Gå till innehåll

SöderKrippa spelar PLO cg och MTTs


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag kom vi hem från tre dagar på ön Kho Phra Tong, en i stort sett oexploaterad ö med bara tre byar, trots att ön är väldigt stor. Eller, två byar och en lite annorlunda resort där vi var. Resorten består av 7-8 privatägda villor/stugor som hyrs ut när inte ägarna är där. Elen stängs av vid 23 och vattnet i kranarna kommer direkt från en källa som samlar upp regnvattnet.

 

Vi var ensamma gäster där, vilket innebar att vi hade 14km strand för oss själva, kändes lite sjukt. Träffade dock på en svensk gubbe som höll på och byggde sig en egen villa där och välkomnade svenskbesök så att han fick svära lite över inkompetenta, thailändska elektriker på ett språk de inte förstod.

 

Nu är vi tillbaks i khao lak och jag ska se om jag hittar lite grind. Har hittat en restaurag som just spelade Imperiet och har gratis wifi, känns nötigt... Bara det är stabilt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jopp, jag som tagit dem. Mest nöjd med beskärningen av bilderna. Båten var verkligen sjukt tråkig i original, ska posta bild senare.

 

Vi har det riktigt skönt här i Khaolak. Har ganska lite tid för lir, vilket är rätt skönt. Har iaf grindat in det som vi gjort av med här - frirullning e alltid najs. :)

 

Har skypat med släkt nu, std på söndagarna. Nu är det dags för bästa red curryn i byn. Lite otippat finner man den på Walkers Inn.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

View Previous Next

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, R5-13058661-79

played at "Chiang Mai" for USD RM from 2010-01-02 04:41 until 2010-01-02 04:42

 

 

 

Seat 3: karina44 ($963.35 in chips)

Seat 5: Bernardonks ($932.50 in chips)

Seat 6: mc prod ($648.75 in chips)

Seat 7: HERO ($465 in chips)

Seat 9: ioannisk74 ($502.75 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HERO posts small blind ($5), ioannisk74 posts big blind ($5), DEALING_HOLE_CARDS

:Qs::Jd::Kd::?:

 

PRE-FLOP

karina44 folds, Bernardonks raises to $20, mc prod calls $20, HERO calls $20, ioannisk74 calls $20.

 

FLOP [board cards: Queen of Hearts,Jack of Spades,5 of Hearts ]

DEALING_FLOP

, HERO checks, ioannisk74 bets $60, Bernardonks folds, mc prod calls $60, HERO ?

 

Vad gillar vi här?

 

/SK

 

EDIT: Kortet jag inte minns hade ingen betydelse, inte ens nån backdoor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty.

 

Men har vi inte fler scare cards? Typ 5, 8, 9, T, K, A, hjärter, särskilt med två spelare med?

 

Jag vill nog inte få in det om något av dom korten kommer...

 

/SK

 

akt9 nämnde jag, om de drar till suckerstegen med 8 so be it. Femman kan du bluffa...

 

PLO är djävulens spel men jag tror faktiskt att det är lite bättre att bara syna floppen, ungefär halva kortleken som är "dålig" men hälften borde dra upp din equity rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

akt9 nämnde jag, om de drar till suckerstegen med 8 so be it. Femman kan du bluffa...

 

PLO är djävulens spel men jag tror faktiskt att det är lite bättre att bara syna floppen, ungefär halva kortleken som är "dålig" men hälften borde dra upp din equity rejält.

 

Men om vi vill få in så mycket som möjligt på en ofarlig turn, är inte bet bättre på floppen då? Checkar vi floppen och får betsyn innan oss, så får vi in 245 redan på floppen. Ligger vi efter redan på flopp skulle vi ändå torska vid ofarlig turn. Det vi tappar är ju bara om sämre händer på turn betalar av mot donkning där, vilket inte kan vara många? Sämre tvåpar lixom? Drag? Har inte tänk ordentligt, leker med knoddsen samtidigt. :) tack för input tam!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

akt9 nämnde jag, om de drar till suckerstegen med 8 so be it. Femman kan du bluffa...

 

PLO är djävulens spel men jag tror faktiskt att det är lite bättre att bara syna floppen, ungefär halva kortleken som är "dålig" men hälften borde dra upp din equity rejält.

 

Hur får du det till att 8 fyller suckerstegen? Händer som innehåller AT9x nötstegar med K eller 8, och det finns väl flertalet händer som är troliga som innehåller de korten.

 

I övrigt håller jag med dig. Förresten, donkar du även om Q/J faller på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en knivig hand pga att du är OOP, stackdjupen är lite sisådär och det är ganska nära mellan att checkraisa flop och syna imo.

 

DP:

Visst finns det händer där han har T9 och färgdrag t.ex men nånstans måste man försöka att dra gränsen. Och ja, jag donkar även QJ.

 

Gjorde en simulering mot nötfärg och en wrap (utan 9)

board: qhjc5h

Hand Pot equity

qsjskd* 38.19%

ah*h** 36.53%

akt* 25.27%

 

Så här ser turnequities ut:http://www.pr******tools.com/simulator/flopalyzerResults.jsp?g=oh&b=qhjc5h&d=&h1=qsjskd*&h2=ah*h**&h3=akt*&h4=&h5=

 

Tycker att det ser ut som att du kommer att göra ett beslut på turn som har större väntevärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej på er! :)

 

Jorå, det rullar på fint både i grinden och livsvaluemässigt. :)

 

Bloggar som sagt på ett nystartat community och tänkte börja styra upp min bokföring lite mer nu också (som så många gånger förut...).

 

Ivespelet går också bra, även om jag lirat väldigt lite.

 

+3k i feb hittills, siktar på bra månad. :)

 

Hur går det för er då?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...