Gå till innehåll

NL50, floppat set, hur får jag ut max?


Recommended Posts

Som rubriken lyder, hur får jag ut maximalt med pengar i det här scenariot?

Nyligen satt mig ner vid bordet så tyvärr inga reads.

 

UTG ($72.05)

MP ($36.28)

Button ($191.62)

SB ($52.45)

Hero (BB) ($49.50)

 

 

Preflop: Hero is BB with 9h, 9d

 

UTG bets $1.75, MP calls $1.75, Button calls $1.75, 1 fold, Hero calls $1.25

 

 

 

Flop: ($7.25) 10c, 9s, 3h (4 players)

 

Hero checks, UTG bets $7.25, MP calls $7.25, Button fold, Hero?

 

 

Total pot: $21.75

 

Syna eller ställa in det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut inte att du ska dega, betten är bara 7 så om du degar foldar de troligtvis händer som 78 QJ KJ KQ X10. Enda jag ser ngn vettig spelare syna en deg med är starka händer som 910 44, 1010 samt JJ-AA ganska ofta.

 

Om du däremot raisar till 20-26 kan dom fiska med draghänderna och syna sig (nästan) mer eller mindre commitad med exempelvis A10 samt att du trolgitvis får in det direkt mot hans starka händer. Vidare så lämnar du en öppning för att någon kan dega din raise (kanske heltom, kanske TPTK, kanske med drag - vem vet vad som kan hända, ***sterius things happens everyday")

 

Väljer du syn antar jag att du går för en CR på turn, tycker dock endast du ska välja denna linje om:

 

- Du kan läsa händer så bra att du kan lägga din hand om den blir slagen på turn (läsa Fi korrekt)

 

- MP fiskar med med allt inklusive händer som innehåller en 4a och UTG bettar överkort i den situationen...dvs 54 osv kan 2para turn alt. AK osv träffa och ge aktion

 

Personligen hade jag nog generellt sett satt UTG på överpar och MP på drag eller 10a - jag hade nog satsat på att få syn/deg av ngn av dem istället för att låta kungen falla och tiltsyna mot en QJ- hade med andra ord inte försökt spela den "fancy" - men det är ju baserat på den image jag oftast har, är det så att du tror att du får uber-respekt för en raise och dom kanske tom kan folda JJ så är kanske syn att föredra......

 

.....Vidare kanske donkbet funkar om du har något att väga det emot?

 

..Jag säger inte att någon väg är rätt eller fel att gå, förutom deg (ska ju va väldigt speciellt läge för att det ska va bättre spel än en raise imo)

 

Situationen är väldigt intressant och avgörande, vidare är den nog relativt vanligt förekommande. Enda man kan göra är ju att tänka igenom den ordentligt, köra på den väg man tror är bäst och analysera i efterhand - vilket du verkar göra GJ! =)

 

Om man får fråga: Hur gjorde du och vad blev resultatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt höja, förmodligen skeppa det. UTG bettar pott in i 3 pers vilket oftast innebär styrka (om han inte är total spewtard), tror aldrig han foldar överpar här heller. Alla höjningar är commitande för dig så frågan är vad som ser svagast ut, ställa in eller höja till runt 25.

 

Du vill inte att scarecards ska döda din action mot UTG, och du vill inte ge gratiskort till MP (som kan syna ett ställ med massa händer i vilket fall) - ship it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: ($29) 9club.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, MP bets $4, Hero raises to $12, 1 fold, MP calls $8

 

River: ($53) Qspade.gif(2 players)

Hero bets $16, MP calls $15.28 (All-In)

 

Total pot: $83.56 | Rake: $3

 

 

Trots att jag inte suttit vid bordet hade jag känslan av att UTG raisarn med den större stacken av de två var ganska tight av sig och inte bettade tom utan eftersom han dessutom bettade pre UTG faktiskt satt på ett överpar. Kanske trots allt hade varit bättre att ställa flopp då för att inte skrämma iväg honom vid ett scary riverkort. Tyckte dock i stundens hetta att det skulle skrika ut floppat set men kanske han hade tagit det som ett ställ för bra värde på ett drag. Fold equity+odds

 

Jag blev nog för girig helt enkelt och ville inte skrämma iväg dom från potten. Så här i efterhand så är nog check/push flopp bästa alternativet men är väl lätt att vara efterklok.

 

 

UTG foldade btw JJ sa han något jag tror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju förstört alla tänkbara scenarion om att få ut värde i denna hand.

 

Dom jag förespråkar är följande:

 

1. Du reraisar pre flop, och öppningsbetar post, sen tar du det som det kommer, men det verkar inte riktigt vara din stil?

 

2. Du donkbetar rakt ut som föregående talare redan har förespråkat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju förstört alla tänkbara scenarion om att få ut värde i denna hand.

 

Dom jag förespråkar är följande:

 

1. Du reraisar pre flop, och öppningsbetar post, sen tar du det som det kommer, men det verkar inte riktigt vara din stil?

 

2. Du donkbetar rakt ut som föregående talare redan har förespråkat!

 

I ena sidan ringen så har vi filmen Rocky 1 som jag just sett klart för första gången och man verkligen känner hur bra man mår efter att ha sett klart detta underbara mästerverk.

 

I andra sidan ringen har vi dig Ferna som nu lyckas komma och förstöra allt, inte bara en allmänt fin natt med goda utsikter for en trevlig plussession utan du har också satt mig på livstilt och har också fått mig till att allmänt hata både dig och dina åsikter... förstar fanimej inte hur du lyckas med en sådan sjuk bedrift! LIVSTILT!!! :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ena sidan ringen så har vi filmen Rocky 1 som jag just sett klart för första gången och man verkligen känner hur bra man mår efter att ha sett klart detta underbara mästerverk.

 

I andra sidan ringen har vi dig Ferna som nu lyckas komma och förstöra allt, inte bara en allmänt fin natt med goda utsikter for en trevlig plussession utan du har också satt mig på livstilt och har också fått mig till att allmänt hata både dig och dina åsikter... förstar fanimej inte hur du lyckas med en sådan sjuk bedrift! LIVSTILT!!! :ola:

 

 

Varför inte älska mig? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte älska mig? :shock:

 

Du som person är väldigt älskvärd. Lite som den slöe kompisen man fick släpa runt på till man en dag tröttnade och dissade. Tillstlut visade sig att saknaden efter den slöa kompisen blivit stor, men då vill han inte ha dig tillbaka :cry:

 

Du som pokerteoretiker är ju dock sibirien(iskall), och gör nog bättre i att läsa och analysera i det tysta ett tag till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som person är väldigt älskvärd. Lite som den slöe kompisen man fick släpa runt på till man en dag tröttnade och dissade. Tillstlut visade sig att saknaden efter den slöa kompisen blivit stor, men då vill han inte ha dig tillbaka :cry:

Du som pokerteoretiker är ju dock sibirien(iskall), och gör nog bättre i att läsa och analysera i det tysta ett tag till?

 

Jo det har du väl nog rätt i, men så länge man inte skäms och har ett öppet sinne kan man väl fortsätta skrika ut högljutt väl? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[/b]

 

Jo det har du väl nog rätt i, men så länge man inte skäms och har ett öppet sinne kan man väl fortsätta skrika ut högljutt väl? :-)

 

Nej, när folk ställer frågor angående pokerhänder på ett pokerforum så tycker jag att man håller käften såvida du inte är väldigt säker på din sak. Det ger mer korrekta analyser, och frågeställaren kan ju faktiskt lära sig något. Desinformation i dessa lägen kan vara skadligt, och när allt kommer omkring så är det ju faktikst pengar vi spelar om.

 

Lyssna, tänk & lär! sen prata, i den ordningen!

 

Jag tror duktiga teoretiker skiter i att posta analyser/kunskap mer och mer p.g.a att fiskbruset runtomkring är alldeles för stort, och det är väldigt tråkigt. Dumma sig kan man göra i folks dagböcker däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, när folk ställer frågor angående pokerhänder på ett pokerforum så tycker jag att man håller käften såvida du inte är väldigt säker på din sak. Det ger mer korrekta analyser, och frågeställaren kan ju faktiskt lära sig något. Desinformation i dessa lägen kan vara skadligt, och när allt kommer omkring så är det ju faktikst pengar vi spelar om.

 

Lyssna, tänk & lär! sen prata, i den ordningen!

 

Jag tror duktiga teoretiker skiter i att posta analyser/kunskap mer och mer p.g.a att fiskbruset runtomkring är alldeles för stort, och det är väldigt tråkigt. Dumma sig kan man göra i folks dagböcker däremot.

 

 

Okej då :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...