Gå till innehåll

Deep stack turnering online


Teredo

Recommended Posts

Någon annan förutom jag som gillar att spela deep stack turneringar online?

Tycker om att spela deep stack i klassen 11-33$ på Pokerstars, då där finns mkt utrymme för spel med tanke på att start stacken är 5k. Blindarna höjs dock var 30 min(!), vore kul att testa på samma struktur fast med ett lite snabbare intervall på ex. 15 minuter.

 

Någon som känner till andra siter som har liknande deep stack turneringar i klassen 10-30$ med liknande struktur (5k)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är oftast alldeles för lite pengar i dessa turneringar om man ser till antalet timmar man lägger ner.. alltså deepstack på stars är de jag talar om..

 

samtidigt vinner du väl väldigt mycket oftare i de, ifall du nu har edge mot motståndet, än i vanliga turbo/lotto-turrar? därmed borde väl timlönen vara densamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är oftast alldeles för lite pengar i dessa turneringar om man ser till antalet timmar man lägger ner.. alltså deepstack på stars är de jag talar om..

 

Oftast placering 1-3 som ger ok vinst, på Stars i alla fall och dem tar tid som sagt. Det är ju inte den bästa timmlönen men bra turnering för att försöka bygga rulle och få utrymme för spel anser jag. Tycker det vore kul att testa med 15 minuter i blindsperiod med den stack sizen, dvs. 5K. Gillar ju stack sizen då jag anser mig få edge på motståndarna med en större stack och har såhär långt presterar bättre i deepstack turneringe än i turrar med 3k i stacken...men samtidigt så är det svårt att motivera sig att sitta å nöta deep stack turrar endast då dem kan ta bra lång tid.

 

Kanske bara jag som upplever det så men tycker att det blir en del lotto i turneringar med start stackar på 1500. Med 3000 i start stacken så tycker jag där finns mer utrymme helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är oftast alldeles för lite pengar i dessa turneringar om man ser till antalet timmar man lägger ner.. alltså deepstack på stars är de jag talar om..

 

+1

 

Faktum är att man blir självmordsbenägen av dessa turneringar. Jag vet inte hur många ggr man spelat någon av dom, kommit itm och fått 3x 20dollars för 8timmars spel. Att hoppa från balkongen ligger fan nära till hands då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Faktum är att man blir självmordsbenägen av dessa turneringar. Jag vet inte hur många ggr man spelat någon av dom, kommit itm och fått 3x 20dollars för 8timmars spel. Att hoppa från balkongen ligger fan nära till hands då.

 

Senast igår för mig:S och tror fan det va 3x20 jag fick tillbaka efter 5 och ½ timmes kämpande. Gillar ju ändå strukturen för att det finns utrymme men är ju förbannat tiltad vid ett sådant läge.

 

Står med en fot på vardera sida typ ändå och komm men kommer att spela fler turneringar med snabbare intervaller och mindre struktur, dvs. 3K i start...men kommer nog att halka in på en deep stack ibland då tiden (för man får minst räkna med 8 timmar). Så den som hittar en deep stack med 5k i start stack och struktur på 10-15 min. får gärna posta...om det nu ens finns en sådan vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss kör två stcken varje kväll (€22 resp €44). 5k startstack med 12 min perioder första timmen, 15 min timme 2-3, 20 min timme 4-5 och sedan 30 min perioder från timme 6. För mig hade det gärna fått vara 15 min perioder rakt igenom.

 

Låter som en hybrid av den önskan jag hade, dvs. 5k start sack med 15 minuters intervall, fast att det i detta fallet så växer perioden.

15 min rakt igenom hade vart fint, blir så förbannat långrandigt med så långa perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en hybrid av den önskan jag hade, dvs. 5k start sack med 15 minuters intervall, fast att det i detta fallet så växer perioden.

15 min rakt igenom hade vart fint, blir så förbannat långrandigt med så långa perioder.

 

Just dessa två är inte så farligt jobbiga, de är faktiskt riktigt bra. Har klonkat rätt friskt i de båda :D

 

De är ju riktigt goa jämfört med stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just dessa två är inte så farligt jobbiga, de är faktiskt riktigt bra. Har klonkat rätt friskt i de båda :D

 

De är ju riktigt goa jämfört med stars.

 

Tummen upp!

Hur många deltagare brukar det vara ungefär?

Vilka tider kickar dem igång och hur lång varaktighet har dem ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...