Donorb Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 300kr turre svs. 20 kvar, 7 priser. Mörkar 100/200 Jag ligger 4:a lr 5:a med strax under 6000 i stacken. Killen (lösaggrofisk) som jag spelar handen mot har drygt 6000 i stacken. Jag på BB, han på SB. Rundfold till honom som höjer till 600. Jag har 88 och shovar. Han steeksynar med KJo. Till saken hör att han i princip höjt 7/10 händer de senaste varven så jag har ju svårt att tro att han är stark. Alternativ syn känns kallt? Postflopspel blir svårt på de flesta floppar?! Att höja till 1600-1800 kanske är ett alternativ? Men hur spela postflop som oftast innehåller överkort? CB om han knackar så finns ju inget slink, check för fler frikort om han e oträffad är också jobbigt. Själv hade jag ju lagt KJ mot en återhöjning AI där, finns den synen? Citera
ulaf Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Fi:s situation är mer intressant, vad sägs om en limp med KJ där (ai mot raise och fold mot push) som inte står sig så bra mot en 30bb-push? Citera
jkkman Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 sizear hellre 475-500 som fi. Ska man limp-shovea är nog inte en av dom bättre händerna att välja heller. Tror jag. Citera
ulaf Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 sizear hellre 475-500 som fi. Ska man limp-shovea är nog inte en av dom bättre händerna att välja heller. Tror jag. Och foldar som spelat? Citera
sulla Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Som hero shovar jag och som fi betfoldar jag mot shove, betsynar bara shove med mina A o mina PP som standard om jag inte har read att han gillar att resteala. Citera
henjon Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Det är svårt att lira mot spelare vars definition av pot commitment är "tillstånd som inträder varje gång jag lagt in något mer än en limp i potten" Citera
Zumsar Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Limpshove föredrar jag starkt i detta fallet, skulle BB checka bakom har vi en hand jag gärna ser en flopp med ändå liksom. Att raisefolda KJ känns vekt men mot en normalduktig BB så har vi väl i runda slängar runt 50% mot en shove vilket inte heller är speciellt underbart att syna in sig i. Ska väl tillägga att nu när du var BB och ställde med 88 är jättebra spelat, du spelade så bra man kunnat spela i den där handen. =) Citera
edsf Postad 4 September , 2009 Rapport Postad 4 September , 2009 Att raisefolda KJ känns vekt men mot en normalduktig BB så har vi väl i runda slängar runt 50% mot en shove vilket inte heller är speciellt underbart att syna in sig i. En normalduktig pushar 33%? Att syna 5400 i 6600 för 50% är väldigt bra. jag skulle höjlägga till 560, synsyna om han är så väldigt benägen att pusha, och synpusha om han höjer typ 40-45%+. Citera
Recommended Posts