heltok Postad 10 Augusti , 2009 Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Lyssnade lite på mental träning. De snackade om periodization. Hur tycker ni man som pokerspelare ska lägga upp sitt schema för att prestera maximalt? Syftar på vecko/månad/år-basis med avseende på när man ska grinda och när man ska ta semester. Citera
heltok Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2009 ska lägga mig i hängmattan och läsa: http://www.excelsiorsports.com/files/Periodization_Strategies.pdf tar gärna lite diskussion på den, så ni andra får gärna läsa den också... Citera
DrRoland Postad 10 Augusti , 2009 Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Periodisering tror jag gäller mer för fysiska sporter och även där är det väldigt vanskligt att lyckas toppa till en exakt dag eller vecka. Citera
heltok Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Periodisering tror jag gäller mer för fysiska sporter varför är jag inte förvånad. Citera
devalanteriel Postad 10 Augusti , 2009 Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Jag hade lite planer på att skriva en neurologi-inriktad bok om vad som händer med hjärnan när man spelar poker. Just det här var ett tänkbart kapitel. Lade ned det pga att jag inte kände att mina kunskaper i ämnet var tillräckliga, men det vore kul att ta upp projektet igen om jag gick tillbaka till neurostudierna någon gång. Edit: sorry för icke matnyttigt svar... Citera
Recommended Posts