bra myckt mer pengar på den nivå du spelar genom att bara spela efter korten och strunta i att bluffa.