schumme Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 Har någon av er ork? Vore så schysst =) Om det är en dator avsedd endast för poker så tycker jag att en skaplig standarddator räcker. Det enda som behövs är ett grafikkort med dubbla skärmuttag. Det finns moderkort med både VGA, DVI och HDMI idag så man slipper köpa separat grafikkort också, det körde jag och då hade jag två stycken 2048x1184 skärmar inkopplade. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LarsLarsson Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 Om det är en dator avsedd endast för poker så tycker jag att en skaplig standarddator räcker. Det enda som behövs är ett grafikkort med dubbla skärmuttag. Det finns moderkort med både VGA, DVI och HDMI idag så man slipper köpa separat grafikkort också, det körde jag och då hade jag två stycken 2048x1184 skärmar inkopplade. Har du lust att länka till en sådan här skaplig standarddator så vore det guld kompis Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 Har du lust att länka till en sådan här skaplig standarddator så vore det guld kompis Typ nåt sånt här borde väl funka. Det var dock länge sen jag sysslade med datorbygge så jag reserverar mig för eventuella fel http://www.xcore.se/product.html?product_id=191238 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 21 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 kom på innan när jag var ute och handlade hur kul jag tyckte det var med att ni kallar lvl för farfar. lul Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 21 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 gillar inte turnraise med KQ. borde finnas massvis med bättre händer att vända till bluff. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 JTs och 33-55 hade jag börjat med i bluffrangen isf pga dom blir äckliga att syna turn och spela riv oop. problemet för mig är dock att jag kommer gå C/C hela vägen med mitt stål/halvstål, och sedan CRAI en del rivrar. pre och flop är jag helt med dig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 33-55 lär vi väl dock inte ens ta oss till turn med? Raisa inte kåkar på turn så håller du rangen vid och fin. Så kul är det ju inte att raisa turn och potentiellt dra dött om du nu utöver kåkarna ska göra det med en sån här hand. Helt värdelöst imo. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 33-55 lär vi väl dock inte ens ta oss till turn med? Raisa inte kåkar på turn så håller du rangen vid och fin. Så kul är det ju inte att raisa turn och potentiellt dra dött om du nu utöver kåkarna ska göra det med en sån här hand. Helt värdelöst imo. missade knappens mellansyn så mja då försvinner allt under sjuan det har du rätt i. som sagt så går jag aldrig på CR här med nuts så vill ju inte skapa obalans. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SasaMatic Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 ingen donkrange på den brädan tycker. 3bet är inte heller skithett Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KokainTe Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 Gjort lite moves mot regs idag, tar 2 händer här: Fi är reg av det aggressivare slaget, men verkar tänkande och kapabel av att göra laydowns. Inte överglad över att brädan är parad, men men, drar vi dött här får de va så.. Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1349019 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BB: $501.94 UTG: $1013.13 CO: $1150.21 BTN: $670.32 Hero (SB): $1956.46 Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with Q K 1 fold, CO raises to $17.50, BTN calls $17.50, Hero calls $15, BB calls $12.50 Flop: ($70.00) 2 2 7 (4 players) Hero checks, BB checks, CO bets $55.00, BTN calls $55, Hero calls $55, BB folds Turn: ($235.00) 6 (3 players) Hero checks, CO bets $110.00, BTN folds, Hero raises to $320, CO folds Final Pot: $455.00 Hero wins $210.00 (Rake: $11.37) hand 2: Tar denna istället, lite intressantare: fi spelar 34/29/11, har tidigare sett honom skjuta 2 gator på liknande bräda för att sedan ge upp på river, solklar fold river eller? Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1349023 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Hero (BTN): $1238.74 SB: $2005.82 BB: $447.21 UTG: $532.48 CO: $291.04 Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with A Q 2 folds, Hero raises to $11.50, SB raises to $63, 1 fold, Hero calls $51.50 Flop: ($130.00) Q 9 J (2 players) SB bets $97.50, Hero calls $97.50 Turn: ($325.00) 6 (2 players) SB bets $243.75, Hero calls $243.75 River: ($812.50) J (2 players) SB bets $406.25, Hero folds Final Pot: $812.50 SB wins $406.25 (Rake: $15.00) Hand 1 tycker jag är helt okej spelad mot en aggro fi som förmodligen bettar 88-AA och kanske även några lägre färgdrag på det sätt han gjorde här. Om fi som du säger är kapabel till laydowns så lär han folda ut dessa händer den absoluta majoriteten av gångerna då de enda riktiga monstren fi kan sitta på är 22,77 eller A2s, och då det var 4 spelare till floppen blir det samtidigt lättare för oss att reppa stål( och därmed folda ut hans förmodade överpar). Hand 2 är knepig. Om fi hade haft vanlig 200bb stack hade jag nog 4-bettat/synat push när han 3-bettar 11 procent då jag personligen tycker det är skönare att skicka in pre med AQ mot sån bred range än att försöka sätta fi på en hand i 3-bettad när rangen innehåller allt från SC, höga kort å medelhöga till höga pockets. 300bb är det ju lite overkill så syn pre å syn flopp e super standard. Sen brukar jag gilla att bestämma mig på turn att om vi synar turn å river blankar så synar vi även river. Särskilt mot folk med 11 procent 3-bet känns det som att man får syna ner här, men med din specifika read så vettifan. Har du sett fi:s 3-barrel i 3-bettade gå till showdown någon gång innan så du vet ifall han tillhör den typen som är polariserad eller balanserar? Hade nog gråtfoldat till slut... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 att dega AQo pre 200bb är not good pokerz imo... c/c turn i hand 1, vill du ha donkrange så ha den på riverz hand 2 känns väl standard även om att man intalar sigsjälv att man vill vika turn eller syna även river om man synar turn. hate that Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KokainTe Postad 22 Juni , 2011 Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 att dega AQo pre 200bb är not good pokerz imo... c/c turn i hand 1, vill du ha donkrange så ha den på riverz hand 2 känns väl standard även om att man intalar sigsjälv att man vill vika turn eller syna även river om man synar turn. hate that Dega 200bb pre med AQ e givetvis vid blindsbattles eller dylikt mot riktigt aggro spelare (kanske 4-5 stycken spelare på 2-4), som man imo får pusha mot med jj+, AQ+ pre för att balansera. Eller hur gör du med riktigt aggro spelare (10 procent 3-bet och uppåt)? Synar du deras 3-bet i position med allt förutom AA/KK och random 4-betsbluffar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 22 Juni , 2011 Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 Många intressanta synpunkter om händerna, uppskattas! Kollade precis på Limitless, fantastisk känsla man får av den filmen när man upplevt liknande eurofori. Vill gå och skita nu men har slut på toapapper så blir väll en rulle till sen dra sig iväg till sovlägenheten för att skita och sen sova. såg den ikväll också och tyckte den var riktigt bra. Eventuell spoler; Schysst slut förväntade mig en moralkaka. Tycker att Rooney slår huvudet på spiken ganska bra vad gäller KQ, har väl inget att säga om AQ direkt ser standard ut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hankie123 Postad 22 Juni , 2011 Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 Varför skulle vi vilja 4betta och få in AQs pre när vi får spela en sån fin hand i pos? Är ju jättejätte given syn pre även 100bb imo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 22 Juni , 2011 Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 Dega 200bb pre med AQ e givetvis vid blindsbattles eller dylikt mot riktigt aggro spelare (kanske 4-5 stycken spelare på 2-4), som man imo får pusha mot med jj+, AQ+ pre för att balansera. Eller hur gör du med riktigt aggro spelare (10 procent 3-bet och uppåt)? Synar du deras 3-bet i position med allt förutom AA/KK och random 4-betsbluffar? Shippar du JJ+,AQ+ 200bb kommer plötsligt din "värderange" innehålla ett bra gäng bluffar, för att inte tala om att du kanske vill 4b bluffa också? Vad sägs som att inte ha någon 4b range alls i position som standard? Hur som hamnar AQ i synrangen även med 4b, du kommer ju må förbannat dåligt när han kommer över toppen och att 4b shova 200bb är ju bara riktigt sjukt. Jag bryr mig inte supermycket om en spelare har 10% 3b, beror väl lite på sample osv men kommer kanske försvara bredare än standard och anpassa mig lite postflopp till en vidare range. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 22 Juni , 2011 Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 såg den ikväll också och tyckte den var riktigt bra. Eventuell spoler; Schysst slut förväntade mig en moralkaka. svindålig ju Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 22 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 22 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 a Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts