Gå till innehåll

Ryan. lås


ryanatwood

Recommended Posts

OMAHA_HI, POT_LIMIT, R5-5540834-34

played at "Holon" for USD RM from 2009-09-27 07:35 until 2009-09-27 07:36

 

 

 

Seat 3: dimos1955 ($117.60 in chips)

Seat 4: HERO ($173.50 in chips)

Seat 6: domcezar ($152.80 in chips)

Seat 9: sigera710 ($96.35 in chips)

Seat 10: Tota79 ($228.70 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Tota79 posts blind ($2), dimos1955 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

HERO raises to $5, domcezar raises to $19, sigera710 folds, Tota79 folds, dimos1955 calls $19, HERO calls $19.

 

FLOP [board cards: 3 of Spades,Jack of Spades,8 of Clubs ]

dimos1955 checks, HERO bets $59, domcezar bets $133.80 and is all-in, dimos1955 folds, HERO calls $133.80.

 

TURN [board cards: 3 of Spades,Jack of Spades,8 of Clubs,2 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Spades,Jack of Spades,8 of Clubs,2 of Spades,5 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

domcezar shows [ 10 of Clubs,Jack of Clubs,Ace of Clubs,Ace of Spades ]

HERO shows [ 5 of Clubs,9 of Clubs,6 of Spades,8 of Spades ]

HERO wins $323.60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Synen pre kanske är lite tveksam?

 

Dealt to mRrEtAaArD [ 9d, 7c, Tc, Jd ]

 

:shock: :shock:

 

Om du med tveksam menar att du kanske borde folda får du allt tänka om ordentligt ;) Tight preflopp är bra men din starthand är ett rundownmonster som träffar en jävla massa floppar. Folda aldrig denna mot en enkel raise, 3betta den gärna, speciellt i pos. Även vid en AI pre ligger man sällan katastrofalt till om du vill spela lite lotto:

 

http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=&d=&h1=9d7cTcJd&h2=AA**&h3=KK**&h4=&h5=

 

 

Well played, unlucky.

 

 

Annars kul med en ny omaha-db. Gl,play well

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker, $1/2 Pot limit Omaha Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BIGTIMEFISH (UTG): $139.35

HERO (CO): $226

octavius136 (Button): $284.15

csloco (UTG+1): $112.90

duact (SB): $42

Harleyka79 (BB): $248.35

 

Dealt to HERO T:club: J:diamond: Q:diamond: 9:spade:

 

Pre-flop:

(1 folds), HERO raises to $6, octavius136 raises to $21, (2 folds), HERO calls $15

 

Flop: ($45) Q:spade: T:diamond: Q:heart: (3 Players)

HERO checks, octavius136 bets $45, HERO raises to $180, octavius136 raises to $263.15 and is all-in, HERO calls $25 and is all-in

 

Turn: ($455) A:heart: (3 Players)

 

River: ($455) K:heart: (3 Players)

 

Results:

octavius136 Showed A:club: Q:club: A:spade: 5:heart:

HERO Showed T:club: J:diamond: Q:diamond: 9:spade: octavius136 returns $58.15

octavius136 wins $452

 

Standard spel pre, gillar dock inte din sizing på flopp, gillar en raise till kanske 110-120 istället, din raise e mkt starkare och han kan inte få för sej göra nått spew spel som han kanske gjort om du raisat mindre.

 

Hur mkt raisar du till på flopp om du bluffar / semibluffar, blir rätt dyrt om du ska repotta med nuts och bluffar på denna sortens floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

....

 

Annars kul med en ny omaha-db. Gl,play well

 

Ty, lycka till du med, snart är du tillbaka på högre höjder!

 

Standard spel pre, gillar dock inte din sizing på flopp, gillar en raise till kanske 110-120 istället, din raise e mkt starkare och han kan inte få för sej göra nått spew spel som han kanske gjort om du raisat mindre.

 

Hur mkt raisar du till på flopp om du bluffar / semibluffar, blir rätt dyrt om du ska repotta med nuts och bluffar på denna sortens floppar.

 

Aa, håller med dig om betsizen. men han hade gjort en hel del underliga drag, och kunde mycket väl trycka in AAxx eller KJxx på den floppen mtp vad jag sett han göra tidigare. Hade dessutom repop-bluffat honom innan på en liknande flopp och visat, vilket tiltade honom. Därför valde jag repoppa med nuts nu när han 3b pre.

 

Vanligvis ligger nog bluff betsizen på denna flopp runt 120-130.

 

Angående SVS så tiltar klienten mig. Har inte tålamod för den klienten hehe. Kan nog ha med att jag sprungit/spelat miserabelt där också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte mer, paus resten av månaden. Trött på att torka spyor i lägh. från så mycket skit man fått ta dessa 3 senaste dagarna. Räcker med en prognos över hur det gått, det får tala för sig själv.

