Ferna Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Vad anser ni är det EV+ eller EV- att använda snabbknapparna som finns på exempelvis Svenska spel (3/4 pott, pott, 1/2 pott osv) Alltså om man alltid använder dom knapparna så fort man gör en satsning, EV+ eller EV- ? Hur gör ni? Citera
klanton Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Tänkte försöka mig på en level men sen såg jag att det var nybörjarforumet. Det är ju inte så bra att alltid använda dem, men det är som allt annat i poker: Det beror på. Citera
bossbaver Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Vad anser ni är det EV+ eller EV- att använda snabbknapparna som finns på exempelvis Svenska spel (3/4 pott, pott, 1/2 pott osv)Alltså om man alltid använder dom knapparna så fort man gör en satsning, EV+ eller EV- ? Hur gör ni? Hur menar du? Till skillnad från att beta en annan summa, eler beta samma summa fast manuellt, eller vad? Frågan borde väl snarare vara: Är det Ev+/- att dom öh. taget FINNS? Citera
Ferna Postad 31 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Hur menar du? Till skillnad från att beta en annan summa, eler beta samma summa fast manuellt, eller vad? Precis, det blir ju lite "overbet" om man använder 3/4 pott istället för att döda hans pottodds manuellt varje gång man inte vill ge han pottodds för att syna, då blir ju satsningen lite mindre, men dock smidigare att bara använda snabbknappen! Citera
mattiaz Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Postad 31 Augusti , 2009 om det passar med 3/4 pott eller halvpott är de bra... men den linjen kan bli genomskinlig rätt lätt om man tex börja med fancy bets när man har nuts. dock tänker nog ingen annan på de. när man sitter framför brasan inlindad i en filk och ett glas vin i ena handen såvisst perfekt att använda dem. kan tänka mig att de är +ev sålänge man spelar endel av sina bluffar på samma sätt. själv använder jag dem som reglage och sedan ändrar min betsize manuellt. btw förstår inte exakt vad du menar. Citera
Ferna Postad 31 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2009 om det passar med 3/4 pott eller halvpott är de bra... men den linjen kan bli genomskinlig rätt lätt om man tex börja med fancy bets när man har nuts. dock tänker nog ingen annan på de. när man sitter framför brasan inlindad i en filk och ett glas vin i ena handen såvisst perfekt att använda dem. kan tänka mig att de är +ev sålänge man spelar endel av sina bluffar på samma sätt. själv använder jag dem som reglage och sedan ändrar min betsize manuellt. btw förstår inte exakt vad du menar. Självklart och jo det gjorde du! Citera
bossbaver Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Precis, det blir ju lite "overbet" om man använder 3/4 pott istället för att döda hans pottodds manuellt varje gång man inte vill ge han pottodds för att syna, då blir ju satsningen lite mindre, men dock smidigare att bara använda snabbknappen! Nja, menade mer att det hade varit mer EV+ om fisken inte haft den hjälpen med hur mycket han ska beta.. Kontra vad det hjälper mig. Men det är klart det är smidigt att bara klicka på en knapp för en vettig bet. Citera
Recommended Posts