Gå till innehåll

Tiltkorven busto videodagboken


Tiltkorven

Recommended Posts

Laddar ner dina filmer nu, längesedan man såg något privat gjort :-)

 

KQ handen så är det okej, tråkigt han hade QQ just denna gången. Har svårt att se folk vika sina överpar på nl50 där trots allt. men jag brukar shippa

 

edit: För många bord i videon och lite för bra upplösning tror jag för de flesta. Kunde inte ens se betsizes utan att behöva kolla 5cm från skärmen. Då kör jag ändå 1920x1080, testa 6bord och lite sämre upplösning nästa gång. Ljud är också stort + i en pokerfilm

 

edit2: Du kanske hade ljud, insåg att mitt var avstängt nu och redan tagit bort filmerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 488
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Laddar ner dina filmer nu, längesedan man såg något privat gjort :-)

 

KQ handen så är det okej, tråkigt han hade QQ just denna gången. Har svårt att se folk vika sina överpar på nl50 där trots allt. men jag brukar shippa

 

edit: För många bord i videon och lite för bra upplösning tror jag för de flesta. Kunde inte ens se betsizes utan att behöva kolla 5cm från skärmen. Då kör jag ändå 1920x1080, testa 6bord och lite sämre upplösning nästa gång. Ljud är också stort + i en pokerfilm

 

edit2: Du kanske hade ljud, insåg att mitt var avstängt nu och redan tagit bort filmerna :)

 

MM jag har lirat in 2 st filmer med 4 bord nu fast har inte kört med ljud än. Ska köra de lite kankse framöver bara det att jag inte pallar typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade igenom din video innan idag, inget direkt märkbart men höj mer på BTN och bluffa inte emot fisken med AT för dubbla potten ;-)

 

Sorry du får va lite mer specifik jag kommer inte ihåg AT handen på rak hand, men vet att jag överbetbluffar lite för ofta.

 

Vilka händer på knappen är de jag foldar som du tycker jag ska höjja? Tack för komentarar.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry du får va lite mer specifik jag kommer inte ihåg AT handen på rak hand, men vet att jag överbetbluffar lite för ofta.

 

Vilka händer på knappen är de jag foldar som du tycker jag ska höjja? Tack för komentarar.. :)

 

Det floppa KQx och du checksyna liten bet tror jag. Kommer inte ihåg heller direkt, men du beta ca12 i 6-7pot på river och blev nedsynad av K5c.

 

98o Q8s T6s (inte exakt just dessa) och liknande händer så jag att du folda, speciellt när det satt 16/12 folk i blindsen som kommer folda oerhört mkt som dessutom inte 3beta mkt heller om jag förstod din HUD rätt. Så du kommer ju kunna kontrollera potten precis som du vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.megaupload.com/?d=HNE2N8Q5

del 1 27april 4bordande.

 

Vet inte om du vill ha råd från oss andra, men var rastlös och tycker det var roligt. Bortse från att jag inte är så insatt i hur de andra spelar.

 

3:10 - Fold 88 i pos. Vi kommer släppa alltför många turns om du inte vill omvandla din hand till bluff

 

4:00 - Fold JT emot 3bet.

 

4:50 - Syn preflop med A7s

 

6:35 - Fold emot minraise med 77

 

8:15 - Fold emot minraise med 55, räknade lite snabbt på det och vi har inte odds för att syna. Utgick från att FI sitter med A och tror inte han kommer stacka AQ-A7 här så lätt och då får vi inga odds.

 

9:15 - checkar bakom KK här, men bet är minst lika bra :-)

 

11:00 - T9 handen såg jag inte preflop, men antog du squeezade. Gillar inte den lilla c/r. Checksynar bara om jag checkar för att sedan c/r turn istället. Skriker så mkt nöt om du minraisar floppen, folk kommer släppa sina A där samt floats. Betar f.ö floppen för att inte låta den ha potcontroll med sina ess.

 

14:00 - Foldar KQo emot 3bet, floatar inte heller floppen då vi blockar massa KK/QQ combos som nästan är de enda som kan tänkas folda emot float. Vet inte riktigt hur du tänkte heller när du inte betar turn :-) Antar du inte brukar göra det med AQ/AJ och kanske ville reppa något sånt.

