Gå till innehåll

Lång tid utan vinst


Duktig

Recommended Posts

Tjena,

 

Jag har i stort sett vunnit sen jag började spela, ungefär 50 dagar i sträck med vinster, stora som små. Nu har jag dock stött på en uppförsbacke, ligger minus över ungefär en hel månad, och då spelar jag ju väldigt låga nivåer.

 

Eftersom jag spelat poker en så pass kort tid, och det man ofta får höra, "i längden", applicerar sig inte riktigt på mig ännu, hur vet jag om det är oflyt eller om det helt enkelt är jag som suger?

 

Känns helt enkelt väldigt drygt att förlora när man inte vet om man har det som krävs att vinna tillbaka det. Tungt för psyket när tiden på downswingen närmar sig hälften av den totala tiden man spelat poker. :P

 

Har ni några tips på något man kan göra eller tänka på? T.ex. fortsätta spela över en viss tid, föra resultat och bedöma om det är värt att fortsätta spela? Plocka ut lite av den lilla rullen för att det ska kännas bättre? Något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar NL10 uteslutande, började på NL5, gick upp till 10 när jag hade 30 buy-ins där, spelade upp till 40 buy-ins. Nu har jag kanske 30-35 buy-ins någonting.

 

Jag känner att jag inte vill skylla allt på ren otur, vissa perioder med mycket bad beats, men som ni säger, att ha en sådan lång period av bad beats låter lite konstigt.

 

Suttit och lirat en stund nu. Fått min första royal straight flush, flertalet kåkar, samtliga gav mig under 1€ potter. Sen får jag en bra hand, trycker in MASSOR före floppen, får syn av en 78s som floppar stege och jag är på minus helt plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu försvann 2 buy-ins helt plötsligt.

 

AQs mot en limpande AA, jag höjer, träffar 2-par på flopp och jag förlorar en hel del. KK vs A9o, rivrad A. AKo vs 44, återigen 2-par med en AK4 flopp. Lite fler händer också. Men pengarna försvinner rätt fort när sånt här sker.

 

Problemet är väl att jag kanske trycker in lite för mycket pengar i potterna, ofta sets jag torskar mot också. T.ex. tidigare idag, har AJs mot 66, han träffar och slowplayar. Jag träffar min knekt och då åker ju en del pengar in i alla fall, även om man inte förlorar en hel buy-in. Torskar även pengar mot folk som inte vågar betta deras top-pair, jag bettar med ett second t.ex. och de lägger aldrig. Händer det frekvent så blir det en del pengar i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players(max 6):

dostersin35 (EUR 7.87 in seat 1)

Hero (EUR 10.12 in seat 2)

annnnn (EUR 1.40 in seat 3)

Piero63 (EUR 7.93 in seat 4)

Gollit (EUR 5.11 in seat 5)

InoxFire (EUR 4.85 in seat 6)

 

Dealer: annnnn

Small Blind: Piero63 (0.05)

Big Blind: Gollit (0.10)

 

Hero was dealt: Ac - Qd

 

InoxFire Fold

dostersin35 Call (0.10)

Hero Raise (0.45)

annnnn Fold

Piero63 Fold

Gollit Call (0.35)

dostersin35 Fold

 

Flop 8c - Kh - Tc

 

Gollit Check

Hero Bet (0.60)

Gollit All-In (4.66)

Hero Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dom flesta fall är ju t ex 2 par mot set inte mycket att göra åt. Man får vara nöjd dom få gånger man kommer ifrån det. Dock behöver man ju inte alltid sträva efter att få in pengarna om det finns stor risk att motståndaren har en bättre hand.

 

Sen om man spelar NL10 kommer man väl i dom flesta fall möta nöjesspelare som ser sina 30-100 kr som en avgift för att ha roligt, och då kommer ju samtidigt fler utdragningar och bad beats eftersom dom sällan lägger sig, om dom inte är supertighta.

 

Men ofta ligger nog inte problemet i dom ursäkterna, utan du har säkert massor du kan förbättra som minskar förlusterna.

 

Utan att du märker det kan du säkert ha ändrat saker i ditt spel nu när du spelat ett tag.

Kanske inte är lika koncentrerad, inte samma tålamod, tycker att du alltid borde vinna, eller nåt liknande som gör att du spelar annorlunda.

 

Jag vet ju inte om det är så i ditt fall, och det går ju inte att säga vad det är utan mer info. Men du kan säkert ändra detta om du jobbar på det, och inte bara ser det som otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att avgöra när du pratar om "dagar spelade". Relevant information är "händer spelade". Jag har alltid gått efter att ett sample på 100k händer säger vart du står någonstans i din nivå. Förlorar du över ett sådant stort sample slår du antagligen inte motståndarna på din nivå och bör gå ner/förbättra ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu försvann 2 buy-ins helt plötsligt.

 

AQs mot en limpande AA, jag höjer, träffar 2-par på flopp och jag förlorar en hel del. KK vs A9o, rivrad A. AKo vs 44, återigen 2-par med en AK4 flopp. Lite fler händer också. Men pengarna försvinner rätt fort när sånt här sker.

 

Problemet är väl att jag kanske trycker in lite för mycket pengar i potterna, ofta sets jag torskar mot också. T.ex. tidigare idag, har AJs mot 66, han träffar och slowplayar. Jag träffar min knekt och då åker ju en del pengar in i alla fall, även om man inte förlorar en hel buy-in. Torskar även pengar mot folk som inte vågar betta deras top-pair, jag bettar med ett second t.ex. och de lägger aldrig. Händer det frekvent så blir det en del pengar i slutändan.

De sistnämnda är det absolut värsta och mest frustrerande jag vet i pokersammanhang. Stollar som aldrig bryr sig om att skydda sin hand utan antingen slowspelar eller inte vågar betta ut med sina knektar och damer. På det sättet blir man lurad till att själv spela aggressivt mot deras bättre händer i kombination med att de vägrar lägga sig. Deras märkliga spel gör att man sätter dem på ett drag (för vem slowspelar t ex en knekt) och därför bettar man hårt för att representera floppens högsta kort ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sistnämnda är det absolut värsta och mest frustrerande jag vet i pokersammanhang. Stollar som aldrig bryr sig om att skydda sin hand utan antingen slowspelar eller inte vågar betta ut med sina knektar och damer. På det sättet blir man lurad till att själv spela aggressivt mot deras bättre händer i kombination med att de vägrar lägga sig. Deras märkliga spel gör att man sätter dem på ett drag (för vem slowspelar t ex en knekt) och därför bettar man hårt för att representera floppens högsta kort ;)

 

 

Jag vet, så jävla irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...