 

ca - 12,000 SEK. runt 30 BI under EV på 1/2$. Hörs i oktober.

 

omahaswings is the shit... =(, några dagars paus sen är det bara ta nya tag. GL oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

runt 30 BI under EV på 1/2$.

 

30BI under EV = Downswing modell jobbigare, din första?

Har haft tre såna senaste åren, du gör rätt som pausar ett tag. Jag gjorde det inte två av dessa gånger och steamade sen iväg en jävla massa $/€ i onödan.

 

 

Lär vara en ugly graf, posta om/när du orkar.

Alltid småskoj att aldrig sluta förvånas över variansen i omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30BI under EV = Downswing modell jobbigare, din första?

Har haft tre såna senaste åren, du gör rätt som pausar ett tag. Jag gjorde det inte två av dessa gånger och steamade sen iväg en jävla massa $/€ i onödan.

 

 

Lär vara en ugly graf, posta om/när du orkar.

Alltid småskoj att aldrig sluta förvånas över variansen i omaha.

 

Inte min första, men definitivt den värsta gällande tidsintervallet. Är ju inte pengarna som är någon fara, utan det är ju som sagt att man springer som man gör. Motståndet är under all kritik och ändå går det inte vinna. DET som gör en frustrerad, vilket resulterar i att man blir en åsna själv.

 

Därför ligger en paus lägligt, får väl åka & köpa mig ett 360 eller ps3 igen så man har något annat att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig borta från borden, hittade en del fisk på NL $1/2. Tänkte "NL borde ju gå kontrollera sitt EV hyfsat, till skillnad från plo". Så jag satte mig. Fick spelat ca 50 händer;

 

AA vs KK 2,2,3,5,K -$200 (ai pre)

AQ vs J9 Q,9,8,x,9 -$200 (ai turn)

AK vs QQ Q,2,2,x,x -$200 (ai pre)

 

sen lite annat smått & gott. vet inte om man ska skratta eller gråta.

 

varians är obesegbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September 2009 resultat:

 

+ 37,000 SEK.

~15,000 händer.

 

Sammanfattning; Började september strålande, mitten gick trögt men OK, slutet gick mindre bra. Nöjd med mitt spel och skulle inte ändra på något. Variansen slog in, tyvärr åt fel håll, inte mycket att göra. Måste vara nöjd med gröna siffror ändå.

 

Nu när det blir gråare tider, vädermässigt. Har jag tänkt spela lite fler händer om det finns tillfälle.

 

Mål för Oktober:

 

* 20-30,000 händer.

* Sätta en stopploss/dag (tips?)

* Spela bra poker och hoppas på grönt!

 

gogogo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl i oktober, lovar at vara snäll mot dej på borden btw om du kommer till SvS

 

Mvh R.I.P_fish

 

Glädjande att höra. Tack tack, lycka till själv. Tror det blir några händer på SvS i oktober, måste ge det en chans igen.

 

lycka till i oktober =)

 

Tack, du med! (även fast du inte behöver det (; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är jag tillbaka på borden! Paus på några dagar gör susen för suget. Gymat två dagar irad nu, sitter med träningsvärk i hela överkroppen. Skönt som fan att få komma igång igen med träning, fullt frisk nu så det är bara tuta och köra!

 

Blir och donka iväg pengar på kläder med tjejen snart. Senare ikväll finns det säkert tid för lite påker.

 

NU KÖR VI OKTOBER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig för att köra lite LHE idag blandat med PLO. Längesen jag spelade LHE, seriöst iallafall. Kan ju säga att från dagens session att man inte riktigt vet när man ska värdebetta längre. Tappar ju sjukt mycket BB's på det, vilket är mycket pengar i längden.

 

Tänkte trycka in några tusen händer LHE i oktober för omväxlings skull. Tror jag ska hålla mig borta från NLH, är alldeles för spew/aggro där vilket inte är bra för min tilt-stubin. Alltså, PLO och LHE denna månaden!

 

2/10 slutar på exakt +2,002 SEK över 400 händer. Kommer nog trycka in lite fler händer inatt om jag känner mig pigg nog. Polare kommer över nu, så det blir chill resten av kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förmodligen åkt på en matförgiftning. Beställde pizza igår från en pizzeria jag köpte en hel del från i våras. Efter dem blivit underkända under kategorin: Hygien. Bestämde jag mig för att sluta beställa därifrån. Synd för dem hade lätt godast pizzeria i stan (kanske av en andledning).

 

Såklart när jag beställer första gången igår på ett halvår för jag va sugen på deras pizzor mår jag illa hela kvällen efter jag ätit halva. Tänkte mer kanske bara att jag ätit för fort och att det skulle gå över om jag fick sova lite. Vaknade imorse med att vara illamående och spydde givetvis. Sen dess har jag haft hon i magen och är konstant illamående trots att jag mår bra annars.

Slutsats borde det ju luta 99% åt matförgiftning?

 

Avslutade en 60 minuters förmiddagsession precis, + 1,800 SEK. Var dåligt med action på $1/2 så satte mig på några $0,5/1 samtidigt.

 

FI synade dem flesta 3b preflop, men 100% 4b preflop. FI's postflop spel talar för sig själv.

 

iPoker, $0.50/1.00 Pot limit Omaha Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

tosik (UTG): $321.71

HERO (UTG+1): $149.75

bigsister111111 (CO): $153.76

Checkcall1 (Button): $104

dm3pine (SB): $210

iamthefool (BB): $108.35

 

Dealt to HERO 6:heart: A:club: 5:heart: A:diamond:

 

Pre-flop:

(1 folds), HERO raises to $3.50, (3 folds), iamthefool raises to $11, HERO raises to $33.50, iamthefool calls $22.50

 

Flop: ($68.50) 9:club: 2:heart: 4:heart: (2 Players)

iamthefool checks, HERO bets $39, iamthefool all-in $74.85, HERO calls $35.85

 

Turn: ($217.20) Q:club: (2 Players)

 

River: ($217.20) 9:spade: (2 Players)

 

Results:

iamthefool wins $214.20

iamthefool Showed 7:spade: T:diamond: 9:heart: T:spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPoker, $10/20 Fixed limit Texas Holdem Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

TheCryptoKid (SB): $65

HERO (BB): $1,000

Langer78 (UTG): $174

cmonraiseme (CO): $969

royaleg45 (Button): $1,519.10

 

Dealt to HERO 7:spade: 7:diamond:

 

Pre-flop:

Langer78 calls $10, (3 folds), HERO raises to $20, Langer78 raises to $30, HERO calls $10

 

Flop: ($85) 7:club: K:spade: 8:spade: (2 Players)

HERO checks, Langer78 bets $10, HERO calls $10

 

Turn: ($105) A:spade: (2 Players)

HERO checks, Langer78 bets $20, HERO raises to $40, Langer78 raises to $60, HERO calls $20

 

River: ($225) 8:heart: (2 Players)

HERO bets $20, Langer78 raises to $40, HERO calls $20

 

Results:

Langer78 wins $282

Langer78 Showed K:club: K:diamond:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uselt spelad hand, missade lätt 3-4 BB's värde. Satte UTG på alldeles för snäv range. Visst finns AJ, J10 i hans range men alla andra Jx också. Borde capat turn och spelat river annorlunda. Riverbettet var delvis för jag ville ha c/r men det gick inte hem det heller.

 

iPoker, $5/10 Fixed limit Texas Holdem Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

abustefAA (BB): $135

U4got2ROFL (UTG): $377.99

anothermoron (UTG+1): $281.70

ChrisQB818 (CO): $261

FORLORAREN (Button): $318.80

HERO (SB): $538.25

 

Dealt to HERO J:spade: K:spade:

 

Pre-flop:

U4got2ROFL raises to $10, (3 folds), HERO calls $7.50, abustefAA raises to $15, U4got2ROFL calls $5, HERO calls $5

 

Flop: ($50) J:heart: J:diamond: A:club: (3 Players)

HERO checks, abustefAA bets $5, U4got2ROFL raises to $10, HERO calls $10, abustefAA raises to $15, U4got2ROFL raises to $20, HERO calls $10, abustefAA calls $5

 

Turn: ($110) 8:spade: (3 Players)

HERO checks, abustefAA checks, U4got2ROFL bets $10, HERO calls $10, abustefAA calls $10

 

River: ($140) T:diamond: (3 Players)

HERO bets $10, abustefAA calls $10, U4got2ROFL calls $10

 

Results:

HERO wins $162

U4got2ROFL Showed Q:spade: J:club:

abustefAA Showed A:spade: K:club:

------------------------------------------------------------------------------------

 

Började dagen med två coolers på $10/20, 77 vs KK ovan, samt A10 vs AA på 10,9,2 flopp. Längesen jag spelade där vilket var lite tråkigt att jag började som jag gjorde, -$400 på 50 händer, iofs bara 20BB. Sedan dog bordet ut och jag gick ner till $5/10 och grindade av resten, sessionen slutade på +400 SEK.

 

Svårt att hitta motivationen till att plugga på en söndag men måste tvinga mig till det nu. Mer grind senare, satsar på 10k gränsen för månaden ska demoleras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...