Gå till innehåll

Buffes augusti


Buffe

Recommended Posts

Blev bara fyra turneringar idag pga tidsbrist.

 

Nr1: 13$ NL KO

Resultat: 43 av 90

Kommentar: Inget särskilt. Folk var ganska dåliga. Gör en medioker riversyn när jag åker då jag checkar för att induca bluff. Tyvärr har han träffat stegen (men inte färgen som inte kom).

 

Nr2: 26$ NL KO

Resultat: 31 av 90

Kommentar: Backar lite i början men jobbar upp mig med bra spel. Ställer in med 55 med 15xbb när det är 4 limpers. Får call av AJos med 10xbb som träffar och plötsligen är jag short. Dubblar en gång men det räcker inte då jag åker med AQos mot KK pre.

 

Nr3: 22$ NL Turbo

Resultat: 17 av 112

Kommentar: Bubblan! Börjar att backa en del mot en horribel snubbe som är ny på sajten. Jag bettar med 88 på 247-flop och 4-turn. Han synar. River är 9 och jag checkar till honom för induce och kontroll. Han bettar pot och jag synar. Han har T9s (inget färgdrag var ute). Excellent play. Jobbar upp mig efter vältimad aggression men torskar tyvärr en viktig flip nära bubblan med 88 mot AJ. Jobbar mig ändå tillbaka till 10xbb och när vi är 17 kvar (12 cashar) pushar en aggro big stack mot mig från sb när jag är bb. Jag har T9os och tycker att det värt en chansning (borde typ flipa) för att ligga riktigt bra till och säkra bra cash. Han har J7s som håller. Synd.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 11 av 45

Kommentar: Semi-bubbla. Låg lite över average när CO tripplar och knapp synar. Jag har 22 på bb och perfekt squeeze-läge (båda kan vika pga deras stora stackar). Jag ställer alltså. CO viker sig föga oväntat men knappen tar syn med AQs. Han floppar Q och jag förlorar därmed 15k-flipen. Har sen 3xbb och ställer in med Q4s som sb och bb synar med 95. Han rivrar 9 och jag åker. Attans.

 

Dagens resultat: -87$

 

Två bubblor efter aggressivt spel och missade stora potter. Sånt som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turren där du trycker med 15 bb med 55 efter limpers... hmm... Jag går i tankarna att detta ändå är ett ganska vanligt spel. Är det någon som limpat in tidigt kan jag tänka mig att det är tokigt vanligt att de har och synar dig med AJ, AQ, 88 och uppåt. Tycker inte spelet är direkt dåligt, men risken att bli synad är stor, men eftersom du har 50% mot det mesta så är det ju ett bra spel du gör. Men det som är intressant här är att det måste vara rätt bra att limpa en hand som AQ utg med 10 bb istället för att trycka. Trycker du får du förmodligen inte call av AT t ex, men däremot om du limpar kan AT höja. Det är ju som bekant oftare svaghet än styrka när en liten stack limpar in (?)...

 

En turre har jag lite svårt för:

Du hade alltså 10bb, T9os på bb och synar en allin? Spelar det någon roll att killen var aggro egentligen? Jag menar, du synar ju för att du som bäst har 50% men troligtvis har du sämre. Har svårt att tro att detta är bättre än att folda och pusha med randomkort handen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på knappen med 55, limp är ofta svaghet, får jag call är det väldigt troligt en flip och antar var med. Högre pockets än mina raisar väldigt ofta pre så jag var inte jätterädd för det. Om någon limpar med 10xbb så är den ofta svag så den var jag inte jätterädd för heller. Jag tror spelet är bra. Hade dessutom inte spelat många händer så min cred på bordet borde varit bra.

 

T9os är marginell. Vill betona att fi var RIKTIGT aggressiv och pushar med any mot mig. Dessutom var övriga fi på bordet aggressiva och hade synat min nästa push (säg nästa hand) med mediokra händer. Jag kände att jag behövde bygga stack och då förmodligen casha helt okej vid vinst. Det säkra är att lägga den, ha kvar 9xbb och hoppas på en hand nästa varv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade huvudvärk ikväll så jag tvingade mig själv att spela några turneringar fast jag egentligen inte var sugen. Bra gjort.

 

Nr1: 9$ NL SH Satellit

Resultat: 2 av 5

Kommentar: Spelar typ en hand. Har 66 på sb och en kille från knappen limpställer för att isolera mot en all in. Jag synar och är uppe mot AA som håller.

 

Nr2: 11$ NL SH

Resultat: 136 av 303

Kommentar: Folk var dåliga och jag träffade inte så bra. Vek top-par mot uppenbar styrka någon gång. Låg lite under average när jag synar en utg-trippling med 78os. Flop är 356 med färgdrag och jag checkraisar cb. Som ställer in. Jag anar överpar men det kan även vara ett tokmongo. Tar synen då jag var villig att chansa i denna turnering. Han har KK som håller.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 2 av 45 = 270 $

Kommentar: Rullade på fint. Låg lite över average större delen av tiden. Kom in som mittstack på FT. Vann en viktig hand då sb ställde in mina 10xbb på bubblan. Jag hade KK och var uppe mot AJ. Låg bra till top-tre och var mycket bättre än de två övriga. Blev HU mot en toksopa vars bluff jag synat ner tidigare så han var arg på mig. Tyvärr klonkade han händer och vann till slut. Synd.

 

Nr4: 26$ NL KO

Resultat: 1 av 90 = 576 $ (plus bara 2 KOs)

Kommentar: Började med att syna bort en stor del av stacken med TT mot AJ som träffat A (och J på river). Fick sen jobba upp mig och gjorde det bra. Trivs verkligen med mitt bubbelspel och kom in på FT med okej stack. Byggde stadigt stack med aggressivt och bra spel (har lagt upp en HH som exempel). Fick sen massa händer och köpte blindsen men fick tyvärr aldrig mothugg. Är solklar chiplead när vi är tre kvar och förlorar tyvärr en jättepot med J8s då floppen är 36J med mitt färgdrag. Turn kommer en till trea och först då bettar jag och får syn. River är K i min färg och fi pottar ut. Jag ställer så klart in och han synar med Q-hög färg.... Får sen en tacksam double-up med AA mot 22 som ställer in mig och sen leker jag bort dem.

 

Dagens resultat: +795$

 

Ja, vad säger man? Är ganska nöjd faktiskt. Borde verkligen spela mer. I morgon, då jävlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att du framför allt borde lira mer 90 KOs

 

Träffade en kille igår som ska vara med i bowlinglaget, som spelar ungefär på våra nivåer på ftp ("solidAA"). Han sa att av alla 90-pers-KOsen så var 26$ lättast. :-) Återstå att se om det är rätt, men... Nu ska jag kolla hans stats på opr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

solidAA har jag mött några gånger tror jag tyckte han var okej, hans stats var ju bra också.

 

Det är ett antal regulars jag stöter på både på 90orna och 45orna. Många av dem är faktiskt rätt bra. Generellt sett är kvaliteten på dessa turneringar klart högre än exempelvis vanliga 11dollars-turneringar. Tycker jag iaf. Jag antar att mitt spel passar ganska bra till att möta "ganska duktiga" spelare då jag tycker att de är lättare att läsa. Mot sämre spelare kan jag lustigt nog få mindre edge.

 

Att jämföra med CC är riktigt svårt. Där är ju alltid typ 20 st i en turnering fiskar, dock stöter man på regulars även där. Jag skulle nog säga att kvaliteten är högre på en vanlig 90a på FTP, om inte annat för att de är mycket aggressivare och svårare att köpa ifrån. Problemet med CC är att man har så jäkla liten stack att jobba med från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så mycket poker som jag tänkt idag. Ändå okej.

 

Nr1: 26$ NL

Resultat: 34 av 45

Kommentar: Ligger average när jag CO-tripplar med QJos. Får syn av bb som täcker mig. Flop är 49J med färgdrag. Jag cbar och blir miniraisad till 400. Har 1500 kvar själv och väljer pushen då någon annan raise känns fånig. Vill inte ge honom korrekta odds för att jaga färg heller. Han instasynar med 96 med färgdrag. Turn är nia, river blank. Jag åker.

 

Nr2: 9$ NL

Resultat: 87 av 134

Kommentar: Åh herregud vilka sopor. Ligger på startstack när jag plockar upp AA på knappen. UTG ställer in med 20xbb och en snubbe synar i sen pos. Jag ställer in med 20xbb till och sena snubben synar. UTG har AJos och den andra JTs... River ger AJ färg och jag går plusminusnoll på den. Jag utglimpar lite senare 99 och får en limper efter mig. Pos efter ställer en snubbe med 20xbb. Jag tar synen och har 15xbb bakom då jag räknar med att den andra limpern viker. Han ställer in mig. Jag synar såklart. Första pushern har AKos, andra K6s (!!!). Flop kommer K :), jag åker.

 

Nr3: 26$ NL KO

Resultat: 39 av 90

Kommentar: Började sådär men jobbade mig upp med några KOs. Låg bra till innan jag förlorade stor pot med A7 mot AJ där båda fick två par (kom alltså både A, J och 7), svår att komma ifrån men var nära folden. Var dock kvar men åkte lite senare som short.

 

Nr4: 11$ NL

Resultat: 149 av 657

Kommentar: Spelade tight och lugnt. Backade lite när jag foldade ner mig. Plockar upp KK på CO med 10xbb och väljer att trippla för att uppmuntra till resteal. SB synar och bb raisar lite varpå jag ställer. Båda synar. Flop Q94 och sb minibettar och bb callar. Turn 3 och samma sak. River 2 och sb bettar ut mindre än halv pot och bb ställer. Sb foldar. BB har A5os... Lövly.

 

Nr5: 26$ NL

Resultat: 2 av 45 = 270$

Kommentar: Låg okej till med två bord kvar men torskade en jättepot med KQ mot AA som slowspelat hela vägen. Har då 3xbb (600) men jobbar upp mig tills jag är i ledning igen på FT :). Blindsen blir väldigt höga och när vi är HU så limpar fi varpå jag ställer in med JTos. Hon tar synen med 8xbb med Q7os... Som håller.... Nära vinst där. Har fortfarande nästan hälften av markerna men torskar då jag pushar på turn med floppat öppet (hade missat öppet från flop handen innan också) och fi tar syn med top två. River blank och jag kommer tvåa. Synd på lite korttorka HU men ändå okej.

 

Dagens resultat: +181$

 

Godkänt måste man ju säga. Kul att spela nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...