Gå till innehåll

Rake på olika sidor


Duktig

Recommended Posts

Hej,

 

Jag testade precis att registrera mig på en sida där jag får 30% rb, 50% med bonusen inräknad. Jag märkte sedan att raken ligger på 5%, och även fast jag då får rakeback så förlorar jag på det (efter bonusen) jämfört med att spela på SvS som har 2,5% rake.

 

Jag tänkte helt enkelt kolla med er om 5% rake är på tok för mycket, eller om det är någorlunda standard bland pokersidorna på nätet. Just nu känns det nästan som att jag kan hoppa tillbaka till SvS efter bonus-tiden är över.

 

Jag vet dock inte om jag tänker helt fel nu och hoppas på att ni kan upplysa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5% är branschstandard, tror inte att du hittar någon site som har lägre förutom SvS. Tänk dock på om du ska ge dig på att spela turneringar eller sitngos att SvS har branschens högsta rake på turrar. De tar lika höga avgifter för turrar som andra siter, men ger ingen bonus/rakeback på avgifterna.

 

 

 

Vinnande spelare som väldigt sällan cappar raken tjänar mer på att halvera raken jämfört med att spela med rakeback. Anledningen är att rakebacken inte tas från den rake du faktiskt betalar, utan från det som du har bidragit med. Halverar du raken kommer halveringen bara dig till gagn om du faktiskt vinner en pott.

 

Jämför om Kalle och Ada spelar 3 st 200BB-potter, först med rakeback och sedan med halv rake, utan att raken cappas. Kalle vinner i båda fallen 2 potter, och Ada 1.

 

Med 5% rake och 50% rakeback så betalar Kalle 10BB per pott, dvs 20BB i rake. Ada betalar 10BB för sin pott. Kalle beräknas ha rakeat 5BB i varje pott, dvs 5x3=15BB, och får 7,5BB i rakeback. Ada får precis lika mycket. Med rakeback har alltså Kalle betalat 20-7,5=12,5BB i rake. Ada har betalat 10-7,5=2,5BB i rake.

 

Med 2,5% rake så kommer Kalle betala 5BB per pott han vinner, dvs 10BB totalt. Ada betalar samma rake, och betalar 5BB för sin pott.

 

Kalles resultat kommer alltså vara 2,5BB bättre på siten med halverad rake i det här exemplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då var det ungefär som jag trodde då.

 

Då jag uteslutande spelar CG så blir detta lite klurigt, dessutom sjunker min RB till 30% när bonusen är borta. Något som dock kan spela in är hur många potter man vinner relaterat till hur många man förlorar som man stoppat pengar i, men då börjar det bli lite för krångligt för min del.

 

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...