 

17:15 - 4betar inte TT då folk generellt 3betar UTG väldigt tight och vi kommer aldrig få in TT bra här då. synar pre istället. Men denna FI verkade ju inte ha alla hemma vilket du kanske visste? :-)

 

21:10 - Antar du måste haft någon read här att han squeezar väldigt mkt. Hade foldat pre för att slippa variansen, visst plockar vi hem potten ibland men om vi räknar på det så måste han squeeza vääldigt mkt då jag räknar med han synar hyffsat light eftersom vi reppar dåligt. Orkar inte räkna på det nu, men är EV- i längden tror jag :-)

 

Annars spelade du bra imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du vill ha råd från oss andra, men var rastlös och tycker det var roligt. Bortse från att jag inte är så insatt i hur de andra spelar.

 

3:10 - Fold 88 i pos. Vi kommer släppa alltför många turns om du inte vill omvandla din hand till bluff

 

4:00 - Fold JT emot 3bet.

 

4:50 - Syn preflop med A7s

 

6:35 - Fold emot minraise med 77

 

8:15 - Fold emot minraise med 55, räknade lite snabbt på det och vi har inte odds för att syna. Utgick från att FI sitter med A och tror inte han kommer stacka AQ-A7 här så lätt och då får vi inga odds.

 

9:15 - checkar bakom KK här, men bet är minst lika bra :-)

 

11:00 - T9 handen såg jag inte preflop, men antog du squeezade. Gillar inte den lilla c/r. Checksynar bara om jag checkar för att sedan c/r turn istället. Skriker så mkt nöt om du minraisar floppen, folk kommer släppa sina A där samt floats. Betar f.ö floppen för att inte låta den ha potcontroll med sina ess.

 

14:00 - Foldar KQo emot 3bet, floatar inte heller floppen då vi blockar massa KK/QQ combos som nästan är de enda som kan tänkas folda emot float. Vet inte riktigt hur du tänkte heller när du inte betar turn :-) Antar du inte brukar göra det med AQ/AJ och kanske ville reppa något sånt.

 

17:15 - 4betar inte TT då folk generellt 3betar UTG väldigt tight och vi kommer aldrig få in TT bra här då. synar pre istället. Men denna FI verkade ju inte ha alla hemma vilket du kanske visste? :-)

 

21:10 - Antar du måste haft någon read här att han squeezar väldigt mkt. Hade foldat pre för att slippa variansen, visst plockar vi hem potten ibland men om vi räknar på det så måste han squeeza vääldigt mkt då jag räknar med han synar hyffsat light eftersom vi reppar dåligt. Orkar inte räkna på det nu, men är EV- i längden tror jag :-)

 

Annars spelade du bra imo.

 

Okej då ska vi se. Jag gillar dina kommentarar, mer sånt vill jag se.

 

Jag är nu precis nyvaken ska dra till skolan så kanske semitrött i huvudet.

3.10: Håller med om att folda floppen. Mitt problem är här ibland synar jag ibland foldar jag, jag har svårt att avgöra varför man ska folda ibland med par med ett överkort och inte folda. Folda för att jag har en bakom och 88 borde inte stå att han inte borde cb med sämre range än 88?.

 

4:00 TJo foldar jag för 3b 99 ggr av 100. Jag var väldigt osäker om jag ville hitta på nåt mot honom för att han lirat så speewie tidigare mot mig, vid osäkerhet borde jag vid regel folda antar jag.

 

4:50 Syn preflop med A7s ur poss har jag inte hört många att argumentera för jag gillar inte spela den direkt, kankse är de ev- av mig att folda, just dont like it. Många duktiga tighta spelare jag pratat med om att översyna pre med dåliga Axs håller med om fold. Vi kan ha fel? :)

 

6:35 Det är här jag har läckor i mitt spel de vet jag jag synar många floppar för att folda på turn, typ jag vet redan jag kommer folda turn vet inte varför jag fortsätter syna som en åsna.

 

8:15 Håller med totalt att jag ska folda, men ska man CB flopp eller inte i detta läge?

 

9:15 Jag vill ju checka bakom KK egenltigen men problemet är att de blir cp-obalancerat eftersom jag cbettar typ 98% av min range här.

 

11:00 T9o utspelades som så att han som stacka mig öppnar och spelar sjukt för mycket händer, spelaren på sb är tillräckligt smart för att fatta att den andra killen öppnar för mycket och 3bettar därför light emot honom tillräckligt ofta för att jag ska kunna 4b-reppa på bb vilket jag gjorde i detta fall.

Spelaren i poss flattade och den andra folda och DÄRFÖR valde jag att checka flopp för att de ska se ut som jag ger upp och låta han reppa eftersom han borde va stark. Sen min miniraise på flopp tänker jag att det är de enda jag kan göra som skulle kunna betyda att jag också är tom.

 

14:00 KQo handen här är lite som TJo tidigare, jag foldar i regel preflop med KQo för 3b typ 90% av gångerna. Jag tror jag kollade på stats fort men såg efteråt att vi inte hade spelat så många händer mot varandra. Checken bakom är nån sorts balanceringsspel, typ så som ja gskulle spelat om jag hade T9s eller AJs t.ex, vet inte om jag älskar min float men men.

 

17:15 4bettar TT utg ungefär 1 gång på 200 =) och detta är ett sånt läge där det är måste, denna kille spewar sönder mot mig och därför väljer jag att 4betta utg med TT och mycket riktigt så lastar han 44 eller vad han hade.

 

21:10 88 lasten preflop är väl nån sorts, hmm va ska man kalla det. Jag vet inte jag älska inte mitt spel men fold som regel borde väl vara bra och 4b mot folk som squezar ofta. IBland synar jag med nuts på sb för att BB squeeze ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här gör mig glad en onsdag morgon:

If you want to wait for nieva85, please sit out as well.

nieva85> omfg ..

nieva85> so sick u are winning

nieva85> why u dont fold?

nieva85> u had nothing

nieva85> u had a pair in omaha..

nieva85> LOL u are so bad.

nieva85> wanna play higher?

nieva85> answer me ffs *ker!§!!!

NetworkMod213a> Please mind your language on the chat.

NetworkMod213a> Keep the chat friendly please.

nieva85> what u want pkmgrs?

nieva85> HE IS NOT ANSWERING ME

nieva85> i disserve an answer when he is so bad that he cant play,and get lucky cause he just cant fold

nieva85> *ker

nieva85> ZIÅ

nieva85> ZIP retard *ker

NetworkMod213a> Please refrain from using obscene or abusive language or your chat may be disabled.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svar på din text:

 

88: Är okej att syna om ni är HU på floppen, men nu är det 3wayflop och du kommer inte få hem potten på turn speciellt ofta om du inte väljer att göra om din hand till en bluff.

 

A7s: Om jag minns rätt hade ni varit 3st som skulle se floppen om du synat vilket jag tycker det är värt :-) men som du säger ska man akta sig för att spela Ax ur position vilket du har helt rätt i. Floppar det AJ4 rainbow så kan du folda om du känner dig obekväm. Men 2bb preflop äre värt i 3-vägspot.

 

55: Cbet är bra

 

KK: Har för mig han du mötte var fisk och emot dom behöver man inte spela balanserat :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svar på din text:

 

88: Är okej att syna om ni är HU på floppen, men nu är det 3wayflop och du kommer inte få hem potten på turn speciellt ofta om du inte väljer att göra om din hand till en bluff.

 

A7s: Om jag minns rätt hade ni varit 3st som skulle se floppen om du synat vilket jag tycker det är värt :-) men som du säger ska man akta sig för att spela Ax ur position vilket du har helt rätt i. Floppar det AJ4 rainbow så kan du folda om du känner dig obekväm. Men 2bb preflop äre värt i 3-vägspot.

 

55: Cbet är bra

 

KK: Har för mig han du mötte var fisk och emot dom behöver man inte spela balanserat :-)

 

well said sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

7:20 - gillar inte 4bet med QTs här, bättre att 4betsbluffa med Ax och Kx händer som blockerar en stor del av hans range. AK/AA/KK/AQ som är de vanligaste händerna man 3betar med på lägre nivåer framför allt. Hade antigen synat pre eller foldat beroende på FI.

 

8:00 - Cbetar AQs här och stackar mot shortisen ifall han ställer.

 

8:22 - Foldar KTs utg 6handed. Kommer hamna i många jobbiga situationer med den om vi höjer. KTo blixtfoldar du antar jag och KTs är inte så mkt bättre ;-)

 

13:40 - Noterade att han 3betat en hel del emot dig, skulle hellre testat med en 4bet och se vart jag står om vi ska anpassa oss. AJo är ingen rolig hand att spela OOP i 3betat pot och vi kommer aldrig känna oss bekväma om vi inte floppar 2par minst. Betar river som spelat. Fold pre är också ett alternativ.

 

18:40 - 3betar inte med AJo OOP mot denna FI som verkade gillar spela många potter, synar pre. Ger upp på turn som spelat. Fina klonkskillz dock.

 

19:40 - Höjer inte floppen, riktigt iskallt med 88. Antar du vill veta vart du står i handen. Men mot bättre motstånd kommer du få det svårt. På turn har du ingen aning vad du står. Synar han med färgdraget eller synar han med TT+ ? Du kommer få det väldigt svårspelat på turn om du höjer floppen.

 

21:25 - Höjer A6s UTG här 5handed.

 

25:40 - Synar floppen med KK och utvärderar turn, han kommer inte stacka mkt vi slår på floppen och jag hade inte varit helnöd med att få in det där.

 

Ska kolla igenom del 3 nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

9:30 - 3betar AKo här i sb. Antar du hade read på han squeezar men gillar mer spelet om du sitter på BTN/CO och du har lite mer spelare bakom som kan squeeza. Gillar inte c/r på den floppen heller.

 

12:00 - Betar lite större på turn, halvpot ungefär. Nu får du lite för stor size på river vilket gör det krångligt. Annars wp.

 

18:00 - Gillar inte floaten OOP med KQo, hade hellre höjt och sett vart jag står.

 

18:30 - Foldar emot hans lilla raise med K hög färg

 

19:45 - Gillar att du inte ger upp river.

 

23:55 - Cbetar floppen och ger upp där, synar inte turn. Synar inte heller river. Men där verkar du ha någon read ;)

 

25:20 - Synar ATs preflop.

 

27:20 - 3betar 65s här ibland, fold är aldrig fel heller.

 

29:45 - Synar flop med 66.

 

30:30 - Foldar river, folk brukar generellt inte bluffa här ofta och finns inte många 2par som du slår heller. Slår bara helt random bluff och J9. Men brukar syna i praktiken ibland, och en läcka jag har :)

 

Inga direkt stora misstag eller läckor som du märker, utan bara de som jag hade spelat annorlunda. Inte sagt det är rätt så du inte misstolkar det hela :-) bara my point of view sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7:20 - gillar inte 4bet med QTs här, bättre att 4betsbluffa med Ax och Kx händer som blockerar en stor del av hans range. AK/AA/KK/AQ som är de vanligaste händerna man 3betar med på lägre nivåer framför allt. Hade antigen synat pre eller foldat beroende på FI.

 

8:00 - Cbetar AQs här och stackar mot shortisen ifall han ställer.

 

8:22 - Foldar KTs utg 6handed. Kommer hamna i många jobbiga situationer med den om vi höjer. KTo blixtfoldar du antar jag och KTs är inte så mkt bättre ;-)

 

13:40 - Noterade att han 3betat en hel del emot dig, skulle hellre testat med en 4bet och se vart jag står om vi ska anpassa oss. AJo är ingen rolig hand att spela OOP i 3betat pot och vi kommer aldrig känna oss bekväma om vi inte floppar 2par minst. Betar river som spelat. Fold pre är också ett alternativ.

 

18:40 - 3betar inte med AJo OOP mot denna FI som verkade gillar spela många potter, synar pre. Ger upp på turn som spelat. Fina klonkskillz dock.

 

19:40 - Höjer inte floppen, riktigt iskallt med 88. Antar du vill veta vart du står i handen. Men mot bättre motstånd kommer du få det svårt. På turn har du ingen aning vad du står. Synar han med färgdraget eller synar han med TT+ ? Du kommer få det väldigt svårspelat på turn om du höjer floppen.

 

21:25 - Höjer A6s UTG här 5handed.

 

25:40 - Synar floppen med KK och utvärderar turn, han kommer inte stacka mkt vi slår på floppen och jag hade inte varit helnöd med att få in det där.

 

Ska kolla igenom del 3 nu också.

 

7:20 4bettar en del händer på sb vs bb för folk 3bettar en helt del på bb, kanske fel o 4betta tunt mot en nit.

 

8:00 håller med dig.

 

8:22 Foldar KTs utg nu för tiden bara missade det denna gång, ibland faller man in i gamla vanor tyvärr :)

 

13:40 om man 4bettar och han lastar vad gör vi då?

 

18:40 diskuterbart =)

 

19:40 vad gör man med 88 på flopp , synar? vad gör man på turn? etc hatar dessa händer ur poss. När jag checkraisa flopp gör jag det inte för info direkt jag checkraisar heller inte flopp här som standard alls, långt ifrån, syn 95% raise 5% med mellanpockets.

 

21:25 jag e nit =)

 

25:40 Jag kommer raise många drag här och jag tror jag får in de mot många drag och även olika typer av Jx..

 

Tack för respons

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9:30 - 3betar AKo här i sb. Antar du hade read på han squeezar men gillar mer spelet om du sitter på BTN/CO och du har lite mer spelare bakom som kan squeeza. Gillar inte c/r på den floppen heller.

 

12:00 - Betar lite större på turn, halvpot ungefär. Nu får du lite för stor size på river vilket gör det krångligt. Annars wp.

 

18:00 - Gillar inte floaten OOP med KQo, hade hellre höjt och sett vart jag står.

 

18:30 - Foldar emot hans lilla raise med K hög färg

 

19:45 - Gillar att du inte ger upp river.

 

23:55 - Cbetar floppen och ger upp där, synar inte turn. Synar inte heller river. Men där verkar du ha någon read ;)

 

25:20 - Synar ATs preflop.

 

27:20 - 3betar 65s här ibland, fold är aldrig fel heller.

 

29:45 - Synar flop med 66.

 

30:30 - Foldar river, folk brukar generellt inte bluffa här ofta och finns inte många 2par som du slår heller. Slår bara helt random bluff och J9. Men brukar syna i praktiken ibland, och en läcka jag har :)

 

Inga direkt stora misstag eller läckor som du märker, utan bara de som jag hade spelat annorlunda. Inte sagt det är rätt så du inte misstolkar det hela :-) bara my point of view sas

 

9:30 Jag borde 3betta ja.

 

12:00 Vet inte om jag håller med helt, jag tycker man kan spela QQ på turn på olika sett, om jag har en hand som t.ex 67 här så vill jag hellre ha en stack som är närmare pottbet på river så att en bluff har fold eq. Och därför spela QQ likadant, jag kankse är oblancerad i vissa av dessa spots.

 

18:00 Vad gör man på flopp som spelad preflop? checkfold? checkraise?

 

18:30 Jag tror de här är en del av mina läckor som jag har, jag synar sjukt för ofta på river, mina grafer visar att på showdown så delar ju ut pengar =)

 

19:45 TY =) Har swingat många händer fram o tillbaka på hu-borden back in the days, lirar mer så hu, ger nog upp river där ofta på 6max eller väljer att checka tidigare gator.

 

23:55 Kan väl inte säga att jag har read direkt efter 20 händer, men magkänslan säger att han går från att reppa A till att reppa Q och jag slår många händer på river. CB flopp kan va bäst dock ofc.

 

25:20 Standard för mig är att syna med ATs men fi spelar 17/9 och hans utg range bör väl krossa ATs?

 

27:20 Fold är aldrig fel, min 3b image är rätt kaos på prima innan jag börajde spela in videos, jag har börjat FÖRSÖKA chilla ner med 3b light ur poss av flera olika orsaker. Självklart 3bettar jag ofta sc's vs knapp frå¨n blinds, kankse för ofta ibland ^^

 

29:45 Jag synar nog oftast här också, blev okoncentrerad för bruden stod och tjata om något.

 

30:30 Som sagt jag gillar betala på river...

 

Jag håller med dig på många punkter, men ibland har vi alla olika spelstilar, jag försöker chilla ner med mitt spewspel och betala av på river, i största allmänhet verkar de som du har koll, fast jag har ingen aning om vem du är eller hur du spelar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i princip bara grindat holdem denna månad och det har gått riktigt bra även fast jag känner att det är hopplöst vissa stunder =)

Har börjat snusa lite igen när jag grindar och de verkar hjälpa när man torskar med topset!

 

Statsen i mina ögon ser riktigt fina ut där jag har spelat 36600 händer cirkus och är upp 1400€ med en BB/100 på 10.99.

Spelar vpip på 25,5/21,5 med en 3b % på 7,9 för månaden.

 

Jag har försökt arbeta lite på mitt preflop spel och spelar tightare i tidig poss än vad jag gjort förut så nästa månads stats kan komma att se annorlunda ut.

Tur man har rakeback iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7:20 4bettar en del händer på sb vs bb för folk 3bettar en helt del på bb, kanske fel o 4betta tunt mot en nit.

 

Det är fel att 3beta QTs tycker jag, gör det hellre med Ax som är svårt att spela preflop men är bra att balansera 4betsrangen med. Eftersom den blockar massa AK kombinationer, dvs chanser är mkt mindre att han sitter med just AK. Nu är det inte helt crazy och totalt värdelöst att 4beta QTs random, säger bara att chansen är större att han foldar om du sitter med Ax/Kx :-)

 

13:40 om man 4bettar och han lastar vad gör vi då?

 

Då foldar jag troligtvis, men hade foldat pre mot honom och väntat på bättre läge. Men gillar hellre 4bet än att syna 3bet bara.

 

19:40 vad gör man med 88 på flopp , synar? vad gör man på turn? etc hatar dessa händer ur poss. När jag checkraisa flopp gör jag det inte för info direkt jag checkraisar heller inte flopp här som standard alls, långt ifrån, syn 95% raise 5% med mellanpockets.

 

Brukar oftast folda eftersom det just är så svårt att spela oop här. Synar flop om jag går vidare med handen, beror på hur stor raise% han har i UTG.

 

Tack för respons

 

mjao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...