Gå till innehåll

Bli "utspelad"


Duktig

Recommended Posts

Tjena,

 

Spelade precis en väldigt kort session, där det kändes som att man blev slagen med det mesta. Re-raisad var och varannan hand, och förlora större delen av showdownsen mot halvdana händer.

 

Jag stängde ner borden rätt fort och bestämde mig för att ta en pause och rensa huvudet lite. Anledningen till tråden dock är för att jag vill höra vad ni/vad man bör göra i sådana situationer. T.ex. gå ur de borden som känns åt helvete och hitta nya bord att slå sig ner på? Eller som jag, ta en pause och återgå till spelandet senare? Kanske finns annat man kan göra också, i så fall hör jag det gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant det du skriver. Händer ju titt som tätt och jag brukar sitta kvar och strida ifall jag är sugen på att spela en längre session men ska jag vara ärlig är det nog bäst att bara sitta ut och göra som du gjorde. Vissa dagar funkar det bara inte och då ska man inte spela ifall man vill hålla sin bb/100 optimal. OK come and get me! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte suttit vid borden länge alls, och när man väl fick hyfsade kort och blev tvungen att lägga, kändes det mycket svårare att kasta bra händer. Och håller man fast vid dessa kan det komma att kosta, medan om man kastar dem så känns det som att allt går åt helvete och ens "mindset" kanske inte håller en i stabil form.

 

Bara lite tankar jag haft. Är rätt säker på att liknande saker händer de flesta ibland, om de flesta är bättre på att hantera situationen vet jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är att lämna bordet, ibland går det bara inte att vinna. Visst det är variansen som ställer till det, men tilten har lätt för att att komma, då är det bättre att lämna bordet om man inte kan hålla huvudet kallt.

 

Ni andra tänk på att detta är nybörjardelen, brukar bli varningar för sånt tjafs.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...