Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

5Dom här händerna brukar inte vara så svåra och spela, men denna är lite knepigare. Har ingen read på FI. Lirar på prima så jag försöker göra en egen HH i huvudet.

Hole cards 22 sitter på knappen

Fi1 open raisar 3bb

Jag synar

Sb och BB foldar

Flop: 2 :club: 3 :diamond: 5 :heart:

Fi1 bets 8bb

Jag callar

Fin fin flopp för mig han har ett troligt hålsteg drag eller överpar. Jag tänker inte så mycket utan kör på mitt vanliga call. Här så borde jag raisa, varför? Jo han kommer kanske trycka in med AA-TT eftersom han tror att jag kan ha ett överpar också eller open endat straight draw. Han kommer garanterat syna som AK när han har hålstege + fina överkort.

Turn :heart: 3

Fi bets 16bb

Jag rasiar till 48bb

Fi folds efter lång tänke tid.

Dålig spelad turn av mig, han kan inte syna med AK här, han kan lägga AA-TT. Hur borde jag spelat turnen enligt mig? Mini raise för att få han att han kan syna med AK om han sätter mig på överpar och att han kan trycka in med överpar mycket lättare. Dåligt spelat av mig. Har precis bytt limit så betsen blir fel rätt ofta.

Sammanfattningsvis så tror jag att miniraise på floppen hade vart bäst, om han checkar turnen kan jag betta halvpott och han kanske trycker in med överpar eller synar med AK. Om han bettar turnen miniraise igen.

/Ricahrd

Postad

Du hade ju kåken vid turn, och det enda som kan klå dig är väl ifall han bygger en högre kåk med sitt (?) överpar. Och den möjligheten är ju ganska liten. Sådär 10% med fyra outs (en till trea eller hans PP).. så jag hade callat hans turn bet och hoppats på att han skulle fortsätta cirkusen på river. Och såvida inte river var en till 3 hade jag ställt in efter att ha låtit honom agera.