Gå till innehåll

Emilio_15 + hangaround


emilio_15

Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tacosfarsan är nöten ju. riktigt grym fast han gillade obv reb lite mer. den skötsamme och intelligenta sas, han fatta ju dirr att det inte är så bra att hänga med mig:oops:

 

haha, inte så säker på det faktiskt. Tacosfarsan gillar allt med sport och du hade nog en fördel i att du gått fotbollslinje :S

 

Jag har ett bättre förslag, börja månadsspara så snabbt du kan i Avanza Zero. Flytta alla dina sparpengar dit, och rör inte någon annan fond (+ kasta bort dina inloggningsuppgifter) fram till att jag startar upp en egen!

 

Jag ser egentligen ingen anledning till att dra in ytterligare ett riskmoment i ditt liv, genom att spara i fonder vilka du exponeras mot länder du förmodligen knappt kommer ha något att göra med under resten av ditt liv, och dessutom betala feta avgifter på det. Jag säger inte att jag misstror utvecklingen i ex.v. Kina eller Indien, men faktum kvarstår dock att ingenting nödvändigtvis blir bra bara för att det är "the next big thing". Har inte förmåga att bedöma kinesiska börsen generellt ex.v. tillräckligt bra i dagsläget, och inte heller uthålligheten i de företag som är noterade där (annat var det för 1,5 år sedan, då kunde vemsomhelst se att börsen där hade en totalt orimlig värdering).

 

I mina ögon blir det bättre då att exponera sig mot den svenska valutan och svenska företag primärt ifall du som jag planerar att bo här nu och framöver, även om många av våra största företag har sin business framförallt i utlandet.

 

Japp, var inne på avanza zero förut och givetvis är det intressant och kommer nog slänga in en del där i framtiden. Saken är att jag varit för lat då man måste öppna nytt konto osv då den ju bara går att komma åt från deras hemsida.

 

Vill dock gärna inte köra allt där då jag tycker det är lite för segt om den står stilla under en längre period (gillar varians :)). Klart inte alla "next big thing" kommer lyckas och är väl rätt troligt att något faller ganska rejält kanske, men kan ju hoppas att nån annan då går bra som kan täcka förlusterna.

 

Angående avgifter så om man räknar med att plussa lite så är det jag kör nu bra mycket bättre så sätt. Visst, avanza zero är ju helt gratis, men du måste ju skatta för vinster vilket inte jag behöver i min. Avgifterna är istället 1.25% per år, men så länge ens kapital ökar med några prollar blir det ju mindre kostnad än i avanza.

 

Upp €150 idag :shock: Får firas till helgen med dagboksvänner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående avgifter så om man räknar med att plussa lite så är det jag kör nu bra mycket bättre så sätt. Visst, avanza zero är ju helt gratis, men du måste ju skatta för vinster vilket inte jag behöver i min. Avgifterna är istället 1.25% per år, men så länge ens kapital ökar med några prollar blir det ju mindre kostnad än i avanza.

Lol bluwwedonk :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart är det du har pengar i nu som var skattefritt bluwwe? =) Borde också börja med sånt där.

 

kapitalförsäkring

 

Avanza zero går väl att komma åt överallt? Kör den sen i kapitalförsäkring för skatten..

 

visste inte det, men tror inte jag komemr åt den från min iaf :( Får kolal upp dock

 

Lol bluwwedonk :-D

 

:oops:

 

buzz med fhaugen och consp å han stjej nu. Mkt prestige obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade lite med zumsar nu vilket fick mig att tänka. Redan tidigare i veckan tog jag break med tjejen och tog något slags pokerbreak när det gäller spel. Men efter helgen hos haugen nu så ska jag försöka hålla mig borta helt från pf.nu och pt.org. Kommer inte bli lätt men vore otroligt skönt....satsa på IRL 2-3v eller så. För att sedan komma tillbaka och grinda riktigt hårt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade lite med zumsar nu vilket fick mig att tänka. Redan tidigare i veckan tog jag break med tjejen och tog något slags pokerbreak när det gäller spel. Men efter helgen hos haugen nu så ska jag försöka hålla mig borta helt från pf.nu och pt.org. Kommer inte bli lätt men vore otroligt skönt....satsa på IRL 2-3v eller så. För att sedan komma tillbaka och grinda riktigt hårt :-)

 

låter gött! :D. funderar själv på thailand 4v för att slippa misären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går rykten om att du fått godkänt av honom på snyggskalan efter din rosavita outfit och numer är kvalificerad att hänga med honom 8-)

 

Hahah ja den outfiten va stekig! Emlan lurade mig först att det var Jkk, hemskt förvirrad över vem som är den egentliga stekaren

 

Men ja det är då tamefan dags att komma iväg på lite roligheter :) Så stört kul med såna här resor. Amsterdam dessutom liksom :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah ja den outfiten va stekig! Emlan lurade mig först att det var Jkk, hemskt förvirrad över vem som är den egentliga stekaren

 

Men ja det är då tamefan dags att komma iväg på lite roligheter :) Så stört kul med såna här resor. Amsterdam dessutom liksom :mrgreen:

 

Kalle är den riktiga stekaren :cry:

 

Amsterdam! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter gött! :D. funderar själv på thailand 4v för att slippa misären.

 

Jag, hahoop och en polare sticker nästa måndag! Är du cool och inte alltför högljudd när du grindar är du välkommen <3

 

Vi börjar med två veckor bootcamp med träning och grind på schemat i bangkok (ingen standard-knulla-thaiare-varje-kväll-för-att-man-inte-kan-få-något-här-hemma-resa m.a.o).

 

Efter det blir det hus i phuket i två veckor. Där ska det åkas Jetski och slappas, typ. Till phuket kommer även lillebror + lite icke pokerspelande polare ned, så det lär barka åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...