Gå till innehåll

3bet-size deep i MTT


Recommended Posts

Typ 3-4x, det lär knappast spela nån större roll för vår framgång.

Eftersom tråden från början handlade primärt om just sizen på trebet i den givna situationen, så undrar jag hur mycket folk påverkas och hur när vi har en synare före vi själva skall raisa. Många anser att raisen ex i hand 1 är lite för stor (typ 3x). Hur förändras då läget (betsizen) om vi före oss har en synare (med en ganska djup stack).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom tråden från början handlade primärt om just sizen på trebet i den givna situationen, så undrar jag hur mycket folk påverkas och hur när vi har en synare före vi själva skall raisa. Många anser att raisen ex i hand 1 är lite för stor (typ 3x). Hur förändras då läget (betsizen) om vi före oss har en synare (med en ganska djup stack).

 

OK, om vi snackar 3betsize preflop som OP postade tror jag det är skit samma. Med 3bettet har vi redan definierat att vi inte kommer vika mot en eventuell push då de är semishort i båda två exemplen. En trebetsfold finns liksom inte mot dessa stackar och det lär de veta om.

 

Om vi däremot möter en större stack som kallsynat mellan är det mer intressant med sizen men tror heller inte det kommer vara superavgörande. Snarare är det mer intressant vad han spelar för range och hur synfiskig han är. Sätter jag honom på en snäv stark range kommer jag få betalt, sätter jag honom på en bred range kommer jag vilja betta tillräckligt hårt för att få den någorlunda definierad. 4x kan jag tänka mig är en vettig raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför shovar man inte KK? FI har ju mer eller mindre autosyn efter raise? Dvs, jag hade tryckt in.

 

AA känns som ett bra läge att syna, annars hade jag tryckt, ger inte den typen av raise som nu görs intrycket av väldigt mycket styrka? I båda fallen har ju FI ändå bara beslut för hela stacken att fatta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av Donorb Visa inlägg

Varför shovar man inte KK? FI har ju mer eller mindre autosyn efter raise? Dvs, jag hade tryckt in.

därför att det finns spelare bakom som sitter 50bb djupt.

 

OK, vad gör man om man återhöjer och en av de djupstackade slår om igen? Svårt o se att man viker KK...Återhöjer igen eller synar av för att se flop? Jag shovar nog efter reraisen från den djupstackade...

 

Dessutom borde väl det finnas ett värde i en shove pre mht att i min värld skriker betsizen som är gjord i exemplet styrka, medan en shove istället skriker isolering, antar att vi vill få in deg preflop här?

 

Ofc spelar jag förmodligen i billigare turrar än er där tankesättet skiljer sig :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uh, varför

Tänker i alla fall som så att om vi flattar KK ökar chansen för att få med oss en till spelare i potten då vi stitter tidigt och har många djupa stackar bakom. Kanske är fel tänk av mig men vill ogärna släppa in en ytterligare spelare som får position på oss och där eventuella brädor med A kan bli besvärliga att spela. Dock få brädor som skrämmer oss men känns bättre att 3beta KK i tidig pos. än att flatta handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, vad gör man om man återhöjer och en av de djupstackade slår om igen? Svårt o se att man viker KK...Återhöjer igen eller synar av för att se flop? Jag shovar nog efter reraisen från den djupstackade...

 

Dessutom borde väl det finnas ett värde i en shove pre mht att i min värld skriker betsizen som är gjord i exemplet styrka, medan en shove istället skriker isolering, antar att vi vill få in deg preflop här?

 

Ofc spelar jag förmodligen i billigare turrar än er där tankesättet skiljer sig :roll:

 

vi får in det

 

fel

 

nej, du spelar troligen lägre för att du gör fler tankevurpor än dom som spelar högre och därför helt enkelt är för dålig för att slå högre nivåer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av Donorb Visa inlägg

OK, vad gör man om man återhöjer och en av de djupstackade slår om igen? Svårt o se att man viker KK...Återhöjer igen eller synar av för att se flop? Jag shovar nog efter reraisen från den djupstackade...

 

Dessutom borde väl det finnas ett värde i en shove pre mht att i min värld skriker betsizen som är gjord i exemplet styrka, medan en shove istället skriker isolering, antar att vi vill få in deg preflop här?

 

Ofc spelar jag förmodligen i billigare turrar än er där tankesättet skiljer sig

 

vi får in det

 

fel

 

nej, du spelar troligen lägre för att du gör fler tankevurpor än dom som spelar högre och därför helt enkelt är för dålig för att slå högre nivåer

 

"Fel" kan ju kräva en förklaring.

 

Tankevurpor gör jag säkerligen hela tiden. När någon påtalar det brukar jag dock få dennes förklaring på tankevurpan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 skulle jag flatta. Vill inte ha någon 3bets-range UTG2 mot UTG1 då det ser löjligt starkt ut. Detta ger också resten av spelarna en chans att pusha. Inte hela världen om någon synar bakom då vi nästan alltid leder här och är deep nog att kunna komma ur handen på en jobbig flopp, samt få bra betalt av floppade toppar/drag etc.

 

Hand 2 skulle jag pusha eller syna. Aldrig 3betta. Synar jag går jag för checkpush på nästan alla floppar med tanke på effektiva stackar. Pusha skulle jag göra om jag gjort flera repush från BB mot lateraise tidigare på bordet och då självklart repusha AA för att balansera rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...