Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ännu en hand från mina trägna försök att anpassa mig till 2/4.

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed)

converter

MP2 är totalt sjövild, åtminstone pre-flopp. På 40 händer har han sett 75% floppar och höjt 40% av dem. Helt underbart när man får bra kort mot en sådan; det gäller dock att komma ihåg att även galningar träffar ibland.

Preflop: Hero is MP1 with [As], [Qs]. UTG posts a blind of $2.

UTG (poster) checks, UTG+1 calls, Hero raises, MP2 3-bets, 1 fold, CO calls, 3 folds, UTG calls, UTG+1 calls, Hero calls.

Kanske fegar jag lite här som inte cappar, eller? Här tänker jag att det inte går att driva ut någon med ytterligare ett bet, men jag ska kanske försöka få in pengar i potten istället?

Flop: (16.50 SB) [2c], [5d], [Ah] (5 players)

UTG checks, UTG+1 checks, Hero bets, MP2 raises, CO folds, UTG folds, UTG+1 folds, Hero 3-bets, MP2 caps, Hero calls.

Tja, kul att få sitt ess. Galningen cappar floppen och alla andra lägger ner.

Turn: (12.25 BB) [Td] (2 players)

Hero bets, MP2 raises, Hero calls.

Jag bettar ut igen, men får ännu mer motstånd. Nu börjar jag fundera på om han kan ha träffat tvåparet och nöjer mig med att syna ner.

River: (16.25 BB) [9h] (2 players)

Hero checks, MP2 bets, Hero calls.

Och även här tar jag det lugnt för att se vad han sitter med.

Final Pot: 18.25 BB

Nå, vad säger ni? Är det lagom med aggression mot en galning, eller ska jag trycka på mer/mindre på någon gata? Att lägga ner handen är helt uteslutet tycker jag.

Postad
Preflop: Hero is MP1 with [As], [Qs]. UTG posts a blind of $2.

UTG (poster) checks, UTG+1 calls, Hero raises, MP2 3-bets, 1 fold, CO calls, 3 folds, UTG calls, UTG+1 calls, Hero calls.

Kanske fegar jag lite här som inte cappar, eller? Här tänker jag att det inte går att driva ut någon med ytterligare ett bet, men jag ska kanske försöka få in pengar i potten istället?

Ja, värdebeta för sjutton! :-)

Vad ska de andra spelarna ha? Hade de slagit AQ så hade de ju höjt och galningen har ju troligen en sämre hand. Men även om han har par så tjänar du ju pengar av de andra i handen.

Tja, kul att få sitt ess. Galningen cappar floppen och alla andra lägger ner.

Inte mycket att säga.

Jag bettar ut igen, men får ännu mer motstånd. Nu börjar jag fundera på om han kan ha träffat tvåparet och nöjer mig med att syna ner.

På turn kan man säga att man kan ta det lugnt mot galningar, de har redan gett upp en massa värde till dig genom sin strategi på tidigare gator och på fjärde gatan så har alla spelare i snitt en rätt mycket starkare hand än på floppen.

Trebetet är inte out-of-line men efter det så behöver du mycket säker information om att din motståndare verkligen är ett ärkepucko för att du ska höja något mer.

Postad
Trebetet är inte out-of-line men efter det så behöver du mycket säker information om att din motståndare verkligen är ett ärkepucko för att du ska höja något mer.

Menar du tre-bet på turn?