Gå till innehåll

Hjälp mig tolka HM stats från SVS senaste 200k händer!


Iddan23

Recommended Posts

Hej!

 

Postar lite stats på senaste 200k händer SVS.

 

hmstats.jpg

hmgraf.jpg

 

På grafen ser det ut som om jag sprungit sjukt bra(?)om man tittar på AI EV-linjen i grafen men under reports har jag istället ett större "$ EV adjusted" än vinster under "$". What gives? Dessutom: Hur ska jag tolka de tre olika "Avg All-in EV%" som är längst till höger i reports? Har jag sprungit bra eller dåligt?

 

Skulle också vara tacksam om någon kan fälla några generella kommentarer om min spelstil, ev läckor och styrkor som man kan se i stats och läsa ur grafen!

 

Tack på förhand för konstruktiv kritik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulla: Tack för kommentar! Ja, jag tror att du har rätt att det är lite för stort gap mellen VPIP och pfraise.

 

Min pf raise ligger runt 15-16 som är rätt normalt(?) för lite halvTAG. Att VPIP ligger så mycket högre beror nog på att jag försöker utnyttja implicita oddsen i och med 200bb djupa stackarna på SVS för att billigt fiska efter nötfloppar med skithänder i flerfamiljspotter i pos för att försöka utnyttja att folk stackar för lätt. Tror du att det är önsketänkande att en sådan strategi skulle kunna funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in ev stämmer inte för svs eftersom att motståndarens kort muckas. Så den kan du ignorera.

 

Är det All in EV i grafen du menar? Hur är det med (EV adjusted) i reports statsen? Kan jag ignorera den också eller kan jag dra någon slags slutsats av någon av de statsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, hur fan kan man ligga typ 20k över EV och ändå ligga på 2,5bb/100 på 1/2

 

Vad heter du på svs?

 

 

 

Standard är ju att ligga ganska långt under ev pga detta, inte en mil över.

 

Hej :-)

 

Är jag jordens fisk som varit mega rungood enligt dig? Tack för kommentarer!

 

Jag föredrar att vara anonym i nuläget, hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det All in EV i grafen du menar? Hur är det med (EV adjusted) i reports statsen? Kan jag ignorera den också eller kan jag dra någon slags slutsats av någon av de statsen?

 

Samma sak där. All in ev kan vara väldigt missvisande även när man ser motståndarens kort, så med muckade kort är EV inte mycket att hänga i granen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man springer över ev när korten muckas...

 

Hej Opteron!

 

Vilken ära att du svarar (ej ironi), har läst din DB en hel del förr i tiden när jag lurkat brädan. Vem var personen på med håret och himlen på din tidigare avatar?

 

Får jag be dig om dina synpunkter på mina stats? Jag själv tycker att det är mysko att jag dödat 0.5/1 i 80k händer 12BB/100 och sen får 2.5 BB/100 på 1/2 i 125K händer med i stort sätt samma stats (förutom att jag tajtat till mig pf och ökat lite aggression). Tycker du att jag ska skita i att bry mig om de olika EV statsen, eller kan jag få ut någon information ur dem enligt dig?

 

Någon som har något att säga om mina showdown winnings kontra non-showdown och winnings?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger ca 12k under ev på 160k händer på 0,5/1. Antingen springer du som gud eller så är jag lika motriggad som jag alltid vetat att jag är

 

Lol! Mitt medlidande går till dig! Angående mitt spel så har jag fortfarande svårt att förstå om jag är rungood eller inte eftersom jag är för mycket idiot för avgöra om jag ska titta på reports "$ (EV adjusted)" eller läsa ur grafens All-in linje som jag tycker visar helt olika bild av hur jag får in pengarna?

 

Sorry för tjatet men jag får verkligen inte ihop det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol! Mitt medlidande går till dig! Angående mitt spel så har jag fortfarande svårt att förstå om jag är rungood eller inte eftersom jag är för mycket idiot för avgöra om jag ska titta på reports "$ (EV adjusted)" eller läsa ur grafens All-in linje som jag tycker visar helt olika bild av hur jag får in pengarna?

 

Sorry för tjatet men jag får verkligen inte ihop det...

 

Alla jag känner som spelar på svs ligger under ai-ev så jag är ganska säker på att du springer väldigt väldigt väldigt bra när du är ai, men opteron sa tvärtom så jag vet inte vad jag ska tro

 

Ang ev adjusted har jag ingen aning. Ligger jag back för dagen så ska jag alltid ha vunnit mer och ligger jag plus säger den alltid att jag borde ha vunnit mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ferna: Det är SH... Några tips eller reflektioner?

 

Alla jag känner som spelar på svs ligger under ai-ev så jag är ganska säker på att du springer väldigt väldigt väldigt bra när du är ai, men opteron sa tvärtom så jag vet inte vad jag ska tro

 

Ang ev adjusted har jag ingen aning. Ligger jag back för dagen så ska jag alltid ha vunnit mer och ligger jag plus säger den alltid att jag borde ha vunnit mindre.

 

För mig var det likadant "förr i tiden" när jag kollade i "sessions"-taben och jämförde EV raden med $ jag faktiskt vunnit/förlorat. Jag fick intrycket att jag sprang dåligt med All-In EV mycket högre än $, även när jag kollade i grafen. Sen idag uppdaterade jag HM och körde "fix EV for current player" under options. Då hamnade AI-linjen i grafen under winnings istället för över. Ideér?

 

Adjusted EV hoppas ju jag stämmer eftersom den visar att jag sprungit dåligt (hehe?). Om du vunnit mycket (dina händer har hållit) så borde du få minus adjusted EV eftersom folk egentligen ska dra ut i en viss procent av händerna. Om du tvärtom torskat mycket med bäst hand in i en AI-situation så borde du ha positivt adjusted EV eftersom du sprungit under expectation? Makes sense? Eller har fyllan slagit till igen och förvirrat mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina reflektioner är att jag vill spy när jag ser statsen.

Du skulle passa fint på b2b nl100-nl200 halvera både vip och pfr så passar du perfekt där.

 

Hmmm, ok, har du några tips för hur jag ska förändra mitt spel för att vinna mer och/eller göra dig mindre spyfärdig? Är det inte typiska vaniljstats? Orkar du skriva av dig lite vrede och förakt som kanske kan hjälpa mig att se hur jag spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, OM du INTE spelar på SVS. Känns som om många är lite väl ev-fixerade. Allin EV är inte guds gåva till pokerspelare, imo.

 

Nej, jag håller med dig. Det är inte ens i närheten av hela bilden men är ändå något av det första man kan börja nysta i om man bestämt sig för att börja kolla över sitt spel på låga nivåer där det är spela nötterna hårt som gäller?

 

Tack för feedback förresten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, ok, har du några tips för hur jag ska förändra mitt spel för att vinna mer och/eller göra dig mindre spyfärdig? Är det inte typiska vaniljstats? Orkar du skriva av dig lite vrede och förakt som kanske kan hjälpa mig att se hur jag spelar?

 

Det som gör mig spyfärdig är passiviteten preflop.

Vet inte exakt varför jag känner så men alla regs på lägre nivåer har typ 4-5% 3bet och ett gigantiskt gap mellan vip och pfr.

Det är lika bra att slopa 3bets helt om man bara 3 betar top 4% i sin range.

nl200 och ner är det här standard, har spelat några dagar på nl200 på b2b för att komma igång efter semestern, jag blir äcklad av alla regs med liknande stats som du, men skillnaden är att dom har hälften så hög vip och pfr så det är riktigt vidrigt.

Vet inte varför jag känner så här borde ju vara glad åt att folk spelar dåligt men kan inte hjälpa det.

 

Kontentan är, sluta limpa börja höja, balansera din 3betrange eller sluta 3beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gör mig spyfärdig är passiviteten preflop.

Vet inte exakt varför jag känner så men alla regs på lägre nivåer har typ 4-5% 3bet och ett gigantiskt gap mellan vip och pfr.

Det är lika bra att slopa 3bets helt om man bara 3 betar top 4% i sin range.

nl200 och ner är det här standard, har spelat några dagar på nl200 på b2b för att komma igång efter semestern, jag blir äcklad av alla regs med liknande stats som du, men skillnaden är att dom har hälften så hög vip och pfr så det är riktigt vidrigt.

Vet inte varför jag känner så här borde ju vara glad åt att folk spelar dåligt men kan inte hjälpa det.

 

Kontentan är, sluta limpa börja höja, balansera din 3betrange eller sluta 3beta.

 

Wow, förväntade mig faktiskt inget seriöst svar, trodde bara du ville jävlas.

 

Ja, du har helt rätt tror jag. Det är svårt att komma över läskighetskänslan bara när man spelar 200+BB djupt i en trebettad pot med bara mellanpar eller drag. Fast så känner väl de andra också och jag märker hur mycket folk lägger när man väl pangar på lite så det finns nog mycket att hämta. Tyvärr tror jag inte att det finns så mycket utrymme för 4-bets även om SVS är djupt just för att folks trebet-range oftast är rätt tight. Eller hur resonerar du?

 

Vad tror du om att som ett första steg för att öppna upp squeeza med låga SC och låga PP från BB när knappen eller cut-off höjer och SB synat? Någon annan bra nybörjarspot att 3 betta i som du hittat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väl jättedryg nu men förstår inte hur någon som har spelat 200k+ händer i sitt liv och är seriös nog att skaffa HM kan ligga på 2,5bb/100 på 1/2.

 

Du måste ha jättedålig spelförståelse eller ha tagit teorilektioner av ferna. Menar inget illa egentligen (jag är ju själv en av de sämre på forumet) men poker kan verkligen inte vara din grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väl jättedryg nu men förstår inte hur någon som har spelat 200k+ händer i sitt liv och är seriös nog att skaffa HM kan ligga på 2,5bb/100 på 1/2.

 

Du måste ha jättedålig spelförståelse eller ha tagit teorilektioner av ferna. Menar inget illa egentligen (jag är ju själv en av dem sämre på forumet) men poker kan verkligen inte vara din grej.

 

Nu är det iofs BB/100 fast det kanske du redan sett?. Om något så är jag glad att du är ärlig...

 

Inte för att det spelar någon roll för diskussionen men jag har snarare tagit ut pengar än försökt klättra tills nu men har som ambition att börja koncentrera mig mer så jag uppskattar att du tar dig tid. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...