Gå till innehåll

manges Fullring DB


-mange-

Recommended Posts

Då var det dags att skriva lite dagbok då, har var nära att börja tidigare några ggr tidigare, men aldrig blivit av..

Startar dagbok mest för att få upp motivationen att spela lite mer händer än jag tidigare gjort och få lite feedback på HHs mm.

 

Har väl lirat poker från och till sen 2005, men började lite mer seriöst förra året i april typ med 600$ på Full Tilt och NL50 FR, nötte en hel del på NL100 där tills hösten då ja hade uppehåll och pluggade istället.

Hoppade in på Stars i slutet på december 2008 och körde till mitten av mars 24 bord på NL100. Tanken var att april-december spela 24 bord på NL200 och bli SNE i år, men jag spelade lite för mkt, och brände ut mig typ :roll::oops: klarade heller inte av att anpassa mig till det lite aggressivare spelet på NL200, så jag la ner tankarna på SNE.

 

Kör nu 6-12 bord på FT och Party istället där jag tycker motståndet är mkt enklare än Stars.

 

Är medlem på några av träningssidorna och kollar en del videos mm mest FR men även en del 6max och HU, och allt om "mental game" som jag hittar, har inget problem med tile eller så men gillar de videorna ändå :D

 

Spelar just nu på NL100-NL400 FR och gärna deep-borden på Full Tilt och oftast på 100-nivån om det blir HU/6max/PLO.

 

hmm vet inte va man ska sktiva mer.. fråga gärna om ni undrar ngt.

 

Kommer inte skriva screen name på de olika sidorna, men nickar samma som här på svenska spel ifall ngn har spelat 2,5/5 FR med mig för länge sedan får ni gärna säga hej ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar igång direkt med en små intressant hand som jag spelade för några dagar sedan.

 

Party Poker $200 No Limit Hold'em - 7 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (UTG+1): $449.80

MP: $200.00

CO: $200.00

BTN: $331.25

SB: $592.18

BB: $66.33

UTG: $199.01

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG+1 with Aheart.gif Qspade.gif

UTG calls $2, Hero raises to $9, 2 folds, BTN calls $9, 2 folds, UTG calls $7

 

Flop: ($30.00) Adiamond.gif 3spade.gif 8club.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets $21, BTN calls $21, UTG folds

 

Turn: ($72.00) Aspade.gif(2 players)

Hero bets $44, BTN calls $44

 

River: ($160.00) 7club.gif(2 players)

Hero ???

 

BTN är 17/14/2 med 3bet=4,4% över ett stort sample. UTG är en stor fisk, så kanske att BTN inte 3betade för att hålla kvar honom i potten.

 

Tankar om turn- och riverspelet uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar igång direkt med en små intressant hand som jag spelade för några dagar sedan.

 

Party Poker $200 No Limit Hold'em - 7 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (UTG+1): $449.80

MP: $200.00

CO: $200.00

BTN: $331.25

SB: $592.18

BB: $66.33

UTG: $199.01

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG+1 with Aheart.gif Qspade.gif

UTG calls $2, Hero raises to $9, 2 folds, BTN calls $9, 2 folds, UTG calls $7

 

Flop: ($30.00) Adiamond.gif 3spade.gif 8club.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets $21, BTN calls $21, UTG folds

 

Turn: ($72.00) Aspade.gif(2 players)

Hero bets $44, BTN calls $44

 

River: ($160.00) 7club.gif(2 players)

Hero ???

 

BTN är 17/14/2 med 3bet=4,4% över ett stort sample. UTG är en stor fisk, så kanske att BTN inte 3betade för att hålla kvar honom i potten.

 

Tankar om turn- och riverspelet uppskattas.

 

b/f

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde lite FTP idag, gillar deras nya NL200 med ante, blir lite lösare spel och extrapengar när man själ mörkar av alla nits :lol:

 

Nattens pass slutar -300$ losade 3st coinflipps där jag hade TT, TT och JJ i BTN vs Blind eller Blind vs Blind, mot ganska agggro FIs. Brukar inte skicka in degen med TT/JJ men det kändes rätt dessa gånger och det blev lite väl löst när det är nästan 3bb extra i potten att stjäla :roll:

 

Dagens hand, ett av borden blir shorthanded. Jag har spelat en del HU när ett bord startade med FI i handen, tycker inte han verkar speciellt duktig och har lite callstation-tendenser. Han har även 3betat ganska mkt de senaste händerna då jag öppnat, och jag har bara haft SC och sånt så jag har inte velat 4beta med så djupa stackar.

 

Handen spelar väl sig själv egentligen det ända man kan fundera över är bet-sizingen.. kan inte sätta honom på ngn hand direkt, men försöker representera ett bustat färgdrag ifall han skulle ha ngt som AQ eller hitta synen med QJ eller va han kan tänkas ha...

Kanske borde betat mindre, ~200$, men var rädd för att det skulle se ut som en valuebet för mkt...

 

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em $0.30 Ante - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $426.95

BB: $668.75

CO: $416.05

Hero (BTN): $661.80

 

Pre Flop: ($4.20) Hero is BTN with J :spade: T :spade:

1 fold, Hero raises to $7, 1 fold, BB raises to $30, Hero calls $23

 

Flop: ($62.20) 8 :heart: 9 :diamond: Q :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $44, BB calls $44

 

Turn: ($150.20) 7 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $122, BB calls $122

 

River: ($394.20) A :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $315, BB requests TIME, BB folds

 

Final Pot: $394.20

Hero wins $392.20

(Rake: $2.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

b/f

 

mm, såg själv inte vad han kunde ha som jag slår, men att betta för att få honom att folda AQ är ju en tanke.

 

Tror att han skulle höja turn med alla kåkar efter som vi har ganska djupa stackar och folda alla andra PPs, då återstår Ax; finns väl 3xAQ, 4xAK, 1xATs och 1xAJs.

Tror inte han synar med ngt annat preflop, kanske inte ens ATs och AJs.

 

Så kanske en bet på ~70 för att folda ut AQ är optimalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, såg själv inte vad han kunde ha som jag slår, men att betta för att få honom att folda AQ är ju en tanke.

 

Tror att han skulle höja turn med alla kåkar efter som vi har ganska djupa stackar och folda alla andra PPs, då återstår Ax; finns väl 3xAQ, 4xAK, 1xATs och 1xAJs.

Tror inte han synar med ngt annat preflop, kanske inte ens ATs och AJs.

 

Så kanske en bet på ~70 för att folda ut AQ är optimalt?

 

Ett stort lol på allt detta. Hoppas verkligen du skämtar för annars är det tyvärr mkt sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...