Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

300kr turre svs.

20 kvar, 7 priser.

Mörkar 100/200

Jag ligger 4:a lr 5:a med strax under 6000 i stacken. Killen (lösaggrofisk) som jag spelar handen mot har drygt 6000 i stacken.

Jag på BB, han på SB. Rundfold till honom som höjer till 600. Jag har 88 och shovar. Han steeksynar med KJo. Till saken hör att han i princip höjt 7/10 händer de senaste varven så jag har ju svårt att tro att han är stark.

Alternativ syn känns kallt? Postflopspel blir svårt på de flesta floppar?!

Att höja till 1600-1800 kanske är ett alternativ? Men hur spela postflop som oftast innehåller överkort? CB om han knackar så finns ju inget slink, check för fler frikort om han e oträffad är också jobbigt.

Själv hade jag ju lagt KJ mot en återhöjning AI där, finns den synen?

Postad

Limpshove föredrar jag starkt i detta fallet, skulle BB checka bakom har vi en hand jag gärna ser en flopp med ändå liksom.

Att raisefolda KJ känns vekt men mot en normalduktig BB så har vi väl i runda slängar runt 50% mot en shove vilket inte heller är speciellt underbart att syna in sig i.

Ska väl tillägga att nu när du var BB och ställde med 88 är jättebra spelat, du spelade så bra man kunnat spela i den där handen. =)

Postad

Att raisefolda KJ känns vekt men mot en normalduktig BB så har vi väl i runda slängar runt 50% mot en shove vilket inte heller är speciellt underbart att syna in sig i.

En normalduktig pushar 33%? Att syna 5400 i 6600 för 50% är väldigt bra.

jag skulle höjlägga till 560, synsyna om han är så väldigt benägen att pusha, och synpusha om han höjer typ 40-45%+.