Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du verkar bara spela dit korten visar, dvs du spelar bara när du har skitbra hålkort, och slänger iväg alla mindre bra händer? Det fungerar ju inte, speciellt inte när blindsen är höga och bubblan närmar sig..

Postad

Nej, men kanske spelar lite tight. Kanske skulle behöva restela mer med su connectors och så vidare. Saken är dock att när blindsen är så höga finns det knappt rum för resteal, då öppnaren ofta får så bra odds att syna. Så vet inte om det finns så mycket värde i att spela på resteal med underdog kort iof...

Postad
Nej, men kanske spelar lite tight. Kanske skulle behöva restela mer med su connectors och så vidare. Saken är dock att när blindsen är så höga finns det knappt rum för resteal, då öppnaren ofta får så bra odds att syna. Så vet inte om det finns så mycket värde i att spela på resteal med underdog kort...

Beror ju mycket på de andra spelarna vid bordet också, man ska kunna veta när och vem man kan steala från och vilka man ska akta sig för beroende på stacksizerna, finns mycket mer man kan göra än att bara sitta och vänta på superhänder

Postad
Så du har cashat 6-7 gånger och hamnat utanför pengarna 10? Vad f-n klagar du på?

Åfan. Tack så mycket, berätta gärna mer!

"En jävla ITM har det blivit och ytterligare 6-7 bubbel platser och runt 10 st några enstaka platser från ITM"

Om du nu kan läsa, vart läser du att jag cashat 6-7gånger? Eller du kanske inte vet vad bubblan innebär? I så fall kan jag klargöra för dig att det är en plats utanför ITM....

Och för att klargöra allt för dig, så du inte antar fel igen: Jag 1 ITM på de senaste 70 turrarna(Räknat från början av Augusti). Under dessa 70 turneringar har jag; 11-12ggr hamnat på bubblan och ytterligare 15-16 gånger placerat mig precis utanför ITM(dock ej bubblan).

Postad
Förstår inte vad du snackar om. Om du skriver att du firat med bubbel 6-7 gånger tolkar iaf jag det som att du har haft framgång (läs: cashat) dessa gånger.

Haha du är rolig du...

• 3 weeks later...
Postad

Var så långt ner i svackan både i cash och turrar i början av veckan att det va helt klart bland det sjukaste jag vart med om i poker. Så vänder helt plötsligen lyckan från ingen stans i Onsdags och får till och med dra ut i 2 potter. Sen sitter sportbettet och travet i helgen. Så kände jag att jag måste passa på och lira ett par turneringar inatt. Kanske kan jag till och med bräcka mitt turnerings badstreak som varat i 4månader....

Va händer, jo man lyckades ta 2 av 2 ITM. Poker kan va bra sjukt ibland:-)

Spelade Ipokers 30+3 Deepstack turre, va lätt bästa värdet jag sett på en turnering på länge. Riktigt löst och massa limpande och ganska passivt spel. Nästan så man drömde sig tillbaka 4-5år till den gamla goda tiden;-) Kom 5a utan att vara helt nöjd med mitt spel och utan att dratt ut en enda gång(trotts att man förlora en stor pott all-in med AK vs A-2 när det började närma sig bubblan). Blir helt klart till att spela den turren igen och se om värdet var en engångs företelse eller om det alltis är så lös/passivt...

Ja nu hoppas jag detta streak är sopat under mattan och att jag slipper vara med om en lika djup svack igen...

Postad
Var så långt ner i svackan både i cash och turrar i början av veckan att det va helt klart bland det sjukaste jag vart med om i poker. Så vänder helt plötsligen lyckan från ingen stans i Onsdags och får till och med dra ut i 2 potter. Sen sitter sportbettet och travet i helgen. Så kände jag att jag måste passa på och lira ett par turneringar inatt. Kanske kan jag till och med bräcka mitt turnerings badstreak som varat i 4månader....

Va händer, jo man lyckades ta 2 av 2 ITM. Poker kan va bra sjukt ibland:-)

Spelade Ipokers 30+3 Deepstack turre, va lätt bästa värdet jag sett på en turnering på länge. Riktigt löst och massa limpande och ganska passivt spel. Nästan så man drömde sig till baka 4-5år till den gamla goda tiden;-) Kom 5a utan att vara helt nöjd med mitt spel och utan att dratt ut en enda gång(trotts att man förlora en stor pott all-in med AK vs A-2 när det började närma sig bubblan).

Ja nu hoppas jag detta streak är sopat under mattan och att jag slipper vara med om en lika djup svack igen...

såja!! Grattis